Z badania przeprowadzonego przez firmę Gartner wynika, że klienci kontaktują się z dostawcami, gdy proces zakupowy po ich stronie jest już zaawansowany w 57%. Moment, w którym system CRM jest prezentowany decydentom, to czas na to, aby pokazać jego prawdzie możliwości. Chwila na to, żeby tłumaczyć, do czego może się przydać, czy jaki jest cel wdrożenia, w większości przypadków już dawno minęła.
Standardowy system zapewne już gdzieś widziałeś/-aś. Albo na screenach na stronie producenta, w filmikach promocyjnych, czy na blogu takim, jak ten. Żeby kogoś w dzisiejszych czasach zaskoczyć, trzeba mu w CRM pokazać… jego własne odbicie. Może to oznaczać np. odtworzenie pewnych mechanizmów, czy workflowów charakterystycznych dla konkretnego biznesu. Na etapie demo odbicie może być jeszcze trochę zniekształcone. Ważne jednak, aby firma, z którą rozmawiasz, zrozumiała kontekst Twojego biznesu. Nawet jeżeli Twój specyficzny proces odbiega trochę od tego, co zobaczyłeś/-aś podczas prezentacji, dobrze przygotowany „zwiastun” zwykle wystarczy, aby zaliczyć produkt do tzw. short listy. Wiadomo, że Amerykanie potrafią robić zarówno trzymające w napięciu zwiastuny, jak i dobre, pełnometrażowe filmy. To samo tyczy się oprogramowania klasy CRM!
Firma SugarCRM dostrzegła, jak bardzo przygotowani do rozmowy są jej potencjalni klienci. Z tego powodu wytypowano aż 9 obszarów, które charakteryzuje wyjątkowa specyfika pracy. Zaliczają się do nich: produkcja towarów, usługi finansowe, usługi dla biznesu, przemysł, bankowość, rynek kapitałowy, zarządzanie majątkiem, jednostki kredytowe oraz ubezpieczenia. Na potrzeby dzisiejszego artykułu przyjrzyjmy się branży wytwórczej.
Sugar dla producentów
Zanim uzyskasz dostęp do demo systemu Sugar (tym bardziej, zanim go zakupisz), powinieneś/-aś odpowiedzieć na kilka krótkich pytań. Na tej podstawie producent przygotuje dopasowaną do Twoich potrzeb wersję instancji testowej. Wystarczy wskazać, jak duża jest Twoja organizacja, czym się zajmuje, i jakie podstawowe problemy należy w rozwiązać. Tylko na takiej podstawie możesz liczyć, że zaprezentowana aplikacja w jakimkolwiek stopniu odpowie na wyzwania, z którymi borykasz się każdego dnia. A zatem, jak może wyglądać system, jeżeli produkujesz ekspresy do kawy?
Zwróć uwagę na zaprezentowane na filmiku personalizowane dashboardy. Mogą one służyć np. prognozowaniu przychodów, śledzeniu powiadomień o klientach, szansach sprzedażowych, nadchodzących terminach realizacji itp. Do systemu możesz zaczytać szereg informacji o produktach, w tym zdjęcia oraz dokumentację techniczną. Odpowiednio skonfigurowana Customer Journey Map powiadamia sprzedawcę o najlepszych kolejnych akcjach, np. podjęciu kroków w celu wznowienia kończącego się kontraktu.
Jeżeli warunki takiego porozumienia ustalono drogą mailową, przyda się wtyczka do Outlooka. Dzięki niej zarchiwizujesz wiadomości do systemu, nawet gdy ten nie jest aktualnie uruchomiony w przeglądarce. Przy pomocy tego samego plug-inu w mgnieniu oka przeszukasz też całą bazę danych pod kątem ewentualnego duplikatu i stworzysz rekord personalny klienta, gdy ten jako drogę pierwszego kontaktu wybrał kanał E-mail.
Jeżeli wytwarzasz własne produkty, to na pewno znasz wartość działu Obsługi Klienta. Sugar także im „daje potężne narzędzia do ręki”. Mowa tutaj na przykład o karcie klienta, w której podejrzysz aktualne saldo transakcji oraz to, ile czasu minęło od ostatniego zamówienia i ile pieniędzy wydał klient. Ciekawą opcją, którą pokazano w prezentacji „SugarCRM for Manufacturing”, jest wizualizacja poziomu zadowolenia klienta na podstawie pojawiających się w konwersacji słów kluczowych. Wszytko to w przyjemnej, przyjaznej użytkownikowi oprawie graficznej.
Zobacz, jak Sugar „prowadzi użytkownika za rękę” i jak wygodnie pracuje się z wiedzą o tym, co czeka za zakrętem. Zgłoś się po spersonalizowane DEMO: https://info.sugarcrm.com/build-your-free-trial#lp.