Agent zmiany

sugar ce eol

09 Cze Wygaszenie wsparcia dla Sugar CE

Uwaga! 15 lipca 2017 dobiegnie końca okres oficjalnego wsparcia udzielanego użytkownikom społecznościowej edycji systemu Sugar przez jego producenta.

W związku z powyższym firmy, instytucje i organizacje nadal posługujące się Sugar Community Edition powinny rozważyć (i jak najszybciej przeprowadzić) przejście na komercyjną wersję systemu. Wygaszenie wsparcia nie oznacza załamania systemu. SugarCRM zaprzestał jego rozwijania już jakiś czas temu, a od 15 lipca nie będzie już wypuszczał łatek bezpieczeństwa oraz udzielał pomocy technicznej jego użytkownikom.

Co oznacza „product EOL” dla firm korzystających z Sugar CE?

Jeżeli wersja społecznościowa wystarcza organizacji i nie przysparza problemów technicznych – nie ma potrzeby podnosić alarmu. Ponieważ system SugarCE został stworzony z wykorzystaniem otwartego kodu, nawet po zakończeniu okresu oficjalnego wsparcia, możemy zatrudnić firmę wdrożeniową, która podejmie się koniecznych przeróbek. Należy się jednak liczyć z tym, że na pewnym etapie dopracowywanie porzuconego projektu może okazać się niezwykle czasochłonnym i kosztownym przedsięwzięciem. Jak powszechnie wiadomo, wymagania w sferze systemów informatycznych zmieniają się jak w kalejdoskopie, a prężnie zarządzane przedsiębiorstwo, może szybko potrzebować nowoczesnego rozwiązania.

W przypadku organizacji, które nie chcą rezygnować z prestiżowego, efektywnego i w dalszym ciągu rozwijanego sytemu, rekomendowanym rozwiązaniem jest przejście na jedną z komercyjnych edycji Sugar: Professional, Enterprise lub Ultimate. Decydując się na taki krok jeszcze zanim Sugar CE przestanie nam wystarczać, zabezpieczymy się przed pochopnymi, realizowanymi w pośpiechu decyzjami. Ponieważ wygaszenie wsparcia dla Sugar CE jest informacją podawaną do publicznej wiedzy, zyskujemy przewagę podjęcia strategicznych przekształceń, migracji danych, wyboru odpowiedniego narzędzia z odpowiednim wyprzedzeniem. Również w tym przypadku z pomocą może nam przyjść wykwalifikowana firma wdrożeniowa, a najlepiej oficjalny partner SugarCRM.

Wskazówka SugarCRM Polska

Poziom wiedzy eksperckiej i doświadczenia partnerów SugarCRM opiera się na trójstopniowej klasyfikacji: Partner, Advanced Partner i Elite Partner. W Polsce tytułem SugarCRM Elite Partner może pochwalić się firma eVolpe z Poznania.

Podsumowując, mimo wygaszenia oficjalnego wsparcia dla Sugar CE, nie ma konieczności rezygnowania z dotychczas używanego oprogramowania. Choć to nie przymus, naturalną konsekwencją porzucenia projektu, będzie zwrot jego użytkowników ku komercyjnym edycjom platformy Sugar (prędzej, czy później). Biorąc pod uwagę powyższe, najlepiej już teraz zgłosić się do producenta lub jednego z oficjalnych partnerów w celu uzyskania indywidualnie dostosowanej konsultacji. Przygotowanie biznesu na nieuchronną zmianę z pewnością przyniesie korzyści w dalszej perspektywie.

W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu pod adresem kontakt@sugarcrm.com.pl.

Read More
system crm

18 maja 7 podchwytliwych pytań o pociągach

Na oficjalnej stronie SugarCRM natrafiliśmy ostatnio na bardzo ciekawy wpis, który w metaforyczny sposób przybliża kwestie nurtujące w decydentów w zakresie CRM. Jeżeli zastanawiasz się nad sensownością korzystania z oprogramowania informatycznego do zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami – ten tekst jest właśnie dla Ciebie!

7 podchwytliwych pytań o pociągach,

na które musisz poznać odpowiedź zanim wybierzesz system CRM

Tekst na podstawie: Veronica Mikhail, 7 Tricky Questions to Ask Before Choosing a CRM

Wystarczy szybkie spojrzenie na ostatnie doniesienia dotyczące światowej polityki, aby zrozumieć jak istotna jest gotowość do reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu zewnętrznym.

Mądrze zarządzane organizacje ewoluują w taki sposób, aby odpowiadać na wyzwania globalnego rynku. W niektórych przypadkach konieczne są przeobrażenia, które trudno sobie wyobrazić zakładając działalność gospodarczą.

Wiele firm dokonuje wyborów inwestycyjnych bądź technologicznych wyłącznie w oparciu o obserwacje zachowania konkurencji. Tego typu strategia zapewnia pozorne poczucie bezpieczeństwa, ale z pewnością nie jest najbardziej optymalnym sposobem działania. W dzisiejszych czasach prawie każda branża jest niezwykle konkurencyjna, a wyedukowani konsumenci otrzymują coraz więcej uprawnień. Co zrozumiałe podążająca utartymi ścieżkami marka, nie może być dłużej wynagradzana za swoją przeciętność.

Dobrym sposobem na wykreowanie indywidualnej, niepowtarzalnej strategii biznesowej jest posługiwanie się dobrodziejstwem nowoczesnej technologii. Zanim jednak zdecydujemy się na konkretne narzędzie warto odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań (tak, tak o pociągach!).

1) Czy na pewno chcę wsiąść do tego pociągu?

To dość oczywista, ale i efektywna metafora. Wybór popularnego, main-stream’owego i pudełkowego oprogramowania CRM jest jak decyzja o zajęciu miejsca w pociągu. Kiedy zamkną się za Tobą drzwi nie masz już wpływu na przebieg trasy, prędkość, czy stacje przystankowe. Otrzymujesz dokładnie taką usługę, którą przedstawiono w ofercie, ale nie jest ona indywidualnie dopasowana do Twoich preferencji. Może co najwyżej w zbliżonym stopniu odpowiadać zasygnalizowanej potrzebie. Pociąg dowiezie Cię na wybrany dworzec, ale nie ma możliwości byś wysiadł np. pod drzwiami hotelu, w którym nocujesz.

2) A może zamiast jeździć pociągiem kupię sobie samochód?

Jeżeli zależy Ci na funkcjonalnej i technicznej elastyczności powinieneś móc posługiwać się systemem CRM z wykorzystaniem infrastruktury, którą samodzielnie wskazałeś. Dokładnie tak, jak podczas zakupów w salonie samochodowym, wymagaj przedstawienia pełnego zakresu oferty. W kontekście biznesowego oprogramowania IT oznacza to dowolną publiczną, prywatną lub hybrydową chmurę. Wszystkie te warianty powinny być dostępne, bo to do Ciebie należy decyzja w jaki sposób i gdzie będą przechowywane Twoje dane. Pamiętaj! Każda organizacja powinna mieć swobodę wdrażania systemów zgodnie z obowiązującymi ją przepisami oraz indywidualnymi potrzebami dotyczącymi bezpieczeństwa danych, czy łatwości integracji  z innymi platformami.

3) Czy tym pociągiem dojadę tam gdzie chcę?

Niektóre systemy CRM są zaprojektowane w taki sposób, aby odpowiadać na obiektywne potrzeby zespołów sprzedażowych i niwelować koszty wprowadzania innowacji  w firmach. Pytanie brzmi czy Twoja organizacja powinna dostosować się do ram narzuconych przez  gotowy produkt? Nam wydaje się, że powinno być odwrotnie.

4) Jak ważna jest dla mnie wolność zmiany trasy?

Dalekowzroczność, przewidywanie i otwartość na przekształcenia to czynniki, które zweryfikują strategie biznesowe przedsiębiorstw w nadchodzących latach.  Mimo to, większość dostawców CRM zarabia ustanawiając kosztowne bariery rezygnacji z umowy (tzw. vendor lock-in). Jak zauważono na początku wpisu, to jednak elastyczność i zdolność adaptacji są w dzisiejszych czasach kluczem do sukcesu. Przy wyborze oprogramowania CRM należy dobrze przekalkulować koszty potencjalnej zmiany dostawcy.

5) Czy ten rozkład jazdy mnie dotyczy?

Niektórzy dostawcy CRM, zamiast na potrzebach klientów, skupiają się wyłącznie na własnych ambicjach. Stają się przez to zbyt zajęci, aby poświęcić wystarczająco dużo uwagi pojedynczym partnerom. Najlepszym pomysłem jest wybranie takiego współpracownika, który w 100% koncentruje się na funkcjach CRM oraz  dzieli Twoją pasję budowania relacji z klientami.

6) Jaki jest całkowity koszt mojej podróży?

Przygotuj się na to, że z czasem będziesz chciał ulepszyć swój CRM. Rozwój jest naturalną konsekwencją zbierania doświadczeń, a tych w biznesie nie brakuje. Jeśli wybierzesz nieelastyczne narzędzie, każde późniejsze odchylenie od status quo przysporzy Ci tylko problemów, a na pewno zwiększy TCO sytemu (Total Cost of Ownership, Całkowity Koszt Posiadania). Pamiętaj, aby sprawdzić, jak bardzo zostaniesz obciążony za dodanie większej liczby użytkowników, rozszerzenie licencji CRM na urządzenia przenośne, zwiększenie potencjału akumulowania danych, albo przekroczenie liczby odpytań API (ważna kwestia w przypadku integracji z innymi platformami).

7) Czy interesuje mnie wyłącznie dotarcie do celu, a może liczy się także przebyta podróż?

Korzystając ze standardowego CRM niejako płacisz za to żeby wsiąść do tego samego zatłoczonego pociągu, z którego korzystają wszyscy inni. Odchodząc od status quo, wybierając alternatywne oprogramowanie wizjonerskiego producenta będziesz w stanie nie tylko sam dotrzeć do wybranego miejsca docelowego, ale również zaproponować wygodny przejazd swoim biznesowym partnerom.

Mamy nadzieję że powyższe pytania pomogą Ci podjąć decyzję o wyborze najlepszego oprogramowania CRM.

(Przy  okazji, nie mamy nic przeciwko przewoźnikom kolejowym, to tylko parafraza przykładu zaproponowanego przez SugarCRM.)

Read More

18 Lip Czy Twój CRM jest „agentem zmiany”?

Oferując narzędzie do zarządzania relacjami z klientami już od 9 lat, doszliśmy do etapu, w którym śmiało możemy powiedzieć, że SugarCRM działa jako agent zmiany wewnątrz firm naszych klientów.

Co to właściwie oznacza?

W celu wyjaśnienia załóżmy, że większość organizacji ma stałe cele: pozyskiwanie klientów, ich wspieranie oraz utrzymanie, generowanie przychodu, kontrolę kosztów, itp. Jednakże, droga do określonego celu stale się zmienia. Trendy na poziomie makro, takie jak gospodarka, coraz mocniejsza pozycja mediów społecznościowych, pojawienie się telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych jako preferowanego kanału komunikacji wpływają na sposób, w jaki Twoja organizacja osiąga swoje cele. Również zmiany na poziomie mikro, czyli np.: zmiany w kadrze zarządczej, udoskonalenia procesów wewnętrznych, reakcje na potrzeby klientów, itp., wymuszają zmiany wewnątrz Twojej organizacji.

Pytanie brzmi: w jaki sposób pozostać skoncentrowanym na naszych celach i pracy w kierunku ich spełnienia – nie będąc jednocześnie zdezorientowanym z racji ciągłych zmian na wszystkich poziomach? Wiele organizacji wspomaga się agentami zmiany, których zadaniem jest pomóc zobaczyć przysłowiowy zakręt na nadchodzącej drodze. Osoby te są wizjonerami i zwykle starają się pomóc firmom dostosować się do zmian.

Czy agent zmiany może być rzeczą, a nie osobą?

W naszym mniemaniu SugarCRM stał się agentem zmiany dla wielu naszych klientów. Ich cele, jak wspomnieliśmy powyżej, były stałe i niezmienne, ale sposób ich osiągnięcia stawał się coraz trudniejszy. Jednak zamiast zatrzymać się w miejscu starając się osiągnąć cele sprzedażowe, marketingowe i wsparcia, wielu klientów było w stanie dostosować się do ciągłych zmian, ponieważ ich technologia CRM była przyszłościowa, a co za tym idzie niesamowicie elastyczna.

Inne produkty mogą oferować nowoczesne narzędzia CRM (integracja z social media, mobilność, chmura), ale bardzo niewiele z nich oferuje strategiczną przewagę bycia tak bardzo elastycznym, że firmy mogą dostosować się do fali zmian zanim dostawca udostępni funkcjonalność odpowiadającą tym zmianom i to jest luksus, który zapewnia im korzystanie z SugarCRM.

Połączenie tej elastyczności z TCO (Całkowitym Kosztem Posiadania) SugarCRM sprawia, że Sugar jest jeszcze bardziej atrakcyjnym agentem zmiany. Oczywiście, wiele produktów można dostosować lub zmienić tak, aby były dopasowane do zmieniających się potrzeb – pytanie tylko jakim kosztem? Dostosowanie się do zmian, a uczynienie tego w strategiczny i ekonomiczny sposób to dwie różne kwestie.

Zastanawiając się nad wdrożeniem lub aktualizacją Twojego CRM, pomyśl jak możesz dostosować się do zmian dzięki narzędziom, które posiadasz lub nad których wdrożeniem się zastanawiasz. Powtarzając, cele pozostają takie same, droga ciągle się zmienia. Czy Twój CRM będzie agentem zmiany widzącym zakręty daleko na drodze, czy też może blokadą na drodze do sukcesu CRM?

Read More
mautic is open source marketing automation