Open Source

integracja sugarcrm mautic

09 Mar Integrator SugarCRM & Mautic dostępny na SugarOutfitters

W poprzednim wpisie informowaliśmy o premierze integratora SugarCRM & Mautic autorstwa eVolpe. Opisaliśmy jego podstawowe funkcje oraz zalety posiadania systemu marketing automation w szerszym rozumieniu. Korzystając z okazji, iż zapowiadany przez poznańską firmę konektor właśnie ukazał się na platformie SugarOutfitters.Com – przedstawiamy cechy narzędzia w bardziej funkcjonalnym ujęciu.

Integrator eVolpe został przygotowany dla SugarCRM 7.6.1.0. – 7.8.0.0. oraz Mautic 2.5.1. Przed pobraniem wtyczki należy upewnić się, iż posiadamy właściwe wersje obu systemów. Konektor jest kompatybilny ze wszystkimi edycjami SugarCRM (Professional, Enterprise, Ultimate) oraz obsługuje bazę danych MySQL.

Dzięki platformie SugarOutfitters otrzymujemy możliwość skorzystania z darmowej, 30-dniowej wersji testowej integratora. Koszt po upływie wskazanego terminu to  $120 rocznie za użytkownika Mautica posiadającego również dostęp do SugarCRM.

Instrukcja instalacji oraz konfiguracji narzędzia dostępna jest w języku angielskim w zakładce „Documentation”. Najbardziej powszechne problemy i sposoby radzenia sobie z nimi objaśniono w podpunkcie „Troubleshooting”. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości warto zwrócić się bezpośrednio do twórców korzystając z namiarów podanych na stronie internetowej evolpe.pl/kontakt.

Jakie zalety oferuje integracja SugarCRM Mautic?

Użytkownicy systemów SugarCRM i Mautic otrzymali możliwość swobodnego przełączania się pomiędzy systemami przy wykorzystaniu wyświetlanej w polu rekordu ikony z odpowiednim adresem URL. Udostępniono również podgląd wszystkich podjętych akcji marketingowych z poziomu SugarCRM. W subpanelu Marketing Activities zbierane są informacje na temat unikalnych czynności takich jak: otwarcie maila, pobranie załącznika, wejście na stronę itp. Integracja SugarCRM i Mautic została zaprojektowana w taki sposób, aby uniknąć tworzenia duplikatów dla rekordów zapisanych już w jednym z systemów. Dodatkowo korzystając z rozbudowanego modułu Raporty można przeprowadzić dogłębną analitykę skuteczności przeprowadzonych kampanii e-marketingowych.

Zainteresowanych integratorem odsyłamy do naszego ostatniego wpisu, platformy SugarOutfitters oraz Działu Sprzedaży firmy eVolpe.

Zespół SugarCRM Polska

Read More

02 Kwi CRM w centrum inicjatyw cyfrowych?

Według firmy Gartner Inc. organizacje wykorzystują technologie CRM jako główną część swoich cyfrowych inicjatyw w celu zwiększenia satysfakcji klienta. Gartner twierdzi, że popyt na nowoczesną technologicznie relację z klientami powoduje rozszerzoną integrację i wykorzystanie wszystkich obszarów oprogramowania CRM. Perspektywy wciąż są dobre dla CRM, ponieważ kupujący skupiają się na technologiach, które umożliwiają bardziej ukierunkowane interakcje z klientami w środowisku wielokanałowym.

„CRM będzie w centrum inicjatyw cyfrowych w najbliższych latach. Ta technologia jest jedną z dziedzin, które z pewnością otrzymają dofinansowanie, ponieważ niezwykle istotne jest, aby konkurencyjność na cyfrowym rynku została utrzymana,” powiedziała Joanne Correia, wiceprezes ds. badań w firmie Gartner. „Do gorących obszarów inwestycji w CRM zaliczyć możemy mobilność, social media i technologie, analizy internetowe oraz e-handel.”

Gartner przewiduje umiarkowany wzrost rynku CRM w 2014 r., poprzedzony trzema latami inwestycji. Prognozuje się, że przychody ze sprzedaży oprogramowania CRM osiągną 23,9 miliardy dolarów w 2014 roku, gdzie przychód ze sprzedaży rozwiązań w chmurze stanowić będzie 49% tej kwoty. Wdrożenia CRM jako SaaS  lub w chmurze obecnie stanowią ponad 40 procent wszystkich wdrożeń CRM i wygląda na to, że osiągną one 50 procent w 2015 roku.

„Bez zaskoczenia branże nowych technologii, bankowości, ubezpieczeń, papierów wartościowych, telekomunikacji, farmacji, dóbr konsumpcyjnych, produkcji IT oraz usług IT nadal będą najwięcej wydawać na CRM, ponieważ mają najszersze zastosowanie różnych typów aplikacji i technologii CRM,” powiedział Ed Thompson, wiceprezes oraz uznany analityk w firmie Gartner. „Wszystkie te branże przyczyniają się do zwiększenia inwestycji w gospodarkach wschodzących oraz powodują dalsze powstawanie wydatków.”

Do głównych sił napędowych CRM – chmury, social, mobile oraz big data – dołączył Internet rzeczy, w których czujniki łączące „rzeczy” z Internetem tworzą nowe usługi, o których wcześniej nie pomyślano.

  • Social – w działach sprzedaży, marketingu i obsługi klienta, marketing jest zmuszany do monitorowania, komunikacji i angażowania się handel społecznościowy (social commerce) z setkami publicznych sieci społecznościowych. Obsługa klienta musi odpowiadać na tweety oraz dyskusje na portalch Facebook i LinkedIn, jako że działy sprzedaży i obsługi korzystają teraz z mediów społecznościowych jako źródła nowych namiarów i informacji na temat prospektów.
  • Mobile – smartfony, tablety i aplikacje mobilne wymuszają zmiany w jeszcze szybszym tempie niż sieci społecznościowe. Liczba połączeń z Internetem za pośrednictwem smartfonów przegoni dostęp za pomocą komputerów z końcem 2014 roku. Już w tej chwili smartfony są najpopularniejszym narzędziem dostępu do sieci społecznościowych w większości krajów. Zasada BYOD (bring-your-own-device) staje się coraz popularniejsza na całym świecie, przez co działy IT są zmuszane do wspierania coraz większej liczby urządzeń. Jednakże to tablety sieją największy zamęt, ponieważ działy sprzedaży oraz członkowie zarządu kupują je, a następnie żądają wsparcia.
  • Big data – działy marketingu zostały najbardziej dotknięte przez eksplozję informacji na temat klienta dostępnych dla przedsiębiorstw w ciągu ostatnich pięciu lat. Predykcyjne modele analityczne do analizy migracji klientów, rekomendacji produktów i usług bezpośrednio do klienta  i sprzedaży bezpośredniej stają się coraz bardziej wyrafinowane. Zatem dane są dostępne i narzędzia się pojawiają, ale problemem jest brak umiejętności i zasobów, aby odpowiednio korzystać z narzędzi.
  • Chmura – jest już od dziesięciu lat obecna w CRM, swój początek miała w latach 90. wraz z pojawieniem się dostawców usług aplikacyjnych (Application Service Providers), z tego tez powodu przejście na chmurę będzie równomiernie maleć.
  • Internet rzeczy – samochody, budynki, ciała, a nawet krzesła są podłączone do Internetu, cena czujników spada w kierunku $ 1, przemysły motoryzacyjny, budownictwa, ochrony zdrowia i hotelarski, pośród wielu innych, zmienią się. Na czele tej zmiany staną działy sprzedaży, marketingu i obsługi klienta promując, sprzedając i wspierając nowe usługi.

„Te siły napędowe pobudzają istotną potrzebę bardziej tradycyjnego operacyjnego CRM, który wciąż pozostaje na szczycie priorytetów inwestycyjnych. To dodatkowo potwierdza skupienie działań na zwiększaniu zadowolenia klientów i konsekwentne inwestycje w oprogramowanie CRM, zwłaszcza w oprogramowanie do serwisu i obsługi, marketingu i sprzedaży”, twierdzi Joanne Correia.

Zainteresowanych bardziej szczegółową analizą odsyłamy do raportu „Market Trends: CRM Digital Initiatives Focus on Sales, Marketing, Support and E-Commerce.” Jest on dostępny tutaj.

Read More

22 Sie The 2013 Market Awards przyznane – Sugar w czołówce!

SugarCRM - CRM Market Winner 2013

Z przyjemnością informujemy, iż w tegorocznej, 12. już edycji Corocznego programu nagród Liderów Rynku CRM (12th Annual CRM Market Leaders Awards program), SugarCRM zdobyło aż 5 nagród! Oznacza to, iż otrzymaliśmy o jedno wyróżnienie więcej niż w roku 2012.

Podobnie jak w zeszłym roku, SugarCRM zdobył następujące nagrody:

  • Zwycięzca – kategoria: CRM na licencji Open Source,
  • Lider – kategoria: CRM dla średnich przedsiębiorstw,
  • Lider – kategoria: CRM dla małych przedsiębiorstw,
  • Lider – kategoria: Automatyzacja Procesów Sprzedaży (SFA).
Piątym, nieobecnym jak dotąd w naszej kolekcji, wyróżnieniem nadanym SugarCRM przez CRM Magazine jest:
  • Lider – kategoria: CRM dla dużych przedsiębiorstw i korporacji.

Tegoroczny awans SugarCRM do grupy liderów CRM dla dużych przedsiębiorstw i korporacji spełnia przepowiednię Raya Wanga z ubiegłego roku. „Współpraca z IBM umieszcza SugarCRM na mapie rozwiązań open source dla dużych przedsiębiorstw”.

Dodatkowym powodem do dumy jest fakt, iż SugarCRM 6. rok z rzędu, a więc odkąd w 2008r. została wprowadzona kategoria CRM na licencji Open Source, otrzymuje miano Zwycięzcy w tej właśnie kategorii.

Pełny artykuł magazynu CRM możecie znaleźć tu.

Read More
SugarCRM 7

25 Lip Sugar 7 nadchodzi!

 

SugarCRM 7

Mamy przyjemność ogłosić, że jeszcze tego lata zostanie wydana kolejna wersja naszego słodkiego systemu – Sugar 7.

Media społecznościowe, mobilność oraz Cloud Computing zmieniają całkowicie sposób interakcji przedsiębiorców z klientami, a co za tym idzie, również charakter CRM. Sugar 7 odbiega od tradycyjnego skupienia systemów CRM na wewnętrznym zarządzaniu zespołem sprzedaży, w zamian skupia się przede wszystkim na potrzebach użytkownika, który wchodzi w bezpośrednie interakcje z klientem. Wykorzystując inteligentną, szybką i społecznościową platformę, każdy profesjonalista w przedsiębiorstwie pozna swoich klientów lepiej, wykona swoją pracę lepiej i zapewni klientom najwyższej jakości doświadczenie.

Klienci w dzisiejszych czasach oczekują przejrzystości oraz interakcji z dostawcami wtedy kiedy im odpowiada i w sposób jaki im odpowiada. Oznacza to, że każdy pracownik podczas każdego kontaktu ma szansę zwiększyć satysfakcję klienta. Umieszczenie za pomocą Sugar 7 odpowiednich narzędzi oraz informacji o klientach w rękach każdego pracownika pierwszego kontaktu, zapewnia doskonałą obsługę klienta w całej organizacji i prowadzi do długoterminowej lojalności klientów oraz wzrostu ich liczby.

Cechy Sugar 7 to:

  • Inteligentny: Nowy, wbudowany Panel informacyjny (Intelligence Panel) zapewnia 360-stopniowy widok na business oraz customer intelligence z poziomu jednego ekranu, co pozwala każdemu użytkownikowi na szybki dostęp do poszczególnych informacji o klientach, których potrzebują w określonym momencie – podczas bezpośredniego kontaktu z klientem. Każdy dashboard może zostać spersonalizowany tak, aby pokazać odpowiednie wewnętrzne i zewnętrzne informacje na temat kontaktu i kontrahenta, dzięki czemu każdy użytkownik jest zawsze na bieżąco z tym, co jest ważne dla klienta.
  • Szybki, elastyczny i łatwy w użyciu: Interfejs użytkownika został zbudowany od podstaw z myślą o szybkości. Oparty na HTML 5, Sugar 7 pomaga wykonać zaplanowane na dzisiaj zadania za pomocą tabletu, telefonu czy urządzenia desktopowego. Użytkownicy mogą szybko filtrować, dodawać tagi, obserwować i dzielić się kluczowymi informacjami dotyczącymi klienta. Pozwala im to na monitorowanie istotnych informacji i trendów, a wszystko to z poziomu jednej strony.
  • Społecznościowy: Sugar 7 wprowadza nowe podejście zarówno do sieci społecznościowych, jak i współpracy wewnętrznej. Udoskonalony Panel aktywności (Activity streams) jest w pełni zintegrowany z naszym CRM, dostarczając aktualizacji w czasie rzeczywistym o każdym kontrahencie, kontakcie, umowie. W przeciwieństwie do tradycyjnych narzędzi wykorzystywanych przez sieci społecznościowe, które opierają się na aktualizacjach poprzez kanały rozmów, Sugar 7 pozwala użytkownikom na monitorowanie aktywności na koncie klienta, dzięki czemu użytkownicy Sugar mogą być stale na bieżąco z wszelkimi działaniami dotyczącymi klienta, i współpracować nad tym, jak najlepiej zająć się klientem. Sugar 7 jest zbudowany na otwartej architekturze, dzięki czemu pozwala na pełną interoperacyjność z zewnętrznymi narzędziami współpracy.

Sugar 7 jest szybszy i bardziej przyjazny mediom społecznościowym niż kiedykolwiek wcześniej. Nowe wyszukiwanie, filtrowanie i inteligentne możliwości tagowania, wszystko to sprawia, że SugarCRM pracuje tak, jak pracują Twoi pracownicy. Koncepcja Panelu aktywności została rozbudowana i dodana do każdego modułu. Teraz użytkownicy mają do wyboru wyświetlanie danych w tradycyjnych polach i panelach lub w formie interfejsu typu czat w czasie rzeczywistym. Wiemy, że skuteczna komunikacja jest podstawą sukcesu przedsiębiorstwa, dlatego dodaliśmy do Sugar potężne narzędzie do komunikacji i współpracy. Nowy interfejs Sugar 7 jest wyrazisty i znacząco różny od jakiejkolwiek wersji 6.x, a wszytko to dzięki nowym, kolorowym ikonom oznaczającym typ rekordu i kolorowym informacjom tagującym.

Prawda, że brzmi ekscytująco? Trochę cierpliwości, a i Wy poznacie nasze najnowsze dzieło – Sugar 7! 🙂

Read More
mautic is open source marketing automation