Integrator SugarCRM & Mautic

Integrator SugarCRM & Mautic

Obserwując poczynania polskich firm informatycznych zajmujących się wdrożeniami SugarCRM odkryliśmy ciekawą informację na temat integracji z opensourcowym narzędziem Marketing Automation, Mautic.

Najnowszym konektorem umożliwiającym osiągnięcie spójności działań Marketingu i Sprzedaży   chwali się na swojej stronie internetowej poznańska firma eVolpe. Z początkiem nowego roku do użytku oddany został autorski integrator SugarCRM Mautic pozwalający na połączenie SugarCRM i Mautic. Jak się dowiedzieliśmy, to polskie i jak na razie prekursorskie rozwiązanie, już niedługo dostępne będzie także na platformach SugarExchange oraz SugarOutfitters.

Klika słów o Marketing Automation

Na naszej stronie wielokrotnie opisywaliśmy cechy i zalety Customer Relationship Management (zwłaszcza w wydaniu proponowanym przez SugarCRM). W odniesieniu do dzisiaj poruszanego wątku warto przybliżyć czym zajmuje się Marketing Automation.

Systemy Marketing Automation to oprogramowanie służące zwiększeniu efektywności internetowych działań promocyjnych. Dzięki usprawnieniu gromadzenia i przetwarzania informacji o potencjalnych konsumentach oszczędzany jest czas poświęcany na zadania typu: ręczne wprowadzanie danych, czy samodzielne tworzenie analiz. System identyfikuje potencjalnych klientów oraz na podstawie informacji o zainteresowaniach, preferencjach, czynnikach demograficznych, czynnościach podejmowanych na stronie internetowej, kieruje do nich adekwatny, spersonalizowany przekaz marketingowy (tzw. dynamic content).

Sam Mautic, to doskonała platforma do prowadzenia kampanii marketingowych opartych o landing page i wysyłkę E-mail.  Jest to aktualnie jedyne narzędzie Marketing Automation o otwartym kodzie programistycznym. Oferuje dokładny wgląd w historię danego użytkownika, gromadzi i segreguje informacje o akcjach podejmowanych na wskazanej stronie www. Jest to pierwsza aplikacja do automatyzacji marketingu, którą można w pełni dostosować do potrzeb każdej organizacji. System jest stabilny i zaawansowany funkcjonalnie. Oferowane w ramach Mautic opcje w wielu przypadkach przekraczają możliwości rozwiązań komercyjnych takich jak: Salesforce Pardot, czy SALESmanago.

Jak działa integrator SugarCRM Mautic?

Jak mówią koledzy z eVolpe, integrator SugarCRM Mautic został stworzony z myślą o klientach, którzy już korzystają, albo zastanawiają się nad wdrożeniem przynajmniej jednego z dwóch wskazanych rozwiązań: SugarCRM lub Mautic. Implementacja skonsolidowanych systemów polecana jest wszystkim tym, którym zależy na wygodzie i optymalizacji czynności promocyjno-handlowych w Internecie i nie tylko.

Dzięki omawianemu konektorowi możliwe jest korzystanie z jednej bazy danych w obrębie wielu systemów. Zapewnia to spójność działań Marketingu i Sprzedaży, co równocześnie umacnia pozytywny wizerunek firmy komunikowany na zewnątrz (tzw. PR).

Warto podkreślić, iż oprogramowanie, z którym współpracuje integrator to w obu przypadkach rozwiązanie opensourcowe. Ze względu na otwarty kod otrzymujemy nieograniczone możliwości dopasowania zakresu integracji do indywidualnych potrzeb. W przypadku niestandardowych wymagań integrator eVolpe można dowolnie rozbudować i uzupełnić o dodatkowe, konieczne funkcje.

Zainteresowanych praktycznym ujęciem funkcjonalności integratora eVolpe odsyłamy do strony internetowej i bloga firmy. Z naszej perspektywy warto wspomnieć o tym, iż jest to pierwsze, w pełni dopracowane rozwiązanie zapewniające rozszerzenie modułów SugarCRM o profesjonalne, marketingowe funkcje. Użytkownicy SugarCRM otrzymują niepowtarzalną szansę prostego połączenia wykorzystywanego systemu z innym, także opensourcowym narzędziem.  Dzięki integracji opisanych w tekście aplikacji możliwe jest całościowe spojrzenie na promocyjną misję firmy. Narzędzia CRM i Marketing Automation doskonale się uzupełniają i wspomagają tworzenie spójnego wizerunku marki. Warto je wykorzystywać w sposób skoordynowany i dopasowany do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Obserwując powstające na rynku trendy oraz popularyzację docierania do klientów z wykorzystaniem Internetu, wkrótce nie będzie już z resztą innej drogi.