Chcesz doładować swój biznes? Oto 5 wskazówek dotyczących strategii marketingowej B2B

Chcesz doładować swój biznes? Oto 5 wskazówek dotyczących strategii marketingowej B2B

Marketing B2B nieustannie się zmienia. W tak dynamicznej przestrzeni naturalne jest, że firmy muszą radzić sobie z wieloma wyzwaniami i szansami, które pojawiają się na ich drodze. Jednak budowanie spójnego i konsekwentnego wizerunku marki staje się niezwykle trudne, a wiele firm zdaje się skupiać na wprowadzaniu uczciwości i autentyczności do swoich przekazów i kampanii.

Jednak solidna strategia marketingowa opiera się na kilku elementach oprócz autentyczności i uczciwości. Zaczyna się od korzystania z odpowiednich narzędzi, posiadania elastycznych i łatwo dostosowujących się integracji oraz wprowadzenia osobistego charakteru do komunikatów, opierając się na danych z oprogramowania CRM i Marketing Automation. Według jednego z najnowszych raportów SugarCRM, 60% respondentów uważa, że CRM jest ważniejszy dla osiągania ich celów marketingowych i sprzedażowych niż pięć lat temu, co oznacza, że teraz bardziej niż kiedykolwiek firmy z wizją powinny uczyć się na platformach swoich klientów, aby tworzyć spójne i kompleksowe plany wejścia na rynek.

Oto kilka wskazówek, jak dostosować swoje podejście, aby wyprzedzić konkurencję dzięki solidnej strategii marketingowej.

1. Skup się na budowaniu silnych partnerstw z klientami

    Prawidłowe zaangażowanie klientów może poprawić ogólne doświadczenie klienta, co z kolei pomaga budować lojalność i zdobyć lepszą pozycję w swojej niszy lub na rynku. Jednak nie liczą się tylko interakcje z klientami. Jeśli masz sieć partnerów, starannie ich wybrałeś i pielęgnujesz z nimi relacje, również przyczyniasz się do sukcesu i pozytywnie wpływasz na podróż klienta. Zapewnienie doskonałego Customer Experience, niezależnie od tego, czy kontaktują się bezpośrednio z Tobą, czy z Twoim partnerem, to świetny sposób na to, by klienci mieli pozytywną podróż od początku do końca, a wszystkie ich potrzeby i oczekiwania zostały spełnione.

    Na zaufanie klientów do Twojej marki mogą mieć wpływ różne czynniki, w tym także negatywne doświadczenia z firmami z Twojej sieci partnerskiej. Dlatego staranny wybór partnerów jest doskonałym sposobem na zabezpieczenie silnej pozycji w dłuższej perspektywie.

    marketingowej b2b

    2. Skup się na transformacji cyfrowej

    W raporcie SugarCRM odkryto, że 80% respondentów planuje sięgnąć po sztuczną inteligencję (AI), aby zmaksymalizować wartość swojej platformy CRM w ciągu najbliższych pięciu lat. Jednak AI nie zmienia tylko sposobu wdrażania CRM. Analityka predykcyjna może być również zintegrowana z aplikacjami automatyzacji marketingu. Dzięki temu marketerzy nie będą już musieli podejmować decyzji wyłącznie na podstawie danych historycznych – będą mogli działać proaktywnie i tworzyć strategie oparte na pojawiających się trendach z pomocą AI.

    Dzisiejsze narzędzia do automatyzacji marketingu oparte na sztucznej inteligencji pozwalają marketerom B2B przyspieszyć dostarczanie wyjątkowych doświadczeń klientom. Narzędzia te pomagają osiągać cele, omijając wyzwania zwykle stawiane przez tradycyjne systemy, automatyzując zadania z pomocą AI oraz eliminując luki informacyjne powstałe na skutek izolacji danych w zespołach mających kontakt z klientem. Wszystko to pozwala marketerom tworzyć bardziej precyzyjną i opartą na faktach strategię marketingową, która bazuje zarówno na danych przetwarzanych wewnętrznie, jak i przez podmioty zewnętrzne, Wprowadzenie analityki predykcyjnej do działań marketingowych pomaga wyprzedzać konkurencję i trendy rynkowe.

    W scenariuszach B2B możesz dostosować wyjątkowe interakcje dla każdego klienta, osiągając spersonalizowane i autentyczne doświadczenie, które wszyscy marketerzy starają się zapewnić w swojej pracy.

    3. Automatyzacja procesów roboczych robi ogromną różnicę

    Automatyzacja marketingu to świetny sposób, aby zapewnić płynne funkcjonowanie działu. Upraszcza ona wszystko – od pozyskiwania leadów, przez ich pielęgnację, aż po kwalifikację. Dzięki podobnym narzędziom możesz zoptymalizować i przyspieszyć proces kwalifikacji oraz przekazywania leadów, dając zespołowi sprzedaży wysokiej jakości kontakty, które mają większe szanse na finalizację transakcji. Ostatnio generatywna sztuczna inteligencja zaczęła wkraczać do procesów organizacyjnych, w tym marketingu. Generatywna AI wspiera automatyzację marketingu, skracając czas i wysiłek potrzebny do tworzenia angażujących treści.

    Automatyzacja zadań w organizacji to świetny sposób na oszczędność czasu poświęcanego na powtarzalne czynności i umożliwienie zespołom skupienia się na zadaniach o wyższej wartości, takich jak pielęgnowanie lepszych relacji z klientami lub praca nad finalizacją transakcji. Dzięki automatyzacji możesz włączyć autopilota do wysyłania wiadomości e-mail do leadów, śledzenia zapasów, monitorowania działań i wielu innych.

    marketingowej b2b

    4. Przyspiesz wszystko, aby usunąć przeszkody

    Dąż do przyjęcia jednej platformy, która ujednolica procesy robocze. Na początku wspomnieliśmy o ogromnym wpływie, jaki solid CRM może mieć na operacje, zwłaszcza na marketing. Zintegrowany z platformą automatyzacji marketingu, CRM zaoferuje wszystko, czego potrzebujesz w działaniach marketingowych w jednym interfejsie, od e-maili po kampanie pielęgnacyjne, strony docelowe, formularze i inne. Zmniejsza to niespójności w zespole marketingowym i pomaga członkom zespołu lepiej dopasować swoje cele oraz skupić się na tworzeniu strategicznych planów marketingów.

    Największą zaletą posiadania wszechstronnej platformy do automatyzacji marketingu i CRM jest to, że może pomóc zaoszczędzić spoko czasu na codzienne zadania inicjatywy. Firmy, które wdrażają automatyzację marketingu i CRM jako jedną całość, oszczędzają cenny czas na tworzenie kampanii marketingowych, automatyzację e-maili, tworzenie szablonów i automatyzację kampanii marketingowych od początku do końca. Firmy te zauważają również poprawę w swoich działaniach segmentacyjnych, co pomaga im zwiększyć efektywność strategii marketingowych.

    5. Wykorzystaj sztuczną inteligencję, aby przewidzieć, co będzie dalej

    Wcześniej wspomnieliśmy, jak AI może zmienić bieg inicjatyw marketingowych. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji przyczyniają się również do bardziej efektywnego oceniania leadów (lead scoring). Zamiast skupiać się na leadach niższej jakości z mniejszymi szansami na konwersję, modele oparte na AI dostarczają do Twojego lejka sprzedażowego leady, które z największym prawdopodobieństwem się przekształcają w klientów. Lead scoring oparty na AI wykorzystuje podobieństwa do wcześniejszych konwersji, a dopasowywanie do idealnego profilu klienta (ICP) identyfikuje leady, które pasują do obecnej i przeszłej bazy klientów firmy. Eliminuje to potrzebę poszukiwania leadów w niepewnych miejscach, zapewniając zespołom sprzedaży wszystkie potrzebne leady wysokiej jakości na wyciągnięcie ręki.

    Jeśli masz pytania dotyczące SugarCRM, skontaktuj się z nami. Chętnie na nie odpowiemy.