Siła współpracy marketingu i sprzedaży

Siła współpracy marketingu i sprzedaży

Można by pomyśleć, że koordynacja działań marketingowych i sprzedażowych dotyczy wyłącznie generowania leadów. Można by pomyśleć, że przekazywanie potencjalnych leadów z działu marketingu do sprzedaży jest jedyną okazją do współpracy między tymi dwoma zespołami. Można by pomyśleć, że jeden dział może odnosić sukcesy, zachowując niezależność od drugiego.

Ale czasy się zmieniły.

Aby być konkurencyjnym w swojej branży, musisz zintegrować działy marketingu i sprzedaży. Oba chcą osiągnąć wzrost i zwiększyć przychody, prawda? Aby osiągnąć te same cele, muszą się wzajemnie wspierać, a nie podcinać sobie skrzydła.

Określenie punktów integracji pozwoli Ci odkryć więcej obszarów działalności, które skorzystają na integracji marketingu i sprzedaży. Oto 4 kroki do połączenia sprzedaży i marketingu.

1. Współpraca na sukces całej firmy

Sukces Twojej firmy zależy od relacji między działem sprzedaży a marketingiem. Niestety, między tymi dwoma zespołami od dawna panuje rywalizacja spowodowana brakiem porozumienia. Zespół marketingowy twierdzi, że zespół sprzedaży nie podejmuje działań następczych w przypadku potencjalnych klientów, natomiast zespół sprzedaży twierdzi, że marketing kieruje do nich nieodpowiednie leady.

W raporcie SugarCRM ujawniono, że czołowe przedsiębiorstwa technologiczne, które integrują się z CRM, stosują automatyzację marketingu i marketingu e-mailowy (46%), a jedna trzecia twierdzi, że zbieranie opinii klientów w celu dostosowania strategii marketingowej i sprzedażowej jest kluczowym priorytetem.

Bez koordynacji działań sprzedażowych i marketingu luka informacyjna powoduje utratę potencjalnych klientów z lejka sprzedażowego. Skoro już znasz argumenty przemawiające za koordynacją działań, jak zacząć?

SugarCRM przeanalizował niektóre z najczęstszych problemów prowadzących do braku koordynacji między zespołami sprzedaży i marketingu. Należy pamiętać, że zespół sprzedaży zbiera informacje o potencjalnych klientach, rozmawiając z nimi, podczas gdy zespół marketingu zbiera informacje z danych cyfrowych.

Oba zespoły mają wnikliwe spostrzeżenia, które można wykorzystać wspólnie do opracowania idealnego planu pozyskiwania potencjalnych klientów, co ostatecznie prowadzi do zwiększenia konwersji i przychodów. Należy pamiętać, że jest to ostateczny cel wszystkich działów.

marketingu i sprzedaży

2. Podziel się definicjami i celami

Doskonałym początkiem budowania spójności jest upewnienie się, że wszyscy mówią tym samym językiem. Poproś każdy dział o sporządzenie definicji docelowego klienta i upewnij się, że działy sprzedaży i marketingu mają wspólne rozumienie kluczowej terminologii i celów.

  • zbierz oba zespoły i przejrzyjcie chronologicznie wszystkie punkty kontaktu potencjalnego klienta z Twoją firmą, we wszystkich działach i kanałach
  • zwróć szczególną uwagę na właśnie utworzony schemat i zorganizuj brainstorm na temat docelowej grupy odbiorców lub profilu nabywcy. Być może ten fikcyjny nabywca pracuje w średniej wielkości firmie i korzysta z treści Twojej witryny internetowej poprzez wyszukiwanie organiczne. Co dalej? Zdecydujcie wspólnie
  • po ustaleniu profilu nabywcy nadszedł czas na stworzenie zestawu definicji dla całej firmy, aby zapewnić wszystkim spójność

Od tego momentu zacznij mierzyć sprzedaż i marketing według tych samych wskaźników. Jeśli mierzysz sprzedaż według możliwości, to marketing również musi być mierzony w ten sposób.

Twój system CRM to coś więcej niż tylko katalog kontaktów klientów. Jest to strategiczne miejsce, w którym wszystkie zespoły odpowiedzialne za wprowadzanie produktów na rynek mogą się koordynować i opracowywać strategie. Według badań SugarCRM 60% respondentów wskazuje wykorzystanie CRM jako scentralizowanego narzędzia do komunikacji jako swój priorytet. Zadbaj o to, aby wszystkie zespoły działały zgodnie, nadając priorytet danym, procesom i narzędziom potrzebnym do osiągnięcia tego celu.

Marketing jest zajęty, sprzedaż również tak jak wszyscy. Twoja platforma do automatyzacji marketingu może pomóc obu działom wspierać się nawzajem nie tylko poprzez integrację z systemem CRM. Gdy już oswoisz się z platformą, poświęć trochę czasu na skonfigurowanie serii kampanii e-mailowych, które pomogą przedstawicielom handlowym w kontynuowaniu działań.

Te e-maile lub kampanie wspierają wspólne cele w zakresie generowania wysokiej jakości leadów i oszczędzają wszystkim czas, zwłaszcza w ostatnim tygodniu miesiąca, kiedy pojawia się panika.

Ostatnio organizacje wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję, aby pomóc w rozwiązaniu tej części zagadki.

3. Udoskonal działania

Niejasne działania wynikają z tego, że sprzedaż i marketing podchodzą do procesu sprzedaży osobno, zamiast współpracować w ramach skoordynowanego zespołu. Jeśli Twoje zespoły będą działać wspólnie, Twoje komunikaty będą miały większy oddźwięk, Aby uniknąć rozbieżności w komunikacji, dział marketingu powinien wiedzieć, na czym polega rytm pracy sprzedaży, a sprzedaż powinna wiedzieć, na czym polega pielęgnowanie relacji z klientami przez marketing.

Dzięki automatyzacji marketingu oba zespoły mają lepszy wgląd w działania drugiej strony. Sprzedawcy mogą zobaczyć e-maile, które otrzymują potencjalni klienci, a dział marketingu ma dostęp do notatek CRM, żeby lepiej zrozumieć jakość leadów.

Tak jak wspomniano powyżej, generatywna sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana w połączeniu z marketingiem, aby pomóc przedstawicielom handlowym w zarządzaniu potencjalnymi klientami i harmonogramach działań następczych.

marketingu i sprzedaży

4. Wprowadź nowy standard w automatyzacji marketingu

Sugar Market to kompleksowe rozwiązanie do automatyzacji marketingu, stworzone z myślą o Twoich potrzeb. Dzięki natywnej integracji Sugar Market z systemem CRM Twój zespół sprzedaży ma również wgląd we sztutowskie działania śledzone za pośrednictwem platformy Sugar Market – wypełnione formularze, odwiedziny stron, kliknięcia reklam, otwarte wiadomości e-mail i wiele innych – co pozwala na spójność działań sprzedaży i marketingu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o koordynacji działań zespołów sprzedaży i marketingu, polecamy następujące materiały:

  • Sprzedaż + marketing: razem lepiej – w tym raporcie przeanalizowano przyczyny braku koordynacji działań marketingowych i sprzedażowych oraz sposoby na znalezienie skutecznej formuły pozwalającej zdobywać klientów
  • Eliminacja silosów dla płynnego Customer Experience – dowiedz się, jak koordynacja działań zespołów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta może być kluczem do zapewnienia doskonałego doświadczenia klienta
  • Uproszczona integracja CRM i automatyzacja marketingu – czego należy oczekiwać od „płynnej integracji”? Jako eksperci w dziedzinie CRM i automatyzacji marketingu przygotowano ten uproszczony ebook, aby pomóc Ci to zrozumieć

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na ten temat, skontaktuj się z nami! Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.