Spersonalizuj wiadomości mailowe dzięki Marketing Automation

Spersonalizuj wiadomości mailowe dzięki Marketing Automation

Chcesz zapewnić niesamowite, wysokiej jakości doświadczenia klientów w całym procesie ich obsługi. W takim wypadku każda rozwijająca się firma potrzebuje narzędzi do budowania marketingu, śledzenia stron internetowych, wyrafinowanego lead scoringu, wieloetapowych kampanii nurture, integracji z CRM, nieograniczonego wsparcia i rozbudowanej sprawozdawczości. Platformy i narzędzia do automatyzacji marketingu są stworzone, aby pomóc Ci sprostać tym wyzwaniom i celom.

Pierwszym krokiem jest przeniesienie punktu ciężkości z komunikacji marketingowej na rozmowy cyfrowe w celu większej personalizacji. 91% konsumentów twierdzi, że jest bardziej skłonnych do zakupu od marek, które dostarczają oferty i rekomendacje, które są dla nich istotne.

Dla spersonalizowanej strategii e-mail marketingu istnieją trzy szczególne punkty, którymi powinieneś się kierować.

Segmentacja odbiorców

Aby dotrzeć ze swoim przekazem do konkretnej grupy odbiorców, musisz użyć obrazków i języka przemawiającego do tej grupy. Dlatego podzielenie odbiorców Twojej marki na mniejsze segmenty jest niezbędne. Oprzyj segmentację odbiorców na takich kryteriach jak:

  • Branża firmy, lokalizacja, wielkość, liczba pracowników
  • Korzystanie z produktów lub usług w Twojej branży, preferencje dotyczące urządzeń oraz wcześniejsze interakcje z marką
  • Zainteresowania produktami i usługami
  • Potrzeby biznesowe
marketing automation

Każdy myśli i motywuje się inaczej, dlatego marki muszą stale słuchać, uczyć się i dostosowywać swoje komunikaty do różnych odbiorców. Nowoczesne narzędzie do automatyzacji marketingu, takie jak Sugar Market, posiada wbudowane funkcje sztucznej inteligencji (AI), dzięki czemu można szybko segmentować różne grupy, identyfikować profil idealnego klienta i skuteczniej się angażować. Możesz generować spostrzeżenia dotyczące kontrahentów, które pomogą Ci odpowiednio tworzyć nowe strategie marketingowe poprzez:

  • Identyfikację najbardziej obiecujących leadów w celu zwiększenia konwersji
  • Tworzenie spersonalizowanych rekomendacji i podejmowanie kolejnych działań w trakcie podróży klienta
  • Dostrzeganie możliwości cross-sell i up-sell na podstawie przewidywanych potrzeb w celu zwiększenia przychodów

Dynamiczna treść e-maili

Udało Ci się pozyskać więcej potencjalnych klientów i powiększyć bazę danych. Teraz chcesz ich zatrzymać. Pomogą w tym e-maile ze spersonalizowanymi tematami, są one o 26% częściej otwierane.

Kiedy marketerzy dostosowują swoje działania do potrzeb klienta, mają znacznie większy wpływ. Jednak tworzenie równych wiadomości e-mail z różnymi kopiami dla każdego segmentu kontrahentów i regionu geograficznego jest czasochłonne.  

Dzięki Dynamic Email Content for Sugar Market zaangażujesz wielu klientów wysyłając jedną wiadomość e-mail ze zróżnicowaną kopią w oparciu o skład demograficzny odbiorcy. Dołączysz również obrazy, używając różnych języków i dodając warunki segmentacji, aby definiować i kierować grupy lub rekordy z listy odbiorców.

marketing automation

Wyświetlisz podgląd wariantów wysłanego maila dla każdego skonfigurowanego segmentu lub zobaczysz go jako konkretnego odbiorcę, wprowadzając dane kontaktowe. Funkcja ta zwiększa produktywność Twojego zespołu, zasięg wiadomości e-mail  oraz współczynnik kliknięć.

Integracja z CRM

Dzięki integracji CRM z narzędziem do automatyzacji marketingu platforma stworzy zasoby do cyfrowej konsumpcji kupującego, śledzi jego aktywność i zapewni lepszy kontekst oraz widoczność dla zespołu sprzedaży. Zaangażują się w kluczowym momencie podejmowania decyzji o zakupie, rozumiejąc sposób myślenie i potrzeby potencjalnego klienta. Uzyskają dostęp do wcześniejszego zaangażowania prospektu, aby dostosować rozmowy i skuteczniej konwertować.

Z drugiej strony, marketerzy również korzystają z tej integracji. Twoje narzędzie CRM zawiera niezwykle bogate schematy informacji o Twoich klientach i kontaktach, w tym:

  • Szczegóły konta
  • Informacje kontaktowe
  • Produkty
  • Kontakty
  • Szczegóły dotyczące rozmów i spotkań
  • Możliwości
  • Zamówienia
  • Subskrypcje
marketing automation

Korzystając z Sugar Market, tworzysz odbiorców uzyskując dostęp do pełnego zestawu danych z Sugar Sell and Serve. Nie ma ograniczeń co do pól zawartych w kontakcie lub leadzie; platforma pozwala marketerowi na segmentację w oparciu o wszelkie znane informacje przechowywane w systemie CRM związane z relacjami danego konta z Tobą. Każde pole, które jest dynamicznie renderowane w linii tematu wiadomości, informacji o nadawcy, treści, a także w e-milu tekstowym.

Sprzedaż i marketing lepiej ze sobą współpracują, a integracja CRM i marketing automation znacznie ułatwia personalizację kontaktów, śledzenie sukcesów i wprowadzanie ciągłych ulepszeń do procesu.

Podsumowanie

Kampanie to chleb powszedni marketingu i nie powinieneś poświęcać cennego czasu na automatyczną, powtarzalną pracę. Korzystaj z narzędzi z szablonami i funkcjonalnością drag-and-drop, które są wystarczająco elastyczne, aby umożliwić zespołowi dopasowanie głosu marki do celów zaangażowania.

Personalizacja pozwala tworzyć i dostarczać wartościowe, istotne treści do właściwych odbiorców. Właściwa technologia ułatwia zbieranie i wykorzystywanie danych do indywidualizacji przekazu marki, oferty produktowej i wyjątkowych doświadczeń klientów.

Zainteresował Cię temat? Skontaktuj się z nami.