SugarCRM

15 maja Zapowiedź Sugar 7.9

SugarCRM nie przestaje zaskakiwać i przyciągać nowych użytkowników kolejnymi odsłonami swojego systemu. W połowie roku 2017 światło dzienne ujrzy wersja 7.9.

Przyjrzyjmy się teraz zmianom i usprawnieniom, które zapowiedziano podczas ostatniej e-konferencji z partnerami producenta. Będą one dotyczyć dwóch obszarów: funkcjonalnego oraz technicznego.

W zakresie funkcjonalnym wersja 7.9 zostanie uzupełniona o:

  • całkowicie nowy moduł Oferty,
  • usprawnienie modułu Raporty,
  • okienko Pomocy w stylu pop-up,
  • uatrakcyjnienie Advanced Workflows (Process Author),
  • ulepszenie wyszukiwarki.

 

Z punktu widzenia zespołu deweloperskiego można spodziewać się następujących usprawnień technicznych:

  • gotowe oświadczenia (tzw. Prepared Statements)
  • przejście na język programowania PHP7,
  • uaktualnienie bibliotek kodu,
  • poprawki dot. bezpieczeństwa.

 

Co nowego w Sugar 7.9?

Moduł Oferty

Osoby, które miały styczność z poprzednimi wersjami systemu Sugar może zdziwić sformułowanie „całkowicie nowy moduł Oferty”. We wcześniejszych release’ach systemu była już obecna taka jednostka modułowa. Nie zmieniała się ona jednak znacząco od ery Sugar Community Edition. Do wersji 7.8 włącznie funkcjonował ten sam, dość przestarzały wygląd, schemat wprowadzania i wyszukiwania informacji. Wraz z upgradem 7.9 moduł Oferty został dopasowany do obowiązującego w ramach reszty systemu nowoczesnego User Interface.

SugarCRM komunikuje odświeżenie obszaru Oferty jako zupełnie nowy moduł, ponieważ zaproponowana wraz z wersją 7.9 zmiana stanowi całkowitą rewolucję w dotychczasowym sposobie realizowania procesu ofertowania przy pomocy systemu Sugar.

Moduł Raporty

Usprawnienie modułu Raporty w Sugar 7.9 ma polegać na „retuszu” widoku listy (przy pomocy platformy Sidecar).

Advanced Workflows (obszar zwany także Process Author)

Modyfikacja Advanced Workflow w wersji 7.9 polega wyłącznie na dodaniu kilku poprawek. Obszar nie zmieni się w radykalny sposób, ale z pewnością stanie się bardziej „user friendly”.

Usprawnienie wyszukiwarki (Structured Search)

To usprawnienie dotyczy umożliwienia wyszukiwania rekordów przy pomocy nawiasów oraz operatorów I, LUB, NIE. Opisana funkcja ma ułatwić znajdowanie informacji w ramach wyszukiwarki globalnej z użyciem skomplikowanych kryteriów.

Strukturę zapytania będzie można konfigurować korzystając z wielu zastrzeżeń. Jeśli w zapytaniu nie zostaną podane żadne operatory to do wyszukiwanego hasła doda się domyślnie operator I.

Przykłady:

sugar 7.9

 

Od strony technicznej warte wspomnienia są  tzw. Prepared Statements, czyli w wolnym tłumaczeniu gotowe oświadczenia albo parametryzowane instrukcje. Jest to nowa funkcja bazy danych systemu Sugar, która umożliwia zgłaszanie takich samych lub podobnych zapytań deweloperskich. Rozwiązanie ma zapewnić większą wydajność oraz bezpieczeństwo platformy. Przygotowana deklaracja/oświadczenie jest zasadniczo szablonem SQL, który umożliwia identyfikację parametrów, które mogą być powiązane później. Co ważne, silnik bazy danych może analizować, optymalizować i buforować takie oświadczenia bez ich wykonywania.

Więcej informacji po oficjalnej publikacji Sugar 7.9. Już wkrótce!

 

Read More
apple klientem sugarcrm

27 Mar Apple klientem SugarCRM!

Apple klientem SugarCRM, czyli historia o utworzeniu AppleCRM

W kwietniu 2017 odbędzie się światowa premiera zapowiednego od miesięcy systemu CRM dla firmy Apple. Jak wiadomo z nieoficjalnych źródeł (informację podał m.in. portal The Inquirer) będzie to indywidualnie dopracowana do potrzeb korporacji aplikacja webowa stworzona na podstawie opensourcowej platformy Sugar!

Apple postawił warunek, aby wdrażany u nich system do zarządzania relacjami z klientami został jak najlepiej dopasowany do wewnętrznych wymogów. Obejmuje to również uzgodnienie nazwy aplikacji. Oparte na SugarCRM rozwiązanie dla Apple nazwano po prostu AppleCRM. Na życzenie tego światowej sławy producenta elektroniki użytkowej, z bazą CRM połączono każdą część już istniejącej wewnętrznej struktury systemowej (in-store, Genius bar, www etc.).

Uruchomienie AppleCRM ma się odbyć w kwietniu bieżącego roku. Od tego momentu sprzedawcy i inne osoby zatrudnione w korporacji otrzymają dostęp do znacznie szerszego spektrum informacji  na temat wypracowanych relacji z konsumentami.

Wdrożenia systemu Sugar w ramach organizacji spodziewano się już jesienią 2016 roku. Ostatecznie uruchomienie produkcyjne zostało opóźnione ze względu na poziom skomplikowania dotyczący integracji wszystkich globalnych systemów wykorzystywanych przez Apple Inc.

Warto zauważyć, iż do tej pory Apple był klientem Salesforce, jednego z największych konkurentów SugarCRM. Tak znaczące osiągnięcie, jakim jest pozyskanie światowego lidera w produkcji elektroniki, oprogramowania i komputerów osobistych, utwierdza mocną pozycję SugarCRM na rynku. Oficjalny komunikat w sprawie systemu dla Apple nie został wydany, ale wiadomość wyciekła do mediów i w szybkim tempie rozniosła się w Internecie. Inni kontrahenci współpracujący z SugarCRM to m.in. IBM, Mitsubishi, HTC, Agfa Healthcare, Sennheiser.

Zespół SugarCRM Polska gratuluje pozyskania kolejnego kluczowego klienta oraz dalszego efektywnego propagowania misji Customer Relationship Management także wśród światowych koncernów!

Read More
integracja sugarcrm mautic

09 Mar Integrator SugarCRM & Mautic dostępny na SugarOutfitters

W poprzednim wpisie informowaliśmy o premierze integratora SugarCRM & Mautic autorstwa eVolpe. Opisaliśmy jego podstawowe funkcje oraz zalety posiadania systemu marketing automation w szerszym rozumieniu. Korzystając z okazji, iż zapowiadany przez poznańską firmę konektor właśnie ukazał się na platformie SugarOutfitters.Com – przedstawiamy cechy narzędzia w bardziej funkcjonalnym ujęciu.

Integrator eVolpe został przygotowany dla SugarCRM 7.6.1.0. – 7.8.0.0. oraz Mautic 2.5.1. Przed pobraniem wtyczki należy upewnić się, iż posiadamy właściwe wersje obu systemów. Konektor jest kompatybilny ze wszystkimi edycjami SugarCRM (Professional, Enterprise, Ultimate) oraz obsługuje bazę danych MySQL.

Dzięki platformie SugarOutfitters otrzymujemy możliwość skorzystania z darmowej, 30-dniowej wersji testowej integratora. Koszt po upływie wskazanego terminu to  $120 rocznie za użytkownika Mautica posiadającego również dostęp do SugarCRM.

Instrukcja instalacji oraz konfiguracji narzędzia dostępna jest w języku angielskim w zakładce „Documentation”. Najbardziej powszechne problemy i sposoby radzenia sobie z nimi objaśniono w podpunkcie „Troubleshooting”. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości warto zwrócić się bezpośrednio do twórców korzystając z namiarów podanych na stronie internetowej evolpe.pl/kontakt.

Jakie zalety oferuje integracja SugarCRM Mautic?

Użytkownicy systemów SugarCRM i Mautic otrzymali możliwość swobodnego przełączania się pomiędzy systemami przy wykorzystaniu wyświetlanej w polu rekordu ikony z odpowiednim adresem URL. Udostępniono również podgląd wszystkich podjętych akcji marketingowych z poziomu SugarCRM. W subpanelu Marketing Activities zbierane są informacje na temat unikalnych czynności takich jak: otwarcie maila, pobranie załącznika, wejście na stronę itp. Integracja SugarCRM i Mautic została zaprojektowana w taki sposób, aby uniknąć tworzenia duplikatów dla rekordów zapisanych już w jednym z systemów. Dodatkowo korzystając z rozbudowanego modułu Raporty można przeprowadzić dogłębną analitykę skuteczności przeprowadzonych kampanii e-marketingowych.

Zainteresowanych integratorem odsyłamy do naszego ostatniego wpisu, platformy SugarOutfitters oraz Działu Sprzedaży firmy eVolpe.

Zespół SugarCRM Polska

Read More
integrator sugarcrm mautic

27 Sty Integrator SugarCRM & Mautic

Obserwując poczynania polskich firm informatycznych zajmujących się wdrożeniami SugarCRM odkryliśmy ciekawą informację na temat integracji z opensourcowym narzędziem Marketing Automation, Mautic.

Najnowszym konektorem umożliwiającym osiągnięcie spójności działań Marketingu i Sprzedaży   chwali się na swojej stronie internetowej poznańska firma eVolpe. Z początkiem nowego roku do użytku oddany został autorski integrator pozwalający na połączenie SugarCRM i Mautic. Jak się dowiedzieliśmy, to polskie i jak na razie prekursorskie rozwiązanie, już niedługo dostępne będzie także na platformach SugarExchange oraz SugarOutfitters.

Klika słów o Marketing Automation

Na naszej stronie wielokrotnie opisywaliśmy cechy i zalety Customer Relationship Management (zwłaszcza w wydaniu proponowanym przez SugarCRM). W odniesieniu do dzisiaj poruszanego wątku warto przybliżyć czym zajmuje się Marketing Automation.

Systemy Marketing Automation to oprogramowanie służące zwiększeniu efektywności internetowych działań promocyjnych. Dzięki usprawnieniu gromadzenia i przetwarzania informacji o potencjalnych konsumentach oszczędzany jest czas poświęcany na zadania typu: ręczne wprowadzanie danych, czy samodzielne tworzenie analiz. System identyfikuje potencjalnych klientów oraz na podstawie informacji o zainteresowaniach, preferencjach, czynnikach demograficznych, czynnościach podejmowanych na stronie internetowej, kieruje do nich adekwatny, spersonalizowany przekaz marketingowy (tzw. dynamic content).

Sam Mautic, to doskonała platforma do prowadzenia kampanii marketingowych opartych o landing page i wysyłkę E-mail.  Jest to aktualnie jedyne narzędzie Marketing Automation o otwartym kodzie programistycznym. Oferuje dokładny wgląd w historię danego użytkownika, gromadzi i segreguje informacje o akcjach podejmowanych na wskazanej stronie www. Jest to pierwsza aplikacja do automatyzacji marketingu, którą można w pełni dostosować do potrzeb każdej organizacji. System jest stabilny i zaawansowany funkcjonalnie. Oferowane w ramach Mautic opcje w wielu przypadkach przekraczają możliwości rozwiązań komercyjnych takich jak: Salesforce Pardot, czy SALESmanago.

Jak działa integrator SugarCRM & Mautic?

Jak mówią koledzy z eVolpe, integrator SugarCRM & Mautic został stworzony z myślą o klientach, którzy już korzystają, albo zastanawiają się nad wdrożeniem przynajmniej jednego z dwóch wskazanych rozwiązań: SugarCRM lub Mautic. Implementacja skonsolidowanych systemów polecana jest wszystkim tym, którym zależy na wygodzie i optymalizacji czynności promocyjno-handlowych w Internecie i nie tylko.

Dzięki omawianemu konektorowi możliwe jest korzystanie z jednej bazy danych w obrębie wielu systemów. Zapewnia to spójność działań Marketingu i Sprzedaży, co równocześnie umacnia pozytywny wizerunek firmy komunikowany na zewnątrz (tzw. PR).

Warto podkreślić, iż oprogramowanie, z którym współpracuje integrator to w obu przypadkach rozwiązanie opensourcowe. Ze względu na otwarty kod otrzymujemy nieograniczone możliwości dopasowania zakresu integracji do indywidualnych potrzeb. W przypadku niestandardowych wymagań integrator eVolpe można dowolnie rozbudować i uzupełnić o dodatkowe, konieczne funkcje.

Zainteresowanych praktycznym ujęciem funkcjonalności integratora eVolpe odsyłamy do strony internetowej i bloga firmy. Z naszej perspektywy warto wspomnieć o tym, iż jest to pierwsze, w pełni dopracowane rozwiązanie zapewniające rozszerzenie modułów SugarCRM o profesjonalne, marketingowe funkcje. Użytkownicy SugarCRM otrzymują niepowtarzalną szansę prostego połączenia wykorzystywanego systemu z innym, także opensourcowym narzędziem.  Dzięki integracji opisanych w tekście aplikacji możliwe jest całościowe spojrzenie na promocyjną misję firmy. Narzędzia CRM i Marketing Automation doskonale się uzupełniają i wspomagają tworzenie spójnego wizerunku marki. Warto je wykorzystywać w sposób skoordynowany i dopasowany do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Obserwując powstające na rynku trendy oraz popularyzację docierania do klientów z wykorzystaniem Internetu, wkrótce nie będzie już z resztą innej drogi.

 

Read More
mautic is open source marketing automation