SugarCRM pośród liderów rynku!

SugarCRM pośród liderów rynku!

SugarCRM został umieszczony w gronie liderów rynku systemów CRM w najnowszym rankingu instytutu Nucleus Research. Co spowodowało, że system awansował w porównaniu z zeszłorocznym zestawieniem? Przede wszystkim jego rozwój i inwestycje poczynione przez SugarCRM Inc.

CRM Technology Value Matrix 2021

Dzięki aktywnemu rozszerzaniu funkcjonalności systemu, która powoduje, że SugarCRM staje się coraz bardziej kompletnym systemem, Nucleus Research zdecydował się umieścić SugarCRM w gronie liderów rynku. W najnowszym zestawieniu system znalazł się obok takich oprogramowań jak Salesforce czy MS Dynamics 365, czyli o wiele droższych rozwiązań Customer Relationship Management.

Dlaczego?

Instytut wyróżnił rozwój w zakresie funkcjonalności systemu, jego wielokanałowości (Omnichannel) oraz zasilania głosowego, jako jeden z powodów umieszczenia go tak wysoko w rankingu. Autorzy zestawienia wspominają także o ogromnym znaczeniu rozwijanej przez producenta Sugara technologii AI oraz automatyzacji i integracji z zewnętrznymi systemami.

Źródło: nucleusresearch.com

Rywalizacja wśród liderów

Dostawców systemów CRM jest wielu, dlatego rywalizacja między topowymi producentami jest zacięta i bardzo interesująca. Jednym z głównych celów twórców CRM-ów jest chęć zmniejszenia tzw. customer churn, czyli odejścia klientów od danego przedsiębiorstwa. Aby pomóc w zniwelowaniu takich sytuacji, pojawia się coraz więcej inwestycji w sztuczną inteligencję (np. SugarPredict), która ma podpowiadać sprzedawcą oraz optymalizować ich działania. Zaobserwować można także zmianę w “myśleniu” systemów. Stają się one coraz bardziej zorientowane na doświadczenia klienta, a coraz mniej na sprzedaż.

Awans

W zeszłorocznym rankingu SugarCRM znajdował się w ćwiartce facylitatorów, czyli systemów ukierunkowanych na ułatwienie procesu komunikacji między stronami.

Źródło: nucleusresearch.com

Znaczne zmiany w systemie, spowodowały, że zarówno funkcjonalność jak i użytkowość uległy poprawie. Rozwiązanie nie jest już postrzegane jako facilitator, ale jako lider. Przed cukrowym systemem w rankingu znaleźli się jedynie Salesforce, Microsoft Dynamics 365 oraz Oracle CX Cloud, czyli najwięksi gracze na rynku.

Czy SugarCRM w następnych latach zmniejszy jeszcze bardziej odległość dzielącą go od najlepszych? Na to wygląda. System konsekwentnie z roku na rok rozwija się, dzięki czemu zyskuje na popularności. Pozostaje nam czekać i obserwować kolejne zmiany wewnątrz SugarCRM.