W przeszłości oprogramowanie CRM kojarzyło się z narzędziem dla firm na poziomie korporacyjnym. Tak już nie jest. Małe i średnie firmy są teraz w stanie wdrażać profesjonalne platformy CRM i robią to w dużej liczbie.
Firma badawcza Global Industry Analysts spodziewa się, że małe i średnie firmy wyprzedzą większe przedsiębiorstwa pod względem wdrożenia oprogramowania CRM w ciągu najbliższych kilku lat. Przewiduje ona nawet, że odnotują 15,3-procentowy złożony roczny wzrost, odpowiadając za 92,9 miliarda dolarów z całkowitego rynku CRM o wartości 181,9 miliarda dolarów do 2030 roku, podczas, gdy udział większych przedsiębiorstw ma rosnąć tylko o 9,5% rocznie w tym czasie.
Te wyniki wskazują na to, że warto współpracować z małymi i średnimi firmami. A fakt, że SugarCRM został uznany za lidera CRM 2023 w automatyzacji sprzedaży i CRM dla średnich i małych firm pokazuje, że narzędzie doskonale sprawdza się na tym polu.
CRM Industry Leader Awards 2023
Na początku września SugarCRM ogłosił, że został wyróżniony w konkursie CRM Industry Leader Awards 2023, honorującym najlepsze rozwiązania CRM i innowatorów, jako przodujący dostawca CRM dla średnich i małych firm.
Nagrody są przyznawane najlepszym producentom, którzy wyznaczają kierunki rozwoju i napędzają innowacje dzięki najlepszym produktom i możliwościom w zakresie obsługi klienta, marketingu i sprzedaży. Nagrody CRM Industry Leader Awards są ważne, ponieważ są przyznawane przez panel ekspertów, analityków i konsultantów branżowych.
Analitycy branżowi Paul Greenberg i Brenta Leary ogłosili liderów podczas transmisji CRM Playaz wraz z przedstawicielami magazynu Destination CRM. Wydanie tego ostatniego zawiera przegląd pięciu najlepszych rozwiązań w każdej kategorii. Między innymi: The Best Enterprise CRM Software and Solutions, The Best CRM for Midsize and Small Businesses, The Best Sales Force Automation Software and Solutions, The Best Marketing Automation Software and Solutions.
W odniesieniu do SugarCRM sędziowie zauważyli, że system ma dobry wpływ na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Według analityków siła SugarCRM tkwi w elastyczności i łatwości użytkowania platformy oraz aplikacji CRM.
Kilka słów o SugarCRM
SugarCRM ma swoje korzenie w Open Source, co czyni go atrakcyjną opcją dla mniejszych firm. Choć obecnie wersja Community Edition nie jest aktywna od kilku lat, to sektor małych i średnich firm nadal jest kluczowy dla działalności jego producenta.
SugarCRM to narzędzie, które odpowiada wielu organizacjom, dlatego pomimo zmian firmy wciąż chętnie korzystają z tego narzędzia. Na co wskazuje między innymi nagroda przyznana przez analityków CRM Industry Leader Awards.
Dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw dostosowanie jest kluczowe, a cena jest oczywistym czynnikiem decydującym o zakupie. Rozwiązania CRM dla takich firm są zwykle oparte na chmurze i dostępne w miesięcznej stawce za użytkownika, co pozwala organizacjom dodawać osoby do umowy w miarę skalowania. Ostatecznie przemawia to do małych firm i startupów, które nie chcą pozostać małe na zawsze.
Podsumowanie
SugarCRM został doceniony w kolejnym zestawieniu. Jest to warte zaznaczenia, ponieważ za lidera ten system uznało grono analityków. Nie pozostaje nic, tylko pogratulować i czekać na kolejne wyróżnienia tego narzędzia.
Jeśli chcesz dołączyć do zadowolonych klientów SugarCRM, skontaktuj się z nami!