fbpx
 

Ogólne

sugar user experience

03 Lip Wyjątkowe User Experience w pracy z Sugar 8.0

Tak jak pisaliśmy poprzednio, najnowsza wersja systemu Sugar wprowadza spore zmiany w kontekście dostosowania do przepisów RODO. Nie poprzestano jednak wyłącznie na tym. Sugar 8.0 to całkowicie nowy i wyróżniający się interface, który dostarcza użytkownikom niezapomnianego User Experience.

 

sugar user experience

Kierunek rozwoju systemu został wyznaczony w chmurowej wersji oprogramowania Winter’18, która ukazała się na początku roku. Przetestowano wówczas całkowicie nowy schemat kolorystyczny oraz odświeżony układ poszczególnych elementów systemu.

Jak się okazuje nowy, „lżejszy” design sprzyja poprawie tzw. User Experience, czyli wrażenia użytkowników na temat pracy z systemem.  Często słyszymy, że oprogramowanie klasy CRM nie musi być ładne, bo liczy się przede wszystkim funkcjonalność. Specjaliści SugarCRM Inc. zauważyli jednak, iż osoby, które mają doświadczenie w pracy z takim narzędziem, często podkreślają jak istotne są dla nich kwestie estetyczne. Uporządkowany i graficznie przyjazny system zwiększa wydajność pracowników przedsiębiorstwa.

Przedsiębiorcy, którzy wdrożyli Sugar 8.0 zauważają znaczący wzrost wskaźnika tzw. user adoption. Kiedy system nie „krzyczy” jaskrawymi kolorami, wszystko jest czytelne i nie wymaga zbyt wielu kliknięć myszką, nikogo nie trzeba już przekonywać o wyższości oprogramowania CRM nad papierowym kalendarzem.

 

Jakie zmiany w Sugar 8.0?

Sugar 8.0 zmienił się już na pierwszy rzut oka. Producent zadecydował o odejściu od ciemnego paska menu. W nowej wersji oprogramowania królują odcienie bieli i jasnej szarości oraz błękitu. Na system patrzy się przyjemniej. Więcej jest też odnośników pozwalających na płynne przechodzenie pomiędzy modułami w kontekście wybranego rekordu.

sugar user experience

To, co w Sugar 8.0 zdecydowanie się wyróżnia, to wykresy przedstawiające postępy w osiąganiu targetów sprzedażowych. Twoi pracownicy z pewnością ich nie przeoczą. Wyeksponowano również statusy rozmów telefonicznych oraz spotkań.

sugar user experience

Po kliknięciu wybranego elementu raportu trafisz bezpośrednio do zawężonego widoku listy. Nie utracisz tym samym podglądu wykresu. Element, który przeglądasz zostanie dodatkowo wykreskowany.

sugar user experience

Jeżeli masz pytania na temat najnowszej wersji systemu Sugar, albo chciałbyś skorzystać z darmowego demo – zachęcamy do kontaktu z oficjalnym partnerem SugarCRM na Polskę. Więcej TUTAJ!

Read More
rodo sugarcrm rodo crm

17 maja Sugar Spring’18/Sugar 8.0 a przepisy RODO

Sugar Spring ’18/Sugar 8.0 a przepisy RODO

czyli o tym, jak aktualna wersja sytemu wspomaga przedsiębiorców w dostosowaniu organizacji do norm zawartych w unijnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych.

Najnowsze unijne przepisy o ochronie danych osobowych wchodzą w życie 25 maja 2018 roku. SugarCRM, jako producent jednego z wiodących systemów służących przedsiębiorcom do gromadzenia informacji na temat klientów, spieszy z rozwiązaniem, które zapewnia szerokie spektrum funkcjonalności wspierających uzyskanie zgodności z rozporządzeniem.

Nowy moduł – Ochrona Danych Osobowych

Sugar Spring ’18/Sugar 8.0 wprowadza całkowitą nowość, tj. dodatkowy moduł dedykowany wyłącznie kwestiom ochrony danych osobowych. Z założenia jest on widoczny tylko dla osób, którym przypisano rolę Manager Danych Osobowych. Użytkownicy o uprawnieniach z zakresu administrowania danymi osobowymi, posiadają szeroki dostęp do rekordów tworzących moduł. Sam obszar skonstruowano w formie powiązanej relacją z Odbiorcami, Namiarami, Kontaktami i Kontrahentami listy.

Każda z poszczególnych pozycji jest klikalna i zawiera szeroki kontekst  przetwarzanych przez firmę danych osobowych. Z poziomu tego widoku można administrować informacjami takimi jak: status, typ, priorytet, źródło, przeznaczenie, czy data wyrażenia i data wygaśnięcia zgody.

W dalszej części uwidocznione są pozostałe obszary systemu pozostające w relacji z rekordem w ramach modułu Ochrona Danych Osobowych. W ten sposób uwidocznione są wszystkie przechowywane, powiązane z konkretną osobą informacje. Usprawnia to miedzy innymi procedurę reagowania na wniosek o udostępnienie wiedzy na temat przetwarzanych przez firmę danych.

sugarcrm rodo

Użytkownik posiadający właściwe uprawnienia może również bezpośrednio z tego miejsca w systemie usuwać informacje na wniosek osoby, której one dotyczą. Po wybraniu opcji „Zaznacz do usunięcia” pojawia się lista przechowywanych danych osobowych.

rodo sugarcrm rodo

Zaledwie kilka klików wystarczy, aby na trwałe usunąć odpowiednie dane. Po wykonaniu tej czynności w miejscu, w którym wcześniej znajdowała się niepożądana informacja, system wyświetla baner „Wartość usunięta”.

rodo sugarcrm rodo crm

Dzięki opisanej funkcji w prosty sposób wywiążesz się ze zobowiązania nałożonego przez RODO, tj. usunięcia danych na wniosek osoby, której one dotyczą. Jednocześnie zachowasz ślad po tym, że do pewnego czasu Twoja firma była w posiadaniu rzeczonej informacji.

rodo sugarcrm rodo crm

RODO a Kampanie E-mail w Sugar 8.0

Ważny element systemu, w kontekście zapewnienia zgodności procesów biznesowych z przepisami RODO, stanowi mechanizm opt-in oraz opt-out dla kampanii marketingowych. Korzystając z oprogramowania Sugar 8 istnieje możliwość takiego przygotowania formularzy web-to-lead, aby zapewnić zgodną z RODO procedurę zapisu do i wypisu z newslettera. W praktyce polega to na dołączeniu do pola „adres e-mail” odpowiedniego check-boxu.

rodo sugarcrm rodo crm

W ten sposób w dość wygodny sposób odróżnisz adresy E-mail, na które możesz kierować przekaz reklamowy od tych, które powinny być wykorzystywane wyłącznie w celach komunikacji biznesowej, zgodnie z podstawową treścią zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Pamiętaj!

Ponieważ Sugar pozostaje systemem o otwartym kodzie, we współpracy z wykwalifikowaną firmą wdrożeniową dokonasz w nim dowolnych przeobrażeń. Zaproponowany przez producenta moduł Ochrona Danych Osobowych, można opatrzyć dodatkowymi automatyzacjami (przy pomocy narzędzia Process Author lub dzięki pracom deweloperskim).

Jeżeli prowadzisz bardzo specyficzną działalność, a wymagania wobec oprogramowania CRM rozpoznane podczas audytu zgodności z RODO, odbiegają od zaprezentowanych w artykule mechanizmów – skontaktuj się z oficjalnym partnerem SugarCRM na Polskę.

Masz pytania odnośnie wykorzystania oprogramowania CRM w Twojej organizacji? Chętnie opowiemy o potencjale Sugar 8 w tym zakresie.

SugarCRM Polska

Read More
sugar system crm

06 Kwi Sugar – system CRM, który służy klientom. Ale nie tylko.

Oprogramowanie  CRM (Customer Relationship Management) najczęściej definiowane jest po prostu na zasadzie tłumaczenia angielskiego skrótu jako system do zarządzania relacjami z klientami. Służy ono realizacji idei biznesowej, gdzie w centrum uwagi znajdują się potrzeby osób, do których kierujesz swoją ofertę. System Sugar oferuje Ci możliwość podążania za potrzebami klienta i docierania z właściwym przekazem, produktem, czy usługą w optymalnym momencie.

Tyle teoria. W praktyce system wspiera również wewnętrzne zależności; usprawnia procedury oraz komunikację w organizacji, którą zarządzasz. Jest niezwykle potężnym narzędziem do prowadzenia relacji z klientami, znacząco wpływa również na wydajność Twoich pracowników i partnerów biznesowych.

Komu jeszcze służy system Sugar?

 

Odziały, placówki, filie…

 

Duże firmy, zwłaszcza te złożone z wielu oddziałów zamiejscowych, często borykają się z problemem szumu komunikacyjnego w organizacji. Dyrektorzy poszczególnych placówek są odpowiedzialni za usprawnienie obsługi klienta, a także właściwe delegowanie obowiązków. System Sugar może służyć jako narzędzie, które to ułatwi. Jeżeli poszukujesz rozwiązania, które pozwala na efektywne przydzielanie zapytań ofertowych właściwym zespołom, powinieneś rozważyć nasz produkt. System przydaje się sprzedawcom zarówno do śledzenia własnych postępów, jak i obserwowania „podróży” klienta. Historia relacji biznesowej widoczna jest jak na dłoni, a to zapobiega powielaniu lub zaniechaniu działań nawet w największych korporacjach.

 

Partnerzy zewnętrzni

 

Bywa, że przedsiębiorstwo wspierają także zewnętrzni partnerzy. Aby utrzymać odpowiedni poziom ich zaangażowania w bieżące procesy, istnieje możliwość przyznania im dostępu do wybranych obszarów systemu Sugar. Rzecz jasna nie wszystkie informacje, które przetwarzasz, powinny być dla nich widoczne. Mając to na uwadze, obopólną korzyść zapewnia współdzielenie bazy klientów (przy ograniczeniu widoku informacji poufnych), udzielenie dostępu do szablonów dokumentów, czy zbudowanie wspólnego repozytorium wiedzy.

 

Biura Obsługi Klienta

 

Kolejna grupa, która korzysta z oprogramowania Sugar to pracownicy Obsługi Klienta (zatrudnieni w firmie lub pracujący w centrach usług zewnętrznych). Dostęp do zgłoszonych przez klientów wniosków otrzymują oni na podobnej zasadzie jak partnerzy zewnętrzni. Administrator systemu ma uprawnienia nadrzędne, dzięki którym steruje tym, co widzą poszczególni użytkownicy oraz wskazane przez niego zespoły. Ponieważ Sugar to aplikacja o otwartym kodzie, istnieje możliwość personalizacji struktury modułowej oraz ścieżek procesowych w systemie. Dzięki analizie przedwdrożeniowej – którą najlepiej, jeżeli przeprowadzi oficjalny partner SugarCRM w Polsce – jesteś w stanie dokładnie zbadać, a następnie uwzględnić w systemie nawet najbardziej specyficzne procedury. Dzięki temu zapewnisz m.in. płynność i efektywność obsługi posprzedażowej.

 

Klienci i jeszcze raz klienci

 

Sugar może być dostępny także dla Twoich klientów! Sprawdza się to zwłaszcza we wspomnianym Dziale Obsługi. Jego członkowie pracują jeszcze wydajniej dzięki obszarowi Portal Klienta. Za jego pośrednictwem klient samodzielnie i bezpośrednio w systemie zgłasza nowe zamówienia, reklamacje, czy zapytania ofertowe. Ma również możliwość podglądu faktur i innych dotyczących go dokumentów. Umożliwiając klientom dostęp do instancji systemu, usprawniasz waszą komunikację oraz zapewniasz przejrzystość i transparentność wymienianych informacji. Już nigdy żadne zgłoszenie nie zaginie na skrzynce mailowej byłego pracownika!

 

 

Read More

16 Mar Cukier krzepi, czyli jak Sugar poprawia wydajność sprzedaży

Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób poprawić wydajność zatrudnionych pracowników?

 

Jeżeli prowadzisz własny biznes lub kierujesz zespołem ludzi, powyższe pytanie właśnie uznałeś za retoryczne. Na pamięć znasz frazesy o motywacji, benefitach, byciu liderem, a nie szefem, rozpoznaniu psychologicznych, wrodzonych predyspozycji poszczególnych osób.  Trudno się nie zgodzić, że jest w tym wszystkim sporo prawdy. Współczesna kultura zatrudnienia ewoluuje. Rynek pracownika wymaga na przedsiębiorcach elastycznego podejścia do oferowanego wynagrodzenia, warunków umowy, organizacji otoczenia itp.

A teraz kilka pytań uzupełniających…

Stosujesz się do tych wszystkich zaleceń, o których mówią specjaliści zarządzania zasobami ludzkimi i nadal nie widzisz zadowalających efektów? Zastanawiasz się nad zatrudnieniem kolejnej osoby do i tak już dość mocno rozbudowanego działu sprzedaży?

 

sugar crm

 

Lekarstwo na całe zło?

 

Nie zrażaj się tym, że jeszcze żaden z systemów informatycznych, które testowałeś, lub o którym po prostu czytałeś w Internecie, nie spełnił Twoich oczekiwań. To oczywiste! Tak jak nie ma jednego leku na wszystkie choroby, tak nikt nie wymyślił jeszcze oprogramowania, które rozwiązałoby problemy każdej istniejącej firmy. I nie, nie chcemy Ci teraz powiedzieć, że to my jesteśmy tymi wizjonerami, którzy „uleczą” wszystkie bolączki przy pomocy szybkiej, standardowej operacji. Trzymając się naszej medycznej metafory, chcemy Ci tylko uświadomić, że Twoja organizacja potrzebuje dokładnej diagnozy. Dopiero mając pewność, z jaką jednostką chorobową masz do czynienia, będziesz w stanie wdrożyć odpowiednią kurację.

Podczas analizy przedwdrożeniowej oraz warsztatów Product Discovery warto zbadać nie tylko osobiste predyspozycje członków zespołu, ale zająć się również specyfiką ich codziennych zadań, trudnościami, które napotykają dostosowując się do obecnie funkcjonujących procedur. Wspólnie z zarządem, kierownictwem oraz szeregowymi pracownikami zastanów się, co funkcjonuje dobrze, a co warto poprawić. We wspołpracy z firmą wdrożeniową poszukaj prostych, naturalnych rozwiązań dla problemów, które ograniczają wydajność Waszej organizacji. Dzięki takiemu podejściu system, który zaimplementujesz będzie stanowił dokładne odzwierciedlenie rzeczywistej sytuacji w firmie, pomoże usprawnić faktyczne procesy, będzie adekwatny dla branży, w której działacie oraz zmobilizuje pracowników do rzetelnego, efektywnego wykonywania obowiązków.

 

Dlaczego jednak Sugar?

 

Po lekturze powyższego akapitu być może nasuwa Ci się pomysł na wdrożenie systemu dedykowanego, stworzenie własnej, w pełni zgodnej z wynikami analizy przedwdrożeniowej platformy. Jest to dobre podejście; z pewnością adekwatne, jeżeli odkryte potrzeby znacząco wykraczają poza funkcjonalność oprogramowania klasy CRM.

Dlaczego miałbyś rozważać półśrodki, jeżeli w grę wchodzi posiadanie niepowtarzalnego, „skrojonego na miarę” narzędzia?

Pierwszy argument na rzecz rozwiązania SugarCRM, który być może Cię przekona to… cena. Stworzenie czegoś od zera z pewnością pochłonie więcej czasu i nakładów niż dopracowanie gotowego produktu. Ponieważ system Sugar to aplikacja o otwartym kodzie, można ją przystosować do dowolnych, nawet najbardziej specyficznych potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa i konkretnego zespołu ludzi, którym zarządzasz. Wszystko, o czym była mowa przy okazji analizy przedwdrożeniowej i wypracowania wizji systemu jest w stu procentach możliwe przy użyciu kodu SugarCRM! Jest to nie tylko o wiele tańsze, ale również o wiele bardziej bezpieczne rozwiązanie. Decydując się na system uznanego producenta (SugarCRM) oraz konsultingowe, analityczne i wdrożeniowe usługi ich oficjalnego partnera otrzymujesz gwarancję wsparcia serwisowego, stabilności infrastruktury serwerowej (preferowana opcja do wyboru!) oraz niczym nieograniczonej możliwości dalszego rozwoju wdrożonego narzędzia.

W przeciwieństwie do innych popularnych producentów SugarCRM nie ogranicza Twojego wzrostu! Możesz być pewien, że nie zostaniesz obciążony kosztami za wywołania API (w przypadku potrzeby integracji z innymi systemami informatycznymi). Korzystając z usług firmy wdrożeniowej możesz zawsze coś zmienić w swojej instancji. Dzięki otwartości kodu raz wdrożony system ewoluuje zatem wraz z rozwojem Twojej organizacji.

 

Jak Sugar poprawia wydajność pracowników?

 

Nie ma nic bardziej przerażającego niż coś, co jest nam nieznane. Dzięki temu, że Twoi pracownicy zostali zaangażowani w proces doboru funkcji, wyrazili własną opinię, a ich potrzeby zostały uwzględnione, o wiele chętniej skorzystają z wdrożonego narzędzia. Uczestnictwo w etapach analizy oraz testów umożliwia im naturalną adopcję systemu. Oznacza to, że szybko wyrabiają sobie nawyk korzystania z oprogramowania, a Ty niemal natychmiastowo zauważasz wzrost wydajności zespołu! Na dodatek otrzymałeś właśnie potężne narzędzie do raportowania o niemal każdym aspekcie funkcjonowania Twojego przedsiębiorstwa! Wszystko widać jak na dłoni, a zatem o tyle prościej możesz reagować na niepokojące sytuacje.

Sugar wspiera przede wszystkim dział sprzedaży. Jako system do zarządzania relacjami z klientami pozwala przyjąć optykę kontrahenta i zaoferować produkt lub usługę w najbardziej odpowiednim momencie. Ponieważ jesteś w stanie śledzić historię wzajemnych interakcji, już nigdy nie wykonasz telefonu nieświadomy, jakie ustalenia zostały wcześniej poczynione. Dzięki narzędziu od SugarCRM klient czuje się zaopiekowany, a Ty budujesz wizerunek rzetelnego i kompetentnego partnera biznesowego. W efekcie poprawiasz efektywność działania i napędzasz sprzedaż.

 

sugar crm

 

Potencjał prowadzonych transakcji możesz obserwować na dashlecie przedstawiającym tzw. lejek sprzedaży. Od razu po włączeniu systemu otrzymujesz informację na temat aktualnych poczynań Twojego zespołu. Każdy użytkownik może w ten sam sposób kontrolować postęp w osiąganiu przyjętego targetu. Nie ma przeciwskazań, aby wyposażyć system w mechanizm popularnej ostatnio grywalizacji. Jeżeli tylko uznasz to za stosowne, możesz poprawiać wydajność zespołu, motywując jego członków przy pomocy punktów, statusów, czy znanych z gier poziomów.

Oprócz sprzedawców z funkcji systemu korzystają także pracownicy działu finansowego, obsługi klienta oraz marketingu. Poza tym, że każdy z wymienionych zespołów obsługuje własny obszar oprogramowania, Sugar usprawnia komunikację i zapewnia transparentność informacji o klientach firmy we wszystkich departamentach. Oznacza to, że sprzedawcy mają dostęp do wiedzy na temat kampanii mailingowych, które czytają ich klienci, kierownik finansów jest w stanie prognozować przychody na podstawie trendów i aktualnych aktywności w dziale handlowym, a pracownicy działu obsługi są w stanie odnieść się do ustaleń poczynionych na poczatkowym etapie transakcji.

 

Czujesz niedosyt?

Zapraszamy do dalszej lektury o systemie Sugar i jego możliwosciach. Więcej o obszarach prowadzenia działalności gospodarczej, które usprawnisz dzieki systemowi Sugar we wpisie: https://sugarcrm.com.pl/sugarcrm-system.

 

Read More
mautic is open source marketing automation