Jak stworzyć zespół wdrożeniowy CRM?

Jak stworzyć zespół wdrożeniowy CRM?

Wdrożenie CRM to niezwykle ważna decyzja dla każdej firmy. Nie można jednak po prostu kupić nowej platformy CRM, nacisnąć przełącznik i być na najlepszej drodze do lepszych relacji biznesowych i wyższych przychodów. W rzeczywistości jest to znacznie bardziej skomplikowany proces z przeszkodami i pułapkami, które należy pokonać. Źle zaplanowane wdrożenia mogą prowadzić do słabego przyjęcia przez użytkowników i braku zrozumienia przez codziennych użytkowników, dlatego są proszeni o zrobienie tego, o co są proszeni.

Dlatego ważnym elementem wdrożenia CRM jest stworzenie odpowiedniego zespołu. W tym artykule omówimy niektóre strategie tworzenia zespołu i jego efektywnego działania.

Ocena wyzwań związanych z wdrożeniem

Każde wdrożenie CRM wiąże się z innymi wyzwaniami, które należy wziąć pod uwagę. Aby lepiej radzić sobie z tymi wyzwaniami, należy również wziąć pod uwagę.

  • trudność wyzwania
  • wielkość wyzwania

Sposób oceny tych aspektów wpłynie później na projekt wdrożenia, zwłaszcza jeśli omawiamy duży projekt na dużą skalę. Są one zazwyczaj trudniejsze technicznie, a właściwa ocena wyzwań zapewni jasne punkty działania podczas wdrażania. Następnie powinieneś opracować szczegółowy plan tego, co musisz zrobić i jakie konkretne wyzwania napotkasz.

Zalecamy również, aby na tym etapie ktoś stworzył dokument specyfikacji. Większość firm wyznacza kierownika projektu, a następnie prosi go o stworzenie briefu. Powinny to być odrębne procesy, ponieważ zakres projektu pomoże określić, kto powinien nim zarządzać.

zespół wdrożeniowy crm

Znajdź lidera wdrożenia

W przypadku tak złożonych projektów potrzebna jest osoba odpowiedzialna za codzienny proces wdrażania. Pomyśl o osobie, która będzie ostatecznie odpowiedzialna za wyniki projektu. Pamiętaj, aby poprosić wybraną osobę odpowiedzialną o pewien wkład w specyfikacje i aspekty techniczne. Ostatecznie muszą oni czuć się komfortowo z tym co mają dostarczyć.

Liderzy projektu mogą być wewnętrzni lub zewnętrzni. Należy jednak pamiętać, że wewnętrzni kierownicy projektów mają tendencję do pracy, ponieważ w miarę postępu projektu zakres prawie zawsze się rozszerza. Poza tym istnieje wiele prac wdrożeniowych, które są kontynuowane po wdrożeniu. Jest to zazwyczaj czas, w którym zaczynają się problemy, biorąc pod uwagę napływające informacje zwrotne od użytkowników końcowych.

Jeśli wybierzesz ścieżkę zewnętrznego konsultanta, proces ten może okazać się kosztowny z tego powodu. Jeśli jednak nie możesz znaleźć odpowiedniej osoby do takiego projektu wewnętrznie, zewnętrzni konsultanci z odpowiednimi umiejętnościami mogą być najlepszym rozwiązaniem.

Niezależnie od wybranej opcji należy pamiętać, że zakres i czas realizacji projektu mogą ulec wydłużeniu.

Eksperci merytoryczni

Aby projekt wdrożeniowy zakończył się sukcesem, należy upewnić się, że zespół posiada odpowiednie umiejętności techniczne. Kierownik projektu powinien jasno określić, co należy zrobić i czy będzie to wymagało umiejętności technicznych, jakiego rodzaju umiejętności technicznych i jakie role są zwykle w stanie dopasować te umiejętności w dokumencie specyfikacji. Złożone wdrożenia CRM często wymagają programistów, ekspertów Excel i konsultantów specjalizujących się w wybranym CRM. Należy pamiętać, że renomowani dostawcy oferują również doradztwo w ramach pakietu wdrożeniowego, które będzie również odpowiedzialne za sesje szkoleniowe i dostarczanie treści edukacyjnych do zespołów w miarę postępu wdrożenia.

zespół wdrożeniowy crm

Pracownicy

Wbrew powszechnemu przekonaniu, w projektach wdrożeniowych CRM jest wiele pracy ręcznej, która polega głównie na ciągłym sprawdzaniu i przesyłaniu zadań. Ogólnie rzecz biorąc, możliwość przyciągnięcia zespołu pracowników, którzy mogą zostać wezwani do projektu, pomoże przyspieszyć prace bez nadwyrężania budżetu.

Mistrzowie wdrażania

Wewnętrzni mistrzowie wdrażania mają kluczowe znaczenie dla powodzenia projektu. Mogą to być pracownicy o dobrej reputacji organizacyjnej. Tacy pracownicy zmotywują zespół i dadzą im publiczne uznanie, gdy będzie ono należne. Mistrz jest również bardzo pomocny w uzyskaniu poparcia ze strony reszty firmy.

zespół wdrożeniowy crm

Na koniec, dobre podstawy

Upewnij się, że zespół jasno określił swoje cele, posiada solidny system zarządzania projektem i spotyka się regularnie. Ci ludzie będą wspólnie pracować nad trudnym problemem, więc pomóż zbudować profesjonalną, ale przyjazną atmosferę, aby ludzie czuli, że mogą wnieść swój wkład i że są częścią zespołu. Jak wspomniano wcześniej, należy również znaleźć renomowanego dostawcę, który będzie gotowy do pomocy w razie potrzeby.

Jeśli masz pytania dotyczące tego tematu, skontaktuj się z nami. Chętnie na nie odpowiemy.