Jak nowoczesne systemy CRM eliminują wyzwania technologiczne w branży produkcyjnej?

Jak nowoczesne systemy CRM eliminują wyzwania technologiczne w branży produkcyjnej?

W ciągu ostatnich kilku lat pracownicy we wszystkich branżach zostali zmuszeni do dostosowania się i nauczenia się korzystania z bardziej złożonych technicznie rozwiązań. Wiele przedsiębiorstw przyjmuje zdalne miejsce pracy, ale wraz z tendencją do cyfryzacji czasami nadmiernie komplikują swoje stosy technologiczne i utrudniają pracownikom nadążanie za każdym systemem, aplikacją i integracją.

Zwłaszcza w branżach takich jak produkcja, gdzie cykle sprzedaży są długie, a operacje mogą być złożone, a front i back office działają na oddzielnych systemach i narzędziach, brak obeznanych z technologią sprzedawców może odcisnąć piętno na sukcesie każdej interakcji. Jednak cyfryzacja nie musi być skomplikowana, a dzięki wdrożeniu solidnego, ale przyjaznego dla użytkownika rozwiązania CRM, sprzedawcy mogą osiągnąć sukces bez zamieniania się w kreatorów technologii. Oto jak to zrobić.

Wybierz CRM przyjazny dla użytkownika

Przyjęcie i wdrożenie CRM może stać się skomplikowane, zwłaszcza gdy menedżerowie ds. wdrożeń i inni interesariusze nie mogą zaangażować użytkowników końcowych. Czasami dzieje się tak dlatego, że nauka obsługi nowego rozwiązania jest postrzegana jako dodatkowa praca poza ich regularnym obciążeniem.

Jednak obecnie solidne systemy CRM uprościły wiele procesów, a ponadto koncentrują się na zapewnieniu prostego, praktycznego doświadczenia użytkownikom końcowym. Przyjazne dla użytkownika interfejsy stały się znakiem rozpoznawczym solidnego CRM z wyższymi wskaźnikami adopcji po wdrożeniu. Takie aplikacje ułatwiają mniej obeznanym z technologią sprzedawcom nawigację i korzystanie z systemu bez obszernego szkolenia, pomagając producentom przezwyciężyć jedno z ich największych wyzwań, jakim jest znalezienie wykwalifikowanych technologicznie sprzedawców.

nowoczesne systemy crm

Automatyzacja procesów ma kluczowe znaczenie

Podczas gdy łatwość obsługi ma kluczowe znaczenie dla sprostania wyzwaniu producentów, jakim jest znalezienie sprzedawców obeznanych z technologią, znalezienie narzędzia, w którym można odciążyć zadania wymagające bardziej technicznego zaplecza, jest również kluczowe. Automatyzacja procesów biznesowych jest jednym z kluczowych wskaźników nowoczesnego CRM, który może przejąć niektóre powtarzające się procesy sprzedaży bez pomocy człowieka.

CRM z solidnymi protokołami BPM może pomóc w usprawnieniu nowoczesnych procesów biznesowych uw różnych branżach, takich jak:

  • zarządzanie zgodami
  • rozdzielanie połączeń
  • procesy sprzedaży
  • eskalacja spraw

Oprócz wyeliminowania pracy ludzkiej w określonych scenariuszach, systemy CRM z precyzyjnymi funkcjami BPM oferują również szereg korzyści:

  • optymalizacja procesów związanych z obsługą klienta
  • wdrożenie najlepszych praktyk we wszystkich działach
  • zwiększenie efektywności poprzez automatyzację powtarzalnych zadań wymagających dużego nakładu pracy

Pojedyncze źródło prawdy

Nowoczesne systemy CRM nie tylko zmniejszają obciążenie związane z koniecznością znalezienia osób znających się na technologii, ale także oferują zespołom, niezależnie od działu, pełny wgląd w klientów i potencjalnych klientów. Dzisiejsze systemy CRM mogą scentralizować informacje o klientach, dzięki czemu są one łatwo dostępne dla wszystkich członków zespołu. Mając więcej szczegółów, zespoły obsługujące klientów mogą poprawić interakcje dzięki uproszczonej wiedzy technicznej.

Posiadanie jednego źródła prawdy upraszcza interakcje z klientami i przyspiesza operacje wewnętrzne. Dzięki spójnym i konsekwentnym zestawom danych firmy mogą usprawnić terminową reakcję na zapytania klientów i potencjalnych klientów, zwiększając wskaźniki zamknięcia, wewnętrzną przejrzystość i odpowiedzialność.

Klienci są w stanie usprawnić swoje działania sprzedażowe i marketingowe, łącząc obie platformy razem dla wszystkich zespołów Go-to-Market (GTM): Oprócz eliminacji pracy ludzkiej w określonych scenariuszach, CRM z precyzyjnymi funkcjami BPM oferuje również szereg korzyści.

nowoczesne systemy crm

Analityka i raportowanie dla kaprysu

Posiadanie potężnych możliwości analitycznych i raportowania eliminuje potrzebę samodzielnego generowania ich przez sprzedawców. Bez rozwiązań CRM prognozowanie, analiza i raportowanie mogą być obarczone ludzkim błędem, niespójnością danych, nieścisłościami lub brakiem kompletnych danych.

Na przykład pulpity nawigacyjne i raporty Sugar są tworzone w celu automatyzacji tych zadań, oferując zespołom dokładny i aktualny wgląd w potencjalnych klientów, szanse, sprzedaż, przypadki wsparcia i inne. Nie wymagając od sprzedawców zaawansowanej wiedzy technicznej, funkcje te pozwalają na:

  • wyodrębnienie i monitorowanie cennych wskaźników KPI w całym lejku sprzedaży oraz monitorowanie zmian w lejku w czasie rzeczywistym
  • podejmować decyzje oparte na danych, dzięki łatwym możliwościom dostosowywania dostosowywania, Sprzedawcy nie potrzebują zaawansowanej wiedzy technicznej. Muszą jedynie wstępnie zdefiniować ustawienia, których potrzebują, jakie widoki najbardziej ich interesują oraz filtrować raporty i pulpity nawigacyjne zgodnie ze swoimi potrzebami
  • generuj raporty i pulpity nawigacyjne, które odpowiadają Twoim potrzebom w dowolnym momencie, bez konieczności zamienia się w czarodzieja technologii lub analityka danych

Możliwości integracji: Najlepszy przyjaciel producentów

Współcześni producenci rozwijają się dzięki integracji między działami. Takie możliwości pozwalają im korzystać z całego stosu technologii z centralnego węzła bez konieczności przełączania widoków lub aplikacji. Co więcej, w przedsiębiorstwach, w których narzędzia CRM i ERP są płynnie zintegrowane, sprzedawcy zyskują pełny wgląd w swoje operacje front i back office, co pozwala im dokładnie planować interakcje sprzedażowe przy jednoczesnym zachowaniu realistycznych oczekiwań klientów.

SugarCRM: Pomaganie firmom produkcyjnym w pokonywaniu wyzwań technologicznych

SugarCRM i partnerzy pracują nad uproszczeniem złożonych procesów dla naszych klientów, usprawnieniem ich operacji i zwiększeniem przychodów.

Jeśli masz pytania dotyczące SugarCRM, skontaktuj się z nami. Chętnie na nie odpowiemy.