W zeszłym tygodniu SugarCRM zaktualizował swoją aplikację mobilną Sugar Mobile do wersji 5.0. Mobilny dostęp do systemu Sugar został poddany gruntownej przebudowie, która, jak się okazuje, jest dopiero początkiem większych zmian, jakie mają nastąpić prawdopodobnie w połowie roku.
SugarCRM widzi ogromny potencjał w rozwoju aplikacji mobilnych z uwagi na fakt, że coraz większa ilość sprzedawców nie przebywa w biurze, tylko wykonuje swoją pracę zdalnie. Na potwierdzenie tej tezy wskazuje m.in. ilość użytkowników Sugar Mobile, która w ciągu minionego roku uległa potrojeniu.
„Branża CRM wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju kompleksowych rozwiązań mobilnych” – mówi Rich Green, Chief Product Officer w SugarCRM Inc. – „W SugarCRM kierujemy się strategią «mobile first». Przewidujemy, że wszystkie działy sprzedaży będą potrzebować mobilnego dostępu do systemu CRM. Mając to na uwadze cały czas przekraczamy granicę tego, co jest aktualnie dostępne na rynku. Udostępniliśmy właśnie wiele znaczących ulepszeń dotychczasowej aplikacji mobilnej, które zmienią postrzeganie tych rozwiązań z «CRM, który możesz zabrać ze sobą» na «CRM, który będzie Cię wszędzie wspierał».”
SugarCRM w wersji Sugar Mobile 5.0 udostępnił najbardziej rozbudowaną i najbezpieczniejszą jak do tej pory platformę mobilną. Nowe funkcje obejmują:
Przeprojektowane User Experience – aplikacja została na nowo zaprojektowana po to, aby usprawnić User Experience i zmniejszyć ilość kliknięć niezbędną do wywołania określonej akcji.
Wsparcie dla Apple Touch ID – aplikacja wspiera najbezpieczniejszą formę autoryzacji użytkownika na urządzeniach działających pod systemem iOS, jaką jest odcisk palca Apple Touch ID
Kastomizacja – udostępniona nowa usługa Sugar MACS pozwala administratorowi systemu zmienić barwy aplikacji oraz wprowadzić firmowe logo. Dzięki tym zabiegom, bez potrzeby prac programistycznych, można dostosować wygląd aplikacji do firmy.
Enterprise Mobile Management (EMM) – od tej pory firmy uzyskują lepszy i bezpieczniejszy sposób dystrybucji i zarządzania dostępem do aplikacji mobilnej. Administratorzy uzyskali możliwość sprawowania kontroli nad tym, który użytkownik i kiedy uzyskuje dostęp do aplikacji. Wprowadzono również standard AppConfig pozwalający znacznie prościej zintegrować aplikację z dostępnymi na rynku zaawansowanymi rozwiązaniami Enterprise Mobile Management.
Deep Linking – usprawnienie pracy poprzez mechanizm bezpośredniego otwierania aplikacji mobilnej przy użyciu pogłębionych linków zewnętrznych. Tym samym korzystając z linku umieszczonego np. w wiadomości email czy SMS można otworzyć określony rekord bezpośrednio w aplikacji.
SugarCRM wraz z wydaniem nowej wersji Sugar Mobile 5.0 określił, że jest to dopiero początek rewolucyjnych zmian w aplikacji mobilnej w tym roku. W trakcie wewnętrznych testów są już beta wersje funkcji geolokalizacji oraz Software Development Kit dla aplikacji mobilnej. Pozwolą one m.in. dopasować mobilny dostęp do systemu względem najbardziej specyficznych potrzeb firmy.
Sugar Mobile jest dostępny dla wszystkich użytkowników Sugar Proffessional, Enterprise i Ultimate.