Ukryte koszty i kompromisy: Co ryzykujesz, wybierając nieodpowiedniego dostawcę CRM?

Ukryte koszty i kompromisy: Co ryzykujesz, wybierając nieodpowiedniego dostawcę CRM?

W świecie biznesu pokusa współpracy z dużym dostawcą CRM może być kusząca. Często obiecują oni rozbudowane portfolio produktów, solidne struktury wsparcia i pewność ugruntowanej marki. Jednak wiele firm nie zdaje sobie sprawy z ukrytych kosztów i potencjalnych kompromisów związanych z takimi partnerstwami.

Warto wiedzieć o ryzyku, na jakie narażone są firmy, gdy decydują się na dużego dostawcę CRM. A także, dlaczego ważne jest, aby rozważyć pełny obraz sytuacji przed podjęciem tak ważnej decyzji.

Wszystko w jednym, a nie system dla wszystkich

Duzi dostawcy mają tendencję do dostarczania uniwersalnych rozwiązań. Chociaż może to działać w przypadku niektórych firm. Takie działanie często skutkuje brakiem spersonalizowanej obsługi i dostosowanych rozwiązań, które zaspokajają unikalne potrzeby. Mniejsi dostawcy lub wyspecjalizowani dostawcy są zazwyczaj bardziej elastyczni i chętni do ścisłej współpracy, aby spełnić kreślone wymagania.

Inwestycja w kompleksowy system zarządzania relacjami z klientami ma kluczowe znaczenie dla firm w dzisiejszych realiach. Kompleksowy system CRM konsoliduje różne aspekty zarządzania klientami, w tym sprzedaż, marketing i obsługę klienta, w jedną zintegrowaną platformę. Usprawnia to operacje i zwiększa wydajność w całej organizacji.

4 rzeczy, które można stracić korzystając z usług większego dostawcy CRM

1.      Dostosowanie i elastyczność

Możliwość dostosowania i elastyczność systemu CRM może być ograniczony przez większych dostawców ze względu na gotowe funkcje i złożone struktury. Duzi dostawcy od pierwszego dnia wprowadzą Cię w sztywne ścieżki, zmuszając do robienia rzeczy po ich myśli. Będziesz mógł utworzyć niektóre pola kontaktów i kont, ale nie stworzysz nowych modułów i nie zmienisz sposobu działania bazy danych.

Wybierając system CRM, ważne jest, aby zdefiniować swoje specyficzne potrzeby i dostosować je z modułami takimi jak koszt, wsparcie i wymogi prawne.

dostawcę crm

2.      Kompleksowy wgląd w dane klientów

Poszukaj dostawcy, który oferuje solidne możliwości raportowania i analizy. Takie możliwości zapewnią Twojemu zespołowi 360-stopniowi widok klientów. Platformy CRM, takie jak SugarCRM, pomogą zagłębić się w zachowania klientów, interakcjach i danych historycznych. Umożliwi to podjęcie świadomych decyzji i tworzenie bardziej spersonalizowanych strategii marketingowych i sprzedażowych.

Podczas gdy więksi dostawcy dostarczają cennych informacji, często brakuje im narzędzi do raportowania, które dostarczą Ci ważnych danych. Daje to przewagę konkurencyjną w zrozumieniu i zaspokojeniu potrzeb klientów.

3.      Całkowita własność i kontrola

Wybierz dostawcę, który zapewni Ci całkowitą własność i kontrolę nad Twoimi danymi. Możesz zacząć od znalezienia CRM, który będziesz hostować na swoich serwerach lub wybrać wdrożenie w chmurze. Zyskasz pełną kontrolę nad środowiskiem CRM. Unikaj hostowania danych na obcych serwerach. Ogranicza to kontrolę nad prywatnością i bezpieczeństwem informacji.

W przypadku firm o rygorystycznych wymaganiach w zakresie zarządzania danymi lub tych, które szukają pełnej autonomii, nie warto ryzykować korzystania z gotowych rozwiązań, tylko dlatego, że oferują wygodę.

dostawcę crm

4.      Skalowalność

Rozwiązania oparte na kontakcie, mogą obsługiwać tylko proste przypadki użycia z poziomu instalacji. Kiedy trzeba skalować hierarchię kont, widoki oparte na rolach, pulpity nawigacyjne uwzględniające czas, bezpieczeństwo zespołu i inne krytyczne przypadki użycia, więksi dostawcy mają poważne trudności. Architektura jest trudna do rozszerzenia przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości raportowania. Chociaż rozsądne jest złożenie, że więksi dostawcy CRM dysponują większymi zasobami, nie zawsze jest to gwarancją. Zdolność systemu do skutecznego skalowania i jakości wsparcia technicznego, w czym dostawcy, tacy jak SugarCRM, często przodują.

Ostatecznie wybór powinien uwzględniać nie tylko jego wielkość, ale także osiągnięcia, opinie klientów i zdolność adaptacji rozwiązania CRM, aby zapewnić płynną skalowalność w miarę rozwoju firmy.

Zaangażowanie zespołu SugarCRM

SugarCRM został stworzony dla średnich firm, które chcą realizować swoją wizję tego, jak CRM może wspierać rozwój ich działalności. System SugarCRM jest po to, aby pchnąć biznes na przód i brać czynny udział w jego aktywnościach. Dlatego warto brać pod uwagę różne możliwości i różnych dostawców, aby mieć pewność, że przedstawione wymagania zostaną spełnione i jak najlepiej dopracowane.

Jednym z takich dostawców jest producent narzędzia SugarCRM. Zapoznaj się z ofertą, a jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania, skontaktuj się z nami, chętnie na nie odpowiemy.