Ponieważ firmy zawsze dążą do podniesienia poziomu CX, sensowne jest, aby brały pod uwagę opinie klientów. Ale w jaki sposób firmy mogą skutecznie wykorzystać opinie klientów, aby podnieść poziom swoich produktów i usług? Poprzez CRM Feedback Loops. Wdrożenie takich systemów pozwala przedsiębiorstwom na prawidłową ocenę ich produktów i poziomów CRM klientów oraz odpowiednie dostosowanie strategii.
Czym jest Feedback Loop?
Feedback Loop to proces gromadzenia ciągłych informacji zwrotnych od klientów, analizowania ich i wdrażania niezbędnych zmian w produktach i usługach w celu zwiększenia zadowolenia klientów. Proces ten pozwala firmom pozostać w kontakcie z rynkiem i klientami oraz gwarantuje, że firma nigdy nie pójdzie na kompromis w zakresie jakości lub funkcji produktu.
Podobnie jak wszystkie procesy, feedback loop obejmuje kroki, które firmy muszą wykonać, aby zapewnić prawidłowe wdrożenie.
Zbieranie informacji zwrotnych
Jest to krok, na którym firmy muszą aktywnie zbierać informacje zwrotne od swoich klientów. Dzięki odpowiednim rozwiązaniem CRM i integracjom ten krok można osiągnąć za pośrednictwem wielu kanałów, głównie jeśli CRM obsługuje komunikację wielokanałową. Aby to osiągnąć, firmy mogą na przykład korzystać z recenzji online, wywiadów z użytkownikami lub ankiet. Niezależnie od preferowanego kanału, firmy uzyskają cenny wgląd w preferencje klientów, ich potrzeb i użyteczności produktów oraz mogą szybko zidentyfikować obszary wymagające poprawy.
Analiza feedbacku
Po fazie zbierania informacji firmy powinny dokładnie je przeanalizować. Zwykle wiąże się to z wykorzystaniem funkcji analitycznych CRM wdrożonych na poziomie organizacyjnym. Nowoczesne systemy CRM są wyposażone w funkcje, które mogą identyfikować wzorce w feedbacku za pomocą sztucznej inteligencji, co czyni je potężnym narzędziem do wdrażania feedback loop.
Takie możliwości mogą pomóc firmom zidentyfikować obszary wymagające poprawy w produktach, usługach lub CX, jednocześnie umożliwiając im ustalenie priorytetów niezbędnych zmian.
Plan działania
Po przygotowaniu analizy należy opracować plan działania w celu wdrożenia sugerowanych przez klientów zmian. Niezależnie od tego, czy mówimy o funkcjach produktu, ulepszeniach obsługi klienta czy lepszych zasadach bezpieczeństwa, wszystko ma znaczenie i powinno być wzięte pod uwagę. Mając dobry plan działania, pokażesz swoim klientom zaangażowanie w słuchanie ich potrzeb i ulepszanie swoich produktów i usług.
Powtórz
Jak sugeruje nazwa, powyższe kroki powinny być cykliczne. Pozwala to firmom ocenić sukces planu działania i zebrać nowe informacje zwrotne na temat nowych kwestii.
Powyższe kroki pomogą firmom wdrożyć solidną pętlę informacji zwrotnych, aby tworzyć produkty i podnosić poziom CX.
Feedback Loops i rozwój produktu
Wdrożenie feedback loops ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju produktu. Umożliwia to firmom tworzenie produktów i wdrażanie funkcji, które naprawdę służą ich klientom i uwzględniają ich potrzeby i pragnienia. Poza tym zapewniają również utrzymanie odpowiedniego poziomu CX, biorąc pod uwagę, że ich produkty są stale ulepszane i pozostają wystarczająco istotne, wartościowe i intuicyjne, aby mogły być używane przez klientów.
Feedback loops pomagają również firmom skutecznie identyfikować luki w produktach, pozostawać istotnymi na rynku i potencjalnie wyprzedzać konkurencję. Ich wdrożenie nie tylko umożliwia firmom identyfikację potrzeb i oczekiwań klientów, ale także pojawiających się trendów i dynamiki rynku, umożliwiając im szybkie dostosowanie swoich produktów do trendów klientów i rynku.

Wdrożenie feedback loop o produkcie sprzyja również poczuciu lojalności klientów. Firmy mogą okazać szacunek dla swoich odbiorców i udowodnić, że ich potrzeby i opinie są uwzględniane. W ten sposób klienci z większym prawdopodobieństwem staną się ambasadorami marki.
Feedback loops a satysfakcja klienta
Wdrożenie feedback loops odgrywa również decydującą rolę w zwiększaniu satysfakcji i doświadczenia klientów. Dobrze przeprowadzona implementacja pozwala firmom zapewnić lepsze postrzeganie produktów, usług i marek przez klientów, jednocześnie zwiększając ich lojalność.
Firmy, które aktywnie angażują klientów w rozwój produktów, tworzą społeczność, w której napędzają zmiany i rozwój.
Wdrażanie feedback loops, jak się za to zabrać?
Chociaż udowodniono, że napędza wzrost i poprawia poziom CX, wdrożenie feedback loops musi być zgodne z kilkoma strategiami i najlepszymi praktykami, aby odnieść sukces.
Oprzyj swoją strategię biznesową na sprzężeniu zwrotnym
Informacje uzyskane od klientów są najbardziej skuteczne, gdy są zintegrowane ze strategiami, a być może najbardziej istotna jest tutaj ta marketingowa. Nowa perspektywa, którą zyskujesz dzięki informacji zwrotnej, zwiększy również poziom zrozumienia klientów i pozwoli Ci włączyć je do swoich działań:
- reklamy, jako firma dowodu społecznego
- sesje burzy mózgów, jako wkład klientów
- strategia wyszukiwarki, umożliwiająca zwiększenie pozycji w rankingu
- pomiar wydajności KPI
- strategia komunikacji publicznej
- mapowanie podróży klienta
Technologia: Twój sprzymierzeniec w zarządzaniu informacjami zwrotnymi
Korzystanie z odpowiednich narzędzi do zarządzania informacjami zwrotnymi może przyczynić się do sukcesu Twojej inicjatywy. Upewnij się, że wybranym narzędziem jest CRM, który gromadzi, przechowuje i skutecznie przetwarza opinie klientów. Nowoczesne rozwiązania CRM pozwalają firmom śledzić indywidualne interakcje i usprawniać komunikację dzięki możliwościom omnichannel.
Narzędzia CRM mogą być również wykorzystywane do zarządzania opiniami z wielu źródeł, takich jak posty w mediach społecznościowych, ankiety, itp.
Zarządzanie informacjami pozyskanymi za pomocą omnichannel w czasie rzeczywistym pozwala firmom na zmianę strategii marketingowych poprzez włączenie ich do swoich inicjatyw.
Informacje zwrotne od klientów – dynamiczny proces
Wdrażając ciągłe feedback loops, firmy mogą być gotowe do korzystania z dynamicznych i elastycznych strategii. Biorąc pod uwagę ich cykliczny charakter, procesy te pozwalają firmom mierzyć sukces swoich inicjatyw, będąc jednocześnie gotowymi do wdrażania nowych zmian, które zależą głównie od potrzeb, pragnień i trendów rynkowych klientów.
Wdrażając feedback loops od klientów, należy stosować zwinne metodologie pracy; są one najbardziej elastyczne i pozwalają szybko dostosować się do zmieniających się potrzeb klientów.
Oto kilka sposobów na zapewnienie pomyślnego wdrożenia feedback loops od klientów. Mając to na uwadze, zainwestuj w odpowiedni stos technologiczny dla tych inicjatyw i przyjmij elastyczny sposób myślenia i strategię dla swojej firmy.
Jeśli zainteresował Cię ten temat i masz pytania, skontaktuj się z nami. Chętnie na nie odpowiemy.