Ogólne

magic quadrant gartnera

21 Sie SugarCRM wysoko w zestawieniu Magic Quadrant Gartnera

Jak co roku w okolicach przełomu półrocza, opiniotwórcza w świecie IT firma Gartner opublikowała podsumowanie sytuacji na rynku Sales Force Automation.  Raport, którego najbardziej rozpoznawalnym elementem jest popularny Magic Quadrant, ponownie wykazał znaczącą przewagę SugarCRM nad wieloma innymi dostawcami systemów CRM.

Co to jest Magic Quadrant Gartnera?

Magiczny kwadrant Gartnera to podzielony na cztery części i osadzony na osi wykres porządkujący rynek dostawców w ramach konkretnej branży. Ocenie podlega szczegółowość wizji przedsiębiorstwa oraz skuteczność wprowadzania jej w życie. Poszczególni producenci są przypisywani do następujących grup:

Leaders- otrzymują najwyższe oceny w obydwu kategoriach: zdolność do realizacji operacji oraz kompletność wizji.

Visionaries– rozumieją kierunek rozwoju branży lub posiadają własną wizję możliwych zmian w regułach rynkowych.

Challengers- cechuje ich umiejętność  działania i gotowość  dominacji nad znacznym segmentem rynku; nie wykazują jednak pełnego zrozumienia dla kierunku, w którym ten rynek podąża.

Niche players- skupiają się na małym fragmencie rynku  lub prowadzą działania na tyle rozproszone, że nieczęsto dorównują innym dostawcom.

Pozycja SugarCRM w magicznym kwadrancie Gartnera

SugarCRM od kilku lat zajmuje nieodmiennie wysoką pozycję w ćwiartce wizjonerów systemów Sales Force Automation. Firma Gartner (analityczno-doradcza jednostka specjalizująca się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania oraz zarządzania technologiami) także w edycji 2017 swojego raportu umieściła go na granicy części przeznaczonej dla liderów. Ponieważ wiele proponowanych przez SugarCRM rozwiązań wychodzi naprzeciw nowoczesnym trendom, a wręcz kreuje kierunek rozwoju branży  – mimo wszystko określenie „wizjoner” wydaje się w tym przypadku bardziej adekwatne.

Magic Quadrant Gartnera

SugarCRM znalazł się wśród 16 najlepszych dostawców systemów służących automatyzacji procesów sprzedażowych. Pozycję wizjonera współdzieli z producentami takimi jak: SAP, CRMNEXT oraz Base. Pretendując do miana lidera rankingu zawzięcie goni Salesforce, Microsoft oraz Oracle.

Przewagi konkurencyjne SugarCRM wg raportu Gartnera

User Experience:  SugarCRM robi wszystko, aby dostarczać jak najlepsze (wręcz wyjątkowe!) doświadczenie użytkownika. W tym celu skrupulatnie porównuje opinie osób korzystających z urządzeń mobilnych oraz systemu w przeglądarce. W efekcie stawia przede wszystkim na kontekstowość dostarczanych informacji oraz inteligentne panele. Dużym plusem rozwiązania jest jego atrakcyjny interfejs, który bezpośrednio wpływa na intuicyjność platformy.

Swoboda konfiguracji: ankietowani użytkownicy przyznali systemowi Sugar pozytywne oceny w kontekście budowy aplikacji, połączeń API oraz architektury technicznej. SugarCRM oferuje przy tym szeroki wachlarz możliwości ulokowania systemu: publiczne lub prywatne chmury oraz tzw. wdrożenia on-premise, co również zostało ocenione na plus.

Partnerzy wdrożenia oraz rynek aplikacji: SugarCRM posiada stosunkowo dużą liczbę partnerów, którzy oferują dodatkowe funkcjonalności sytemu (add-on apps dostępne w magazynie aplikacji SugarExchange).

Balansowanie na granicy lidera i wizjonera ma swoje plusy.  Oznacza, że SugarCRM dba o to, by oferować innowacyjne, kreujące trendy rozwiązanie. Zamiast podążać za sforą (jak wielokrotnie formułował CEO Larry Augustin) SugarCRM stara się wyznaczać własne ścieżki. Producent odradza utrzymywanie status quo, a zamiast tego proponuje zupełnie nowatorskie środki gwarantujące wyjątkowe, niezapomniane doświadczenie klienta . Wysoka pozycja SugarCRM w kolejnym z rzędu magicznym kwadrancie Gartnera stanowi zatem potwierdzenie standardu zarówno samej organizacji, jak i oferowanego przez nią produktu. Miano wizjonera jest pożądane, ale niewielu faktycznie się należy. SugarCRM już od kilku lat udowadnia, że nie ma na rynku drugiego, tak przyszłościowego rozwiązania.

Cały raport dostępny tutaj: https://info.sugarcrm.com/gartner-magic-quadrant.html

Read More
sugar ce

09 Cze Wygaszenie wsparcia dla Sugar CE

Uwaga! 15 lipca 2017 dobiegnie końca okres oficjalnego wsparcia udzielanego użytkownikom społecznościowej edycji systemu Sugar przez jego producenta.

W związku z powyższym firmy, instytucje i organizacje nadal posługujące się Sugar Community Edition powinny rozważyć (i jak najszybciej przeprowadzić) przejście na komercyjną wersję systemu. Wygaszenie wsparcia nie oznacza załamania systemu. SugarCRM zaprzestał jego rozwijania już jakiś czas temu, a od 15 lipca nie będzie już wypuszczał łatek bezpieczeństwa oraz udzielał pomocy technicznej jego użytkownikom.

Co oznacza „product EOL” dla firm korzystających z Sugar CE?

Jeżeli wersja społecznościowa wystarcza organizacji i nie przysparza problemów technicznych – nie ma potrzeby podnosić alarmu. Ponieważ system SugarCE został stworzony z wykorzystaniem otwartego kodu, nawet po zakończeniu okresu oficjalnego wsparcia, możemy zatrudnić firmę wdrożeniową, która podejmie się koniecznych przeróbek. Należy się jednak liczyć z tym, że na pewnym etapie dopracowywanie porzuconego projektu może okazać się niezwykle czasochłonnym i kosztownym przedsięwzięciem. Jak powszechnie wiadomo, wymagania w sferze systemów informatycznych zmieniają się jak w kalejdoskopie, a prężnie zarządzane przedsiębiorstwo, może szybko potrzebować nowoczesnego rozwiązania.

W przypadku organizacji, które nie chcą rezygnować z prestiżowego, efektywnego i w dalszym ciągu rozwijanego sytemu, rekomendowanym rozwiązaniem jest przejście na jedną z komercyjnych edycji Sugar: Professional, Enterprise lub Ultimate. Decydując się na taki krok jeszcze zanim Sugar CE przestanie nam wystarczać, zabezpieczymy się przed pochopnymi, realizowanymi w pośpiechu decyzjami. Ponieważ wygaszenie wsparcia dla Sugar CE jest informacją podawaną do publicznej wiedzy, zyskujemy przewagę podjęcia strategicznych przekształceń, migracji danych, wyboru odpowiedniego narzędzia z odpowiednim wyprzedzeniem. Również w tym przypadku z pomocą może nam przyjść wykwalifikowana firma wdrożeniowa, a najlepiej oficjalny partner SugarCRM.

Wskazówka SugarCRM Polska

Poziom wiedzy eksperckiej i doświadczenia partnerów SugarCRM opiera się na trójstopniowej klasyfikacji: Partner, Advanced Partner i Elite Partner. W Polsce tytułem SugarCRM Elite Partner może pochwalić się firma eVolpe z Poznania.

Podsumowując, mimo wygaszenia oficjalnego wsparcia dla Sugar CE, nie ma konieczności rezygnowania z dotychczas używanego oprogramowania. Choć to nie przymus, naturalną konsekwencją porzucenia projektu, będzie zwrot jego użytkowników ku komercyjnym edycjom platformy Sugar (prędzej, czy później). Biorąc pod uwagę powyższe, najlepiej już teraz zgłosić się do producenta lub jednego z oficjalnych partnerów w celu uzyskania indywidualnie dostosowanej konsultacji. Przygotowanie biznesu na nieuchronną zmianę z pewnością przyniesie korzyści w dalszej perspektywie.

W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu pod adresem kontakt@sugarcrm.com.pl.

Read More
system crm

18 maja 7 podchwytliwych pytań o pociągach

Na oficjalnej stronie SugarCRM natrafiliśmy ostatnio na bardzo ciekawy wpis, który w metaforyczny sposób przybliża kwestie nurtujące w decydentów w zakresie CRM. Jeżeli zastanawiasz się nad sensownością korzystania z oprogramowania informatycznego do zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami – ten tekst jest właśnie dla Ciebie!

7 podchwytliwych pytań o pociągach,

na które musisz poznać odpowiedź zanim wybierzesz system CRM

Tekst na podstawie: Veronica Mikhail, 7 Tricky Questions to Ask Before Choosing a CRM

Wystarczy szybkie spojrzenie na ostatnie doniesienia dotyczące światowej polityki, aby zrozumieć jak istotna jest gotowość do reagowania na zmiany zachodzące w otoczeniu zewnętrznym.

Mądrze zarządzane organizacje ewoluują w taki sposób, aby odpowiadać na wyzwania globalnego rynku. W niektórych przypadkach konieczne są przeobrażenia, które trudno sobie wyobrazić zakładając działalność gospodarczą.

Wiele firm dokonuje wyborów inwestycyjnych bądź technologicznych wyłącznie w oparciu o obserwacje zachowania konkurencji. Tego typu strategia zapewnia pozorne poczucie bezpieczeństwa, ale z pewnością nie jest najbardziej optymalnym sposobem działania. W dzisiejszych czasach prawie każda branża jest niezwykle konkurencyjna, a wyedukowani konsumenci otrzymują coraz więcej uprawnień. Co zrozumiałe podążająca utartymi ścieżkami marka, nie może być dłużej wynagradzana za swoją przeciętność.

Dobrym sposobem na wykreowanie indywidualnej, niepowtarzalnej strategii biznesowej jest posługiwanie się dobrodziejstwem nowoczesnej technologii. Zanim jednak zdecydujemy się na konkretne narzędzie warto odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań (tak, tak o pociągach!).

1) Czy na pewno chcę wsiąść do tego pociągu?

To dość oczywista, ale i efektywna metafora. Wybór popularnego, main-stream’owego i pudełkowego oprogramowania CRM jest jak decyzja o zajęciu miejsca w pociągu. Kiedy zamkną się za Tobą drzwi nie masz już wpływu na przebieg trasy, prędkość, czy stacje przystankowe. Otrzymujesz dokładnie taką usługę, którą przedstawiono w ofercie, ale nie jest ona indywidualnie dopasowana do Twoich preferencji. Może co najwyżej w zbliżonym stopniu odpowiadać zasygnalizowanej potrzebie. Pociąg dowiezie Cię na wybrany dworzec, ale nie ma możliwości byś wysiadł np. pod drzwiami hotelu, w którym nocujesz.

2) A może zamiast jeździć pociągiem kupię sobie samochód?

Jeżeli zależy Ci na funkcjonalnej i technicznej elastyczności powinieneś móc posługiwać się systemem CRM z wykorzystaniem infrastruktury, którą samodzielnie wskazałeś. Dokładnie tak, jak podczas zakupów w salonie samochodowym, wymagaj przedstawienia pełnego zakresu oferty. W kontekście biznesowego oprogramowania IT oznacza to dowolną publiczną, prywatną lub hybrydową chmurę. Wszystkie te warianty powinny być dostępne, bo to do Ciebie należy decyzja w jaki sposób i gdzie będą przechowywane Twoje dane. Pamiętaj! Każda organizacja powinna mieć swobodę wdrażania systemów zgodnie z obowiązującymi ją przepisami oraz indywidualnymi potrzebami dotyczącymi bezpieczeństwa danych, czy łatwości integracji  z innymi platformami.

3) Czy tym pociągiem dojadę tam gdzie chcę?

Niektóre systemy CRM są zaprojektowane w taki sposób, aby odpowiadać na obiektywne potrzeby zespołów sprzedażowych i niwelować koszty wprowadzania innowacji  w firmach. Pytanie brzmi czy Twoja organizacja powinna dostosować się do ram narzuconych przez  gotowy produkt? Nam wydaje się, że powinno być odwrotnie.

4) Jak ważna jest dla mnie wolność zmiany trasy?

Dalekowzroczność, przewidywanie i otwartość na przekształcenia to czynniki, które zweryfikują strategie biznesowe przedsiębiorstw w nadchodzących latach.  Mimo to, większość dostawców CRM zarabia ustanawiając kosztowne bariery rezygnacji z umowy (tzw. vendor lock-in). Jak zauważono na początku wpisu, to jednak elastyczność i zdolność adaptacji są w dzisiejszych czasach kluczem do sukcesu. Przy wyborze oprogramowania CRM należy dobrze przekalkulować koszty potencjalnej zmiany dostawcy.

5) Czy ten rozkład jazdy mnie dotyczy?

Niektórzy dostawcy CRM, zamiast na potrzebach klientów, skupiają się wyłącznie na własnych ambicjach. Stają się przez to zbyt zajęci, aby poświęcić wystarczająco dużo uwagi pojedynczym partnerom. Najlepszym pomysłem jest wybranie takiego współpracownika, który w 100% koncentruje się na funkcjach CRM oraz  dzieli Twoją pasję budowania relacji z klientami.

6) Jaki jest całkowity koszt mojej podróży?

Przygotuj się na to, że z czasem będziesz chciał ulepszyć swój CRM. Rozwój jest naturalną konsekwencją zbierania doświadczeń, a tych w biznesie nie brakuje. Jeśli wybierzesz nieelastyczne narzędzie, każde późniejsze odchylenie od status quo przysporzy Ci tylko problemów, a na pewno zwiększy TCO sytemu (Total Cost of Ownership, Całkowity Koszt Posiadania). Pamiętaj, aby sprawdzić, jak bardzo zostaniesz obciążony za dodanie większej liczby użytkowników, rozszerzenie licencji CRM na urządzenia przenośne, zwiększenie potencjału akumulowania danych, albo przekroczenie liczby odpytań API (ważna kwestia w przypadku integracji z innymi platformami).

7) Czy interesuje mnie wyłącznie dotarcie do celu, a może liczy się także przebyta podróż?

Korzystając ze standardowego CRM niejako płacisz za to żeby wsiąść do tego samego zatłoczonego pociągu, z którego korzystają wszyscy inni. Odchodząc od status quo, wybierając alternatywne oprogramowanie wizjonerskiego producenta będziesz w stanie nie tylko sam dotrzeć do wybranego miejsca docelowego, ale również zaproponować wygodny przejazd swoim biznesowym partnerom.

Mamy nadzieję że powyższe pytania pomogą Ci podjąć decyzję o wyborze najlepszego oprogramowania CRM.

(Przy  okazji, nie mamy nic przeciwko przewoźnikom kolejowym, to tylko parafraza przykładu zaproponowanego przez SugarCRM.)

Read More
sugar 7.9

15 maja Zapowiedź Sugar 7.9

SugarCRM nie przestaje zaskakiwać i przyciągać nowych użytkowników kolejnymi odsłonami swojego systemu. W połowie roku 2017 światło dzienne ujrzy wersja 7.9.

Przyjrzyjmy się teraz zmianom i usprawnieniom, które zapowiedziano podczas ostatniej e-konferencji z partnerami producenta. Będą one dotyczyć dwóch obszarów: funkcjonalnego oraz technicznego.

W zakresie funkcjonalnym wersja 7.9 zostanie uzupełniona o:

  • całkowicie nowy moduł Oferty,
  • usprawnienie modułu Raporty,
  • okienko Pomocy w stylu pop-up,
  • uatrakcyjnienie Advanced Workflows (Process Author),
  • ulepszenie wyszukiwarki.

 

Z punktu widzenia zespołu deweloperskiego można spodziewać się następujących usprawnień technicznych:

  • gotowe oświadczenia (tzw. Prepared Statements)
  • przejście na język programowania PHP7,
  • uaktualnienie bibliotek kodu,
  • poprawki dot. bezpieczeństwa.

 

Co nowego w Sugar 7.9?

Moduł Oferty

Osoby, które miały styczność z poprzednimi wersjami systemu Sugar może zdziwić sformułowanie „całkowicie nowy moduł Oferty”. We wcześniejszych release’ach systemu była już obecna taka jednostka modułowa. Nie zmieniała się ona jednak znacząco od ery Sugar Community Edition. Do wersji 7.8 włącznie funkcjonował ten sam, dość przestarzały wygląd, schemat wprowadzania i wyszukiwania informacji. Wraz z upgradem 7.9 moduł Oferty został dopasowany do obowiązującego w ramach reszty systemu nowoczesnego User Interface.

SugarCRM komunikuje odświeżenie obszaru Oferty jako zupełnie nowy moduł, ponieważ zaproponowana wraz z wersją 7.9 zmiana stanowi całkowitą rewolucję w dotychczasowym sposobie realizowania procesu ofertowania przy pomocy systemu Sugar.

Moduł Raporty

Usprawnienie modułu Raporty w Sugar 7.9 ma polegać na „retuszu” widoku listy (przy pomocy platformy Sidecar).

Advanced Workflows (obszar zwany także Process Author)

Modyfikacja Advanced Workflow w wersji 7.9 polega wyłącznie na dodaniu kilku poprawek. Obszar nie zmieni się w radykalny sposób, ale z pewnością stanie się bardziej „user friendly”.

Usprawnienie wyszukiwarki (Structured Search)

To usprawnienie dotyczy umożliwienia wyszukiwania rekordów przy pomocy nawiasów oraz operatorów I, LUB, NIE. Opisana funkcja ma ułatwić znajdowanie informacji w ramach wyszukiwarki globalnej z użyciem skomplikowanych kryteriów.

Strukturę zapytania będzie można konfigurować korzystając z wielu zastrzeżeń. Jeśli w zapytaniu nie zostaną podane żadne operatory to do wyszukiwanego hasła doda się domyślnie operator I.

Przykłady:

sugar 7.9

 

Od strony technicznej warte wspomnienia są  tzw. Prepared Statements, czyli w wolnym tłumaczeniu gotowe oświadczenia albo parametryzowane instrukcje. Jest to nowa funkcja bazy danych systemu Sugar, która umożliwia zgłaszanie takich samych lub podobnych zapytań deweloperskich. Rozwiązanie ma zapewnić większą wydajność oraz bezpieczeństwo platformy. Przygotowana deklaracja/oświadczenie jest zasadniczo szablonem SQL, który umożliwia identyfikację parametrów, które mogą być powiązane później. Co ważne, silnik bazy danych może analizować, optymalizować i buforować takie oświadczenia bez ich wykonywania.

Więcej informacji po oficjalnej publikacji Sugar 7.9. Już wkrótce!

Read More
mautic is open source marketing automation