Odpowiednie zarządzanie relacjami z klientem jest ważne szczególnie, w czasie wzrastającej inflacji. Raczej nie muszę Ci przedstawiać, jak istotne jest to dla Twojej firmy. Ważnym aspektem, aby wszystko się powiodło, jest dobranie odpowiedniego systemu CRM oraz najlepszego dostawcy. Jednak warto zdawać sobie sprawę z tego, ile kosztuje system CRM.
W samych Stanach Zjednoczonych jest ponad 2200 dostawców CRM, więc początek może być trudny, jeśli chodzi o wybór. Dlatego warto jako jeden z głównych kryteriów zwracać uwagę na cenę. Aby ułatwić sobie sprawę, przeczytaj ten tekst i dowiedz się co, jest standardem, a co dodatkiem do systemu.
Różnorodność systemów CRM
Każdy system CRM jest inny. Jest to całkowicie zrozumiałe, ponieważ istnieje wiele różnych przedsiębiorstw, które potrzebują różnych rozwiązań. Niektóre zaspokajają różnorodne potrzeby sprzedażowe, podczas gdy inne oferują usługi niszowe. W takim razie ile kosztuje system CRM?
Ceny wahają się w zależności, od tego jakich potrzebujesz funkcji i jak rozbudowany ma być system. Od 12 USD za użytkownika miesięcznie do nawet 300 USD za użytkownika miesięcznie dla dużych przedsiębiorstw o złożonych potrzebach.
Oczywiście istnieją też systemy oferujące bezpłatne licencje. Są to rozwiązania Open Source, w których bez problemu możesz wprowadzać zmiany w kodzie i je rozbudowywać bez problemów.
Koszty CRM można podzielić na cztery główne opłaty:
- Koszt abonamentu. Koszty subskrypcji to bieżące opłaty za CRM oparte na chmurze, które mogą być miesięczne, kwartalne lub roczne. Inaczej jest, gdy firma umieszcza system na swoich serwerach, wtedy płaci się za licencje za użytkownika.
- Koszty poziomu usług. Zależą od wybranego planu lub pakietu, liczby posiadanych rekordów oraz funkcji premium, które zdecydujesz się dodać później.
- Koszt na użytkownika. Wielu producentów CRM pobiera opłaty na podstawie ilości użytkowników korzystających z platformy. Kwota ta jest często wliczona w cenę pakietu, a w razie potrzeby można dodać kolejnych użytkowników.
- Opłaty za wdrożenie. Są to koszty konfiguracji CRM, które mogą być dość czasochłonne i pochłaniają dużą ilość pieniędzy. Wszystko jest jednak zależne od wybranego rozwiązania.
Usługi wdrożenia CRM
Wdrożenie systemu CRM wymaga nie tylko dużych nakładów czasowych, ale także finansowych, które włącza się do opłat za oprogramowanie. Nic w tym zaskakującego, ponieważ dotyczy ono wielu obszarów. Etapy obejmują:
Planowanie
Na tym etapie definiujesz strategię CRM, ustalasz cele i określasz harmonogram rozpoczęcia działalności. Twój zespół wdrożeniowy lub partner mogą pomóc Ci odpowiedzieć na właściwe pytania, aby rozpocząć sprawny przebieg procesu. Planowanie z góry pomaga określić cele wdrożenia, aby zapobiec nieodpowiednim ruchom, co może spowodować stratę czasu i pieniędzy.
Konfiguracja i ustawienia
Określ, które dane wymagają migracji. Przygotuj je, scalając zduplikowane rekordy, naprawiając problemy z formatowaniem i standaryzując pola danych. Jednak pamiętaj, że przed migracją warto najpierw zrobić test.
Musisz wiedzieć jakie ustawienia powinien mieć system oraz dostosowania powinien mieć. Zintegruj aplikacje takie jak e-mail, narzędzia do zarządzania projektami, social mediami lub wspierające sprzedaż.
Wdrożenie i testowanie
Jednym z ważniejszych etapów jest testowanie. Dzięki sprawdzeniu oprogramowania i funkcji masz pewność czy wszystko działa zgodnie z planem i spełnia Twoje oczekiwania. Testuje się takie aspekty jak:
- Przeniesione dane. Upewnij się, że wszystkie zaimportowane rekordy są odpowiednio przeniesione i znajdują się we właściwych miejscach.
- Kontakty. Zobacz czy przypisane pola danych są rozpoznawane i można je wypełnić.
- Przechwytywanie wiadomości e-mail. Sprawdź, czy wymiana wiadomości jest powiązana z właściwym kontaktem i czy dział dwukierunkowa synchronizacja poczty.
- Automatyzacja zadań. Wypróbuj wyzwalacze zadań, aby sprawdzić, czy działają zgodnie z oczekiwaniami.
- Integracje. Upewnij się, że wszystkie aplikacje, których potrzebujesz, są bezproblemowo podłączone, aby zapewnić brak przerw w działaniu.
- Raporty. Sprawdź, czy sprowadzenie danych odpowiednio generuje raporty.
- Formularze witryny. Dokładnie przyjrzyj się stworzonym formularzom czy na pewno wyświetlają się poprawnie.
Szkolenie
Jest to kluczowe dla odpowiedniego przyjęcia systemu w firmie. Pracownicy nie będą korzystać z narzędzia, którego nie znają i nie wiedzą, jak obsługiwać, więc warto zarezerwuj dużo czasu na sesje szkoleniowe. Najlepiej jak przeprowadzi je firma wdrożeniowa, która dostosowywała dla Ciebie CRM.
Jak to wygląda w SugarCRM?
Sugar otwarcie przedstawia koszty swojej platformy. Ceny produktów i licencji bez problemu znajdziesz na stronie pod tym linkiem.
Przed zakupem bez problemu możesz ten system przetestować i upewnić się, czy spełnia on Twoje wymagania. Pomoże Ci w tym przejrzenie trzyminutowego filmiku przedstawiającego oprogramowanie albo zgłoś się do nas, a podeślemy Ci demo systemu i pomożemy przez nie przejść.