Czy Salesforce.com powinien obawiać się SugarCRM?

Czy Salesforce.com powinien obawiać się SugarCRM?

Tom Taulli, autor artykułów na portalu Forbes, zapytany o oprogramowanie CRM, automatycznie wymienia Salesforce.com.

Po chwili zastanowienia dodaje, że istnieje wielu konkurentów o mocnej pozycji rynkowej. Wystarczy spojrzeć na SugarCRM. Założona dziesięć lat temu firma, do tej pory wdrożyła swoje oprogramowanie u ponad 1,5 miliona osób w 120 krajach.

Aby dowiedzieć się więcej o SugarCRM, Tom Taulli spotkał się z prezesem firmy, Larrym Augustinem. Jako założyciel i CEO VA Linux Systems (obecnie Geeknet, Inc.), a także tymczasowy CEO Medsphere, jest on weteranem branży technologicznej. W trakcie swojej kariery służył również jako doradca w różnych startupach.

Oto wywiad z Larrym:

Tom Taulli: Czym SugarCRM różni się od Salesforce.com? Jaka jest Twoja strategia na wygraną?

Larry Augustin: SugarCRM oferuje najbardziej innowacyjne i przystępne cenowo rozwiązanie CRM na rynku. Różnimy się w trzech kluczowych aspektach.

Po pierwsze, większość systemów CRM skupia się wyłącznie na śledzeniu zarządzania i raportowaniu, SugarCRM natomiast stawia potrzeby indywidualnego użytkownika na pierwszym miejscu – łącząc prostotę, mobilność i społeczne aspekty aplikacji konsumenckiej z optymalizacją sprzedaży konwencjonalnego CRM. Najnowsza wersja Sugar zawiera znacznie ulepszony i bardziej intuicyjny interfejs użytkownika o nazwie Sugar UX™, który został zaprojektowany po to, aby pomóc indywidualnemu użytkownikowi w wykonywaniu jego pracy. SugarUX zapewnia inteligencję kontekstualną na temat każdego kontaktu, kontrahenta, namiaru, zgłoszenia i szansy, korzystając z danych wewnętrznych i zewnętrznych źródeł dzięki zaawansowanemu Panelowi Informacyjnemu. Nowy interfejs oferuje również rozbudowane funkcje współpracy, w tym kontekstowy panel aktywności, a wszystko to na jednej stronie.

Po drugie, SugarCRM daje naszym klientom pełną elastyczność w sposobie wdrożenia systemu. Oferujemy wielodostępną chmurę, prywatną instancję w chmurze, a także możliwość wdrożenia w wewnętrznej chmurze klienta. Daje to klientom poziom kontroli, której nie mogą osiągnąć we własnościowym modelu SaaS, gdzie ich dane są zamknięte w silosie danych jednego producenta. To pozwala naszym klientom łatwiej przestrzegać międzynarodowych przepisów o ochronie danych i prywatności, obniżyć koszty integracji i ułatwia stworzenie jednolitego obrazu danych ich klientów w systemach.

Po trzecie, SugarCRM jest najbardziej otwartą, elastyczną platformą w branży. Jesteśmy zbudowani na najbardziej powszechnym Open Source – technologiach webowych. Nasi klienci swoją przygodę z SugarCRM najczęściej zaczynają od gotowych funkcjonalności do zarządzania klientami, śledzenia namiarów i szans oraz prognozowania, jednocześnie coraz więcej klientów wdraża SugarCRM w całej swojej organizacji do wsparcia wszystkich procesów biznesowych, które pomagają w zarządzaniu pełnym cyklem życia klienta.

Aby zrozumieć co mam na myśli, wystarczy spojrzeć na jednego z naszych klientów: Cells4Life. Jest to wiodąca firma z Wielkiej Brytanii, zajmująca się pobieraniem i przechowywaniem komórek macierzystych. Cells4Life wybrało Sugar między innymi dlatego, iż ochrona prywatności klienta była dla nich istotną kwestią. Należy pamiętać, że firma ta działa w przemyśle regulowanym i decydując się na nasze usługi liczą, że nasze oprogramowanie poradzi sobie z obsługą wszystkich danych ich klientów i zarządzaniem laboratoriami.

Wreszcie, mimo iż Salesforce.com robi dużo hałasu wokół swojej marki, według Gartner, Inc. posiada tylko 15% udziału w rynku. Przestrzeń CRM jest bardzo dużym, mało spenetrowanym rynkiem z ogromną szansą transformacji gospodarczej. Dzisiejsze firmy koncentrują się na rozwoju i inwestują w nowe osiągnięcia, które mają na celu przeniesienie ich narzędzi i strategii jakości obsługi klienta na wyższy poziom. SugarCRM jednoznacznie wyróżnia się na tle konkurencji w branży, oferując najbardziej innowacyjne rozwiązanie najlepszej wartości. Popyt na innowacje, wysoce intuicyjny interfejs użytkownika oraz wartość są zbieżne, dlatego też koncentrujemy się na tworzeniu niezwykłych relacji z klientami w przystępnej cenie. Nasze rozwiązania CRM umożliwiają lepsze doświadczenia klienta w obrębie całej organizacji – dzięki przystępnej cenie, rozwiązanie może być dostępne dla wszystkich pracowników mających bezpośredni kontakt z klientem. Na chwilę obecną, nikt inny w branży nie może się tym pochwalić.

Tom: A co z mobilnością? Jak Twoim zdaniem wpływa ona na rynek CRM?

Larry: Nieustannie ulepszamy naszą platformę mobilną, a co ważniejsze – oferujemy jedną platformę, która jest mobilna we wszystkich głównych standardach mobilnych. Oznacza to natywne aplikacje tabletu, smartfona, aplikacje oparte na przeglądarce – wszystkie zbudowane na wszechobecnej platformie. Wielu naszych konkurentów albo dodaje platformę mobilną na zasadzie “dobudówki” poprzez nabycie, albo jako oddzielną platformę, która wymaga, aby użytkownicy płacili za dostęp. My natomiast wierzymy, że aplikacja mobilna powinna być integralnym i swobodnie dostępnym rozszerzeniem doświadczenia użytkowników.

Tom: Co z danymi? Jak one zmieniają rynek CRM?

Larry: Dane stały się ogromnym motorem wzrostu na rynku przedsiębiorstw ogólnie. Cała koncepcja Big Data skłoniła firmy do myślenia o tym, jak z danych dostępnych w ich systemie CRM zbudować pełny obraz klienta. Dziś toniemy w morzu danych o kliencie. Dostępnych jest wiele informacji na temat każdego klienta – wewnątrz własnych systemów, w mediach społecznościowych i źródłach danych osób trzecich w Internecie. Kluczowym aspektem, w mojej opinii, jest pomóc naszym klientom zmienić Big Data w Small Data.

Innymi słowy, pomóc im odfiltrować mniej użyteczne dane i wyciągnąć na wierzch te najbardziej istotne informacje o kliencie lub prospekcie, kiedy ich najbardziej potrzebujesz. Współpracujemy z firmami takimi jak Dun & Bradstreet, aby nie tylko poprawić jakość danych, ale zapewnić cenne informacje z wielu źródeł danych w Panelu Informacyjnym Sugar. To kolejny sposób, w jaki dodajemy wartość, poprzez wspieranie każdego indywidualnego użytkownika Sugar.

 Zdecydowanie, wszyscy konkurenci SugarCRM powinni się obawiać :)