W obliczu rosnących wymagań klientów nie jest łatwo utrzymać ich zadowolenie. W ramach nowego badania 2022 CRM Impact Report firma SugarCRM przeprowadziła ankietę wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing. Stworzono ją, aby zbadać kwestie związane z satysfakcją i utrzymaniem klientów. Jak narzędzia takie jak SugarPredict mogą pomóc, żeby klienci nie odchodzili?
Analitycy SugarCRM chcieli się dowiedzieć, w jaki sposób technologia zmienia oczekiwania liderów sprzedaży i marketingu oraz ich klientów. Jakie blokady i martwe punkty mogą powodować tarcia w sprzedaży i przyczyniają się do rezygnacji klientów.
Zadbaj o doświadczenia klienta
Zaczyna się od zapewnienia spójnego, spersonalizowanego Customer Experience (CX). Kiepskie doświadczenie obniża wartość marki, a przez to firma traci klientów i przychody. Liderzy sprzedaży i marketingu nie zdają sobie sprawy z korzyści, jakie oferuje platforma CRM oparta na sztucznej inteligencji.
Ujednolicony obraz sprzedaży, marketingu i obsługi klienta jest ważny dla zapewnienia optymalnego kontaktu z klientem. Brak infrastruktury danych napędza kryzys w relacjach z klientami.
Sztuczna inteligencja może pomóc w osiąganiu bardziej opłacalnych wyników marketingowych. Inteligentna ocena potencjalnych klientów, prognozowanie, spersonalizowane rekomendacje, najlepsze działania, odpowiednie możliwości sprzedaży krzyżowej oraz, co ważne, przewidywanie i zapobieganie retencji klientów.
Na co musisz zwrócić uwagę?
- Spersonalizowane doświadczenia. Klienci coraz częściej poszukują spersonalizowanych doświadczeń. Z powodu pandemii wiele interakcji odbywa się obecnie w Internecie, dlatego klienci chcą mieć takie same lub nawet lepsze doświadczenia, jakie mieli kiedyś w kontaktach osobistych
- Ulepszenie doświadczeń cyfrowych. Oprócz korzyści płynących z zastosowania sztucznej inteligencji należy wziąć pod uwagę dodatkową warstwę emocjonalną. Zespoły obsługi klienta mogą reagować w czasie rzeczywistym, podejmując kolejne, najlepsze działania, co pozwala skupić się na priorytetowym traktowaniu ludzkich emocji. Zapewnienie empatii na początku strategii marketingowej prowadzi do zwiększenia liczby nowych klientów i wzrostu zaufania wśród obecnych klientów.
- Programy środowiskowe, społeczne i zarządzania (ESG). W ostatnich latach zaobserwowano większy nacisk na odpowiedzialność organizacji i marek za posiadanie programu, który tworzy oceny poza finansowe przedsiębiorstw (ESG) oraz spójność i przejrzystość raportowania. Staje się to kluczowym elementem w ocenie klienta i strategii marki. Organizacje, które chcą się rozwijać, bez wątpienia będą musiały rozważyć, na ile ich strategia jest ekologiczna.
SugarPredict – działaj mądrze
Rozwiązanie IT, które pomoże Ci zatrzymać klientów to SugarPredict. Jest to silnik predykcji biznesowych napędzany sztuczną inteligencją (AI). Został on włączony do Sugar Sell i pozwala użytkownikom szybko ocenić potencjał lejka sprzedażowego jak i dokonać prognoz przyszłych transakcji. Przyspieszając realizację i maksymalizację produktywności dzięki analizie danych, działasz mądrze i wykorzystujesz nowe technologie. Korzystając z AI, podejmujesz lepsze decyzje i poszerzasz swoje możliwości.
Dzięki SugarPredict zbierasz wiedzę, która pomoże Ci uzyskać pełen kontekst informacji o kliencie. Łącząc wszystkie dostępne dane, masz pełen obraz relacji biznesowej i zyskujesz przewagę na rynku, ponieważ trudno będzie Cię zaskoczyć.
Podsumowanie
Raport 2022 CRM Impact Report wyraźnie pokazuje, że zespoły sprzedaży i marketingu mogą powstrzymać falę rezygnacji klientów i stworzyć odpowiednią jakość obsługi klienta, jeśli tylko wykorzystają odpowiednie zasoby i rozwiną mentalność wysoce skoncentrowaną na kliencie.
Wszystko zaczyna się od platformy CRM, która łączy wszystkich zainteresowanych z tym samymi danymi. Są one łatwo dostępne i zawierają informacje, które pomagają sprzedawcom i marketingowcom dostarczać klientom dokładnie to, czego oczekują.
Zainteresował Cię temat? Skontaktuj się z nami.