Jak generować leady przez e-mail?

Jak generować leady przez e-mail?

E-maile są dobrym narzędziem do generowania leadów. Jednak w obliczu mnożących się social mediów, niektórzy marketerzy z rezerwą patrzą na ten sposób jako dobry kanał marketingowy. Mimo to, 48% osób pracujących w marketingu nadal uważa, że email jest najbardziej efektywnym kanałem budowania świadomości marki, pielęgnowania potencjalnych klientów i zwiększania konwersji.

Grafika przedstawiająca osobę z telefonem. generowanie leadów

To, co zmieniło się w ciągu ostatnich lat, to fakt, że pojawiły się nowe narzędzia automatyzacji, które dają marketerom możliwość udoskonalania kampanii, testowania i dostosowywania e-maili oraz precyzyjnego targetowania swoich działań.

Generowanie leadów dzięki e-mailowi wciąż jest bardzo popularne i często wykorzystywane.

E-mail wciąż króluje

82% konsumentów na świecie woli, aby  firmy komunikowały się z nimi za pośrednictwem poczty elektronicznej. Natomiast 12% osób preferuje komunikację za pośrednictwem aplikacji mobilnych.

Mając to na uwadze, poczta elektroniczna powinna zajmować czołowe miejsce w strategii generowania leadów w firmach. Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorstwa nie powinny stosować innych rozwiązań. W rzeczywistości e-mail marketing działa najlepiej, gdy jest wspierany przez solidne strategie dotyczące treści i mediów społecznościowych. Wszystkie te elementy muszą ze sobą współpracować, aby edukować potencjalnych klientów i zachęcić ich do wejścia do kontaktu.

W końcu generowanie leadów to proces stymulowania kupujących i wzbudzania ich zainteresowania ofertą Twojej firmy. To właśnie zainteresowanie sprawia, że trafiają oni do Twojego lejka sprzedażowego.

Grafika przedstawiająca rozmawiające osoby. generowanie leadów

Generowanie leadów dzięki kanałowi e-mail

  • Stwórz formularz zapisu e-mail

Jest to pierwszy krok do generowania leadów przez email. Wydaje się banalny, ale bez tego nie ruszysz dalej. Dzięki formularzowi klienci mogą przekazać Ci swój adres e-mail i informacje kontaktowe. Stwórz dobry formularz, a leady zaczną się pojawiać. Popularnym rozwiązaniem jest formularz w stylu pop-up, który dosłownie „wyskakuje” na stronie internetowej, gdy użytkownik ją odwiedza. Jego modyfikacją jest formularz wyjścia, w którym wyskakujące okienko jest uruchamiane, dopiero gdy próbujesz zamknąć kartę przeglądarki lub nacisnąć przycisk wstecz.

  • Zastosuj magnes na potencjalnych klientów

Niektórzy zaoferują swoje adresy e-mail, jeśli  Twoja marka będzie odpowiednio angażująca. Ale większość potrzebuje trochę większej zachęty. I tu pojawiają się magnesy na takich klientów.

Lead magnety to coś, co oferujesz potencjalnym użytkownikom w zamian za ich dane kontaktowe, które wpiszą do formularza. Na pewno odwiedziłeś kiedyś stronę internetową firmy, która oferuje niewielki, ale wartościowy cyfrowy token za zapisanie się do newslettera.

Najpopularniejsze lead magnety to: ebooki, check listy, mapy produktów, serie szkoleń wideo lub inne serie treści, whitepapers i infografiki.

  • Pisz świetnie e-maile

Pisanie dobrych e-maili marketingowych jest sztuką. Jednak istnieje kilka zasad, które to ułatwiają. Najważniejszy jest dobry temat. Ludzie będą wiedzieć, czy Twój e-mail jest warty przeczytania już po pierwszym zdaniu. Skuteczny temat powinien być intrygujący i chwytliwy, a jednocześnie nie powinien brzmieć jak spam. Pamiętaj, że chcesz się wyróżniać w skrzynce odbiorcy.

Mniej znaczy więcej, taka powinna być główna zasada dotycząca treści. Żyjemy w czasach gdy jesteśmy przepełnieni informacjami. Jeśli będziesz zbyt długo przechodzić do sedna, Twoi czytelnicy stracą zainteresowanie.

Wybieraj pogrubione czcionki i wypunktowane listy, aby treść była łatwa do przyswojenia

  • Dbaj o klienta

Masz już formularze, lead magnety, generujesz pokaźną bazę adresów email. Czas zacząć dbać o relację z potencjalnym klientem.

Na tym etapie pomoże Ci dobra platforma CX, która zmierzy i zmaksymalizuje zaangażowanie oraz poprawi konwersję. Dzięki zrozumieniu, na którym etapie lejka sprzedażowego znajdują się odwiedzający, wiesz jakie e-maile wysyłać i w jakim czasie. Co więcej, wszystko można zautomatyzować za pomocą odpowiedniego zestawu narzędzi, co w efekcie daje bardzo dopracowaną maszynę do generowania leadów.

Podsumowanie

Generowanie leadów za pomocą poczty elektronicznej to najbardziej popularny sposób pozyskania nowych klientów. Nie maksymalizując skuteczności tego sposobu, pozostawiasz klientów do dyspozycji swojej konkurencji.

SugarCRM łączy zaawansowane narzędzia automatyzacji e-mail marketingu z precyzyjnym gromadzeniem danych i analityką, dzięki czemu możesz tworzyć skuteczne kampanie marketingowe, które przynoszą rezultaty.

Zainteresował Cię ten temat? Skontaktuje się z nami.