SugarCRM Community

sugar ce eol

09 Cze Wygaszenie wsparcia dla Sugar CE

Uwaga! 15 lipca 2017 dobiegnie końca okres oficjalnego wsparcia udzielanego użytkownikom społecznościowej edycji systemu Sugar przez jego producenta.

W związku z powyższym firmy, instytucje i organizacje nadal posługujące się Sugar Community Edition powinny rozważyć (i jak najszybciej przeprowadzić) przejście na komercyjną wersję systemu. Wygaszenie wsparcia nie oznacza załamania systemu. SugarCRM zaprzestał jego rozwijania już jakiś czas temu, a od 15 lipca nie będzie już wypuszczał łatek bezpieczeństwa oraz udzielał pomocy technicznej jego użytkownikom.

Co oznacza „product EOL” dla firm korzystających z Sugar CE?

Jeżeli wersja społecznościowa wystarcza organizacji i nie przysparza problemów technicznych – nie ma potrzeby podnosić alarmu. Ponieważ system SugarCE został stworzony z wykorzystaniem otwartego kodu, nawet po zakończeniu okresu oficjalnego wsparcia, możemy zatrudnić firmę wdrożeniową, która podejmie się koniecznych przeróbek. Należy się jednak liczyć z tym, że na pewnym etapie dopracowywanie porzuconego projektu może okazać się niezwykle czasochłonnym i kosztownym przedsięwzięciem. Jak powszechnie wiadomo, wymagania w sferze systemów informatycznych zmieniają się jak w kalejdoskopie, a prężnie zarządzane przedsiębiorstwo, może szybko potrzebować nowoczesnego rozwiązania.

W przypadku organizacji, które nie chcą rezygnować z prestiżowego, efektywnego i w dalszym ciągu rozwijanego sytemu, rekomendowanym rozwiązaniem jest przejście na jedną z komercyjnych edycji Sugar: Professional, Enterprise lub Ultimate. Decydując się na taki krok jeszcze zanim Sugar CE przestanie nam wystarczać, zabezpieczymy się przed pochopnymi, realizowanymi w pośpiechu decyzjami. Ponieważ wygaszenie wsparcia dla Sugar CE jest informacją podawaną do publicznej wiedzy, zyskujemy przewagę podjęcia strategicznych przekształceń, migracji danych, wyboru odpowiedniego narzędzia z odpowiednim wyprzedzeniem. Również w tym przypadku z pomocą może nam przyjść wykwalifikowana firma wdrożeniowa, a najlepiej oficjalny partner SugarCRM.

Wskazówka SugarCRM Polska

Poziom wiedzy eksperckiej i doświadczenia partnerów SugarCRM opiera się na trójstopniowej klasyfikacji: Partner, Advanced Partner i Elite Partner. W Polsce tytułem SugarCRM Elite Partner może pochwalić się firma eVolpe z Poznania.

Podsumowując, mimo wygaszenia oficjalnego wsparcia dla Sugar CE, nie ma konieczności rezygnowania z dotychczas używanego oprogramowania. Choć to nie przymus, naturalną konsekwencją porzucenia projektu, będzie zwrot jego użytkowników ku komercyjnym edycjom platformy Sugar (prędzej, czy później). Biorąc pod uwagę powyższe, najlepiej już teraz zgłosić się do producenta lub jednego z oficjalnych partnerów w celu uzyskania indywidualnie dostosowanej konsultacji. Przygotowanie biznesu na nieuchronną zmianę z pewnością przyniesie korzyści w dalszej perspektywie.

W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu pod adresem kontakt@sugarcrm.com.pl.

Read More

13 Lis Pierwsza polska aplikacja mobilna SugarCRM jest już dostępna!

Z przyjemnością informujemy, że na Google Play od niedawna dostępna jest pierwsza polska aplikacja na platformę Android dla systemu SugarCRM – sugar4mobile.

Aplikacja ta została stworzona przez polskiego partnera SugarCRM – firmę eVolpe Consulting Group.

Kilka słów o sugar4mobile:

  • pozwala na korzystanie ze wszystkich modułów, nawet tych customowych,
  • umożliwia podgląd, edycję, dodawanie lub usuwanie wszystkich rekordów w SugarCRM,
  • błyskawiczne wyszukuje rekordy i umożliwia podgląd rekordów powiązanych,
  • daje możliwość wykonania połączenia telefonicznego z poziomu aplikacji i jego rejestracji w systemie SugarCRM,
  • uruchomia dowolny link w przeglądarce mobilnej,
  • pokazuje lokalizację siedziby klienta w Google Maps,
  • obsługuje wysyłkę wiadomości e-mail.

Warto również podkreślić, że jest to jedyna aplikacja mobilna dla systemu SugarCRM w języku polskim i korzystając z niej otrzymujecie wsparcie od doświadczonego polskiego partnera SugarCRM – eVolpe.

Zachęcamy do zapoznania się z sugar4mobile! 🙂

Więcej o samej aplikacji możecie znaleźć na stronie jej poświęconej: sugar4mobile.com, a pobrać można ją stąd: sugar4mobile na Google Play.

Read More

28 Cze Letni powiew świeżości z Sugar 6.5

Wraz z nadejściem pory letniej SugarCRM wprowadza sporo nowości, w tym jeszcze bardziej ergonomiczny interfejs – udoskonala opcje kalendarza i możliwości integracji z kalendarzami zewnętrznymi, ułatwia wyszukiwanie, archiwizację e-mail oraz usprawnia pracę na urządzeniach mobilnych.

W poniższej tabeli znajdziecie szczegóły.

Szczegółowe informacje można odnaleźć tutaj.

Read More

09 maja SugarCRM podbija świat CRM!

SugarCRM jest niekwestionowanym liderem otwartego oprogramowania wspomagającego obszar zarządzania relacjami z klientem. Jest także najbardziej dynamicznie rozwijającym się systemem klasy CRM na świecie. Do jego głównych zalet należy przede wszystkim elastyczność. Związana jest ona z otwartością kodu źródłowego dzięki licencji Open Source, technologiom wspomagającym proces integracji z aplikacjami zewnętrznymi, a także możliwościom błyskawicznego dostosowania systemu do potrzeb przedsiębiorstwa bez konieczności ręcznej modyfikacji kodu programistycznego. SugarCRM jest także bardzo nowoczesnym rozwiązaniem. Konsekwencją dynamiki jego rozwoju jest podążanie za najbardziej aktualnymi trendami. Dlatego też system w swoim interfejsie, intuicyjności oraz łatwości dotarcia do pożądanych informacji przypomina popularne portale internetowe.

Sukces ten nie sprawił, że producent SugarCRM Inc. spoczął na laurach, wręcz przeciwnie – na początku kwietnia 2012 firma zyskała nowych inwestorów w postaci Silicon Valley Bank i Gold Hill Capital, a wraz z nimi dodatkowy kapitał w postaci 33 milionów dolarów. Inwestycja zostanie wykorzystana przede wszystkim na rozbudowę i udoskonalenie istniejącej funkcjonalności.

Pozyskany kapitał pozwoli SugarCRM Inc. na ulepszenie produktu w takich obszarach, jak:

  • Jeszcze bardziej nowoczesny wygląd i intuicyjność.
  • Zaawansowane zarządzanie kalendarzem, wraz z możliwością integracji z ulubionymi kalendarzami zewnętrznymi.
  • Zwiększona wydajność systemu oraz nowy silnik wyszukiwania wspomagający wyszukiwanie pełnotekstowe.
  • Jeszcze więcej integratorów z aplikacjami zewnętrznymi, przede wszystkim produktami firmy IBM.
  • Pozyskiwanie informacji z popularnych portali społecznościowych.

SugarCRM sprawia, że świat CRM staje się prosty i intuicyjny. Dlatego też na chwilę obecną system został wybrany przez ponad 8 000 klientów i wspomaga ponad 1 000 000 użytkowników na całym świecie w ich codziennej pracy. Ich liczba stale rośnie.

Źródło: Computerworld Polska

Read More
mautic is open source marketing automation