Zbuduj swój idealny CRM: 8 możliwości i funkcji, które powinien posiadać CRM

Zbuduj swój idealny CRM: 8 możliwości i funkcji, które powinien posiadać CRM

Dzięki odpowiedniemu zestawowi narzędzi i funkcji oprogramowanie CRM może stać się istotną częścią prowadzenia firmy. Może pomóc zaoszczędzić czas, zwiększyć sprzedaż i pielęgnować wyjątkowe relacje z klientami i potencjalnymi konsumentami, oferując krytyczny wgląd w ich podróż od potencjalnego nabywcy do powracającego kontrahenta.

Jeśli dopiero zaczynasz poszukiwania oprogramowania CRM lub rozglądasz się na rynku za nowszymi rozwiązaniami. Czytaj dalej, ponieważ mamy krótką listę funkcji, które powinien mieć każdy system CRM.

1.     Zarządzanie kontaktami

Podczas gdy narzędzia CRM bardzo ewoluowały w ciągu ostatnich kilku lat i są czymś więcej niż tylko zdigitalizowanymi rolodexami, funkcje zarządzania kontaktami są nadal kamieniem węgielnym podobnych rozwiązań. Możliwość zarządzania kontaktami oferuje ustandaryzowanie i uzyskiwanie dostępu do informacji, śledzenie interakcji i kultywowanie silnych relacji z konsumentami. Oprócz informacji kontaktowych warto przyjrzeć się rozwiązaniom, które pozwalają zobaczyć historię zakupów i preferowane kanały komunikacji.

Oprócz pomagania firmom w skutecznym zarządzaniu kontaktowymi, funkcje zarządzania w CRM pomagają również usprawnić interakcje z konsumentami. Dzięki podobnym możliwościom można szybko dostrzec obszary działalności, które wymagają poprawy w relacjach z klientami, w jaki sposób można skuteczniej rozwiązywać zapytania kontrahentów, a nawet spersonalizować sposób podejścia do komunikacji.

Silne funkcje zarządzania kontaktami nie tylko pomogą Ci śledzić interakcje, ale także przyczynią się do rozwoju relacji z nimi.

crm

2.     Zarządzanie leadami

Zarządzanie leadami jest centralnym punktem generowania większej sprzedaży. Odnosi się do procesu pozyskiwania wykwalifikowanych leadów i kierowania ich w dół lejka sprzedażowego tak skutecznie, jak to tylko możliwe. Sam proces jest bardzo dynamiczny, ponieważ wymaga szybkiego czasu reakcji, a także przypisania ich do odpowiednich osób w zespole sprzedaży. Obejmuje on również powtarzające się interakcje. Ponieważ każdy potencjalny klient ma swoje preferencje w zakresie sposobu komunikacji i interakcji z firmami, posiadanie odpowiednich danych, które pomogą Ci w tym procesie, jest niezbędne. Oto, jakie etapy powinno przejść rozwiązanie do zarządzania potencjalnymi klientami:

  • Generowanie leadów
  • Kwalifikacja i segmentacja potencjalnych klientów
  • Pielęgnowanie leadów
  • Ocenianie leadów
  • Dystrybucja leadów
  • Konwersja leadów
  • Śledzenie leadów

Jak łatwo zauważyć, są to etapy obejmujące zarówno interakcje marketingowe, jak i sprzedażowe. Solidny CRM, który integruje się z innymi systemami, zapewni wszystkim zaangażowanym stronom jasny wgląd w proces zarządzania potencjalnymi klientami, umożliwiając zwiększenie sprzedaży i stworzenie lojalnych konsumentów.

Właściwa interakcja z potencjalnymi kontrahentami zapewni wyższe współczynniki konwersji. Tak więc, posiadanie skutecznego sposobu na scentralizowanie istotnych informacji o potencjalnych klientach jest równie ważne, jak skuteczne zarządzanie istniejącymi. Takie funkcje  są niezbędne, ponieważ pokazują potencjał każdego z konsumentów do konwersji. W ten sposób masz potężne narzędzie, aby upewnić się, że koncentrujesz się na właściwych osobach i nie marnujesz czasu oraz zasobów na osoby, które nie dokonają zakupów. Zarządzanie leadami jest równie istotne zarówno dla marketingu, jak i sprzedaży.

3.     Prognozowanie sprzedaży

Kolejną krytyczną funkcją dla wszystkich organizacji jest prognozowanie sprzedaży. Takie funkcje pomagają zrozumieć, w jaki sposób pomagają zrozumieć, w jaki sposób pipeline, kwoty, prognozy i osiągnięcia ewoluują w czasie dzięki zaawansowanym pulpitom nawigacyjnym. Funkcje prognozowania sprzedaży, najlepiej oparte na AI i uczenia maszynowego, są niezbędne, aby pomóc w identyfikacji potencjalnych zagrożeń i możliwości. Predykcyjne prognozowanie i analiza sprzedaży opierają się zarówno na danych historycznych, jak i danych zewnętrznych, takich jak trendy i warunki rynkowe. Mogą pomóc w uzyskaniu cennego wglądu w zachowania klientów. W dłuższej perspektywie ułatwiają one procesy decyzyjne oparte na danych.

crm

4.     Analityka predykcyjna

Analityka predykcyjna pomaga odkryć unikalne dla Twojej firmy spostrzeżenia, nawet przy ograniczonych lub niekompletnych danych CRM. Na przykład narzędzia, takie jak SugarPredict, wykorzystują rozległe zewnętrze źródła danych do analizy czynników, których informacje nie obejmują i tworzenia prognoz, które umożliwiają firmom podejmowanie lepszych decyzji. Funkcje analizy predykcyjnej są istotne nie tylko dla sprzedaży. Przynoszą one również ogromną wartość zespołom marketingowym i wsparcia.

Możliwości analizy predykcyjnej zapewniają wyraźną przewagę nad modelowaniem opartym wyłącznie na danych CRM, które często są niedokładne lub niekompletne. Takie możliwości wykorzystują algorytmy, które identyfikują sygnały z większą dokładnością niż podejścia oparte na regułach. Te funkcje pomagają dokładnie przewidzieć, które leady mają większe szanse na konwersję poprzez komplikację danych CRM, marketingu, sprzedaży i wsparcia, wraz z danymi pochodzącymi z zewnątrz.

5.     Automatyzacja workflow

Szukając solidnych rozwiązań CRM, upewnij się, że funkcje automatyzacji workflow są częścią całego pakietu. Wspomnieliśmy już, dlaczego ma to kluczowe znaczenie dla sukcesu biznesowego. Oprócz pomocy w automatyzacji powtarzalnych zadań oferuje ona również ustandaryzowany sposób gromadzenia i przetwarzania dużych ilości danych. Zapewni to dokładność i spójność między działom.

Co więcej, automatyzacja biznesu pomaga zaoszczędzić czas i zasoby w zadaniach takich jak: pozyskanie potencjalnych klientów, komunikacja i wprowadzenie danych. Zamiast zatrudnić człowieka do obsługi tych czasochłonnych procesów, członkowie zespołu mogą skupić się na zadaniach o wyższej wartości.

6.     Raportowanie i dashboardy

Drugą najpopularniejszą technologią integrowaną obecnie z CRM jest analityka i dashboardy pomiarowe (35%), zaraz za automatyzacją marketingu. Funkcje raportowania i dashboardy są niezbędne w rozwiązaniach CRM, ponieważ umożliwiają dokładne i precyzyjne monitorowanie wskaźników marketingowych, sprzedażowych i wsparcia. Zapewniają one najbardziej istotne i aktualne informacje na temat potencjalnych klientów, szans, przypadków wsparcia, sukcesów kampanii marketingowych itp. Niektóre systemu CRM oferują intuicyjne, gotowe pulpity nawigacyjne i konfigurowalne raporty, co pomaga firmom, upewniając się, że śledzą wskaźniki, które są dla nich najważniejsze. Dzięki takim możliwościom przedsiębiorcy mogą skrócić czas reakcji, dostosować strategie marketingowe i analizować trendy sprzedażowe.

Na poziomie makro takie możliwości pomagają budować spójne doświadczenia dla klientów, a nawet przewidywać wyniki biznesowe. Raportowanie i dashboardy powinny umożliwiać monitorowanie wszystkiego, od indywidualnej wydajności po wydajność zespołu lub działu. Wszystko to przyczynia się do usprawnienia procesu podejmowania decyzji poprzez identyfikowanie możliwości rozwoju i poprawy z większą dokładnością.

crm

7.     Integracja z innymi narzędziami

Narzędzie CRM może być centralnym punktem Twojej organizacji, ale powinien również łatwo integrować się z innymi narzędziami. Aby zapewnić kompatybilność i łatwość integracji, należy szukać pakietów produktów o szerokich możliwościach. Powinny one rozciągać się od centrum, czyli CRM, do narzędzi marketingowych, wsparcia i sprzedaży.

8.     Możliwość dostosowania

Jak konfigurowalny jest Twój system CRM? Jeśli odpowiedź na to pytanie brzmi „niezbyt”, być może należy ponownie rozważyć wybrane rozwiązanie. Solidne narzędzia CRM umożliwiają dostosowanie do wystąpienia zdefiniowanych procesów, które ściśle odpowiadają potrzebom biznesowym. Wszystko, począwszy od niestandardowych pól, wierszy i raportów, ma znaczenie dla firmy i jej wydajności. Możliwość dostosowania (56%) i łatwość obsługi (46%) to terminy, które najlepiej opisują platformę SugarCRM, zgodnie z ostatnim raportem 2024 State of CRM.

Podsumowanie

Wybór narzędzia CRM to nie łatwa decyzja, warto poświecić na to czas i zrobić odpowiedni research. Musisz wiedzieć, czego oczekujesz od systemu, aby mógł spełnić swoją rolę, jednak są podstawowe funkcje, które muszą być z tobą i Twoją firma już od początku. Poznaj je i buduj na ich podstawie swój system, który pomoże w pracy sprzedawcom, marketerom i agentom wsparcia.

Jeśli interesuje Cię ten temat i chcesz się dowiedzieć o nim więcej, skontaktuj się z nami!