Automatyzacja marketingu to rosnący trend we wszystkich branżach, i to nie bez powodu. Firmy osiągające najlepsze wyniki częściej niż ich konkurenci korzystają z AI i zautomatyzowanych narzędzi marketingowych. Te narzędzia technologiczne pomagają firmom w skalowaniu procesów marketingowych i sprzedażowych, pozyskiwaniu i pielęgnowaniu leadów aż do konwersji, a także w pozyskiwaniu danych, które pozwalają decydentom na ciągłe doskonalenie marki, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Właśnie takim narzędziem jest marketing automation od SugarCRM.
Co to jest marketing automation?
Automatyzacja marketingu ma na celu wyeliminowanie ręcznych procesów z działań marketingowych w najbardziej podstawowym zakresie. Może również dotyczyć usuwania procesów ręcznych z działań ściśle związanych z marketingiem, takich jak sprzedaż i obsługa klienta. Jest to szczególnie istotne w przypadku procesów, które wynikają bezpośrednio z działań marketingowych.
Najczęściej organizacje dążą do automatyzacji powtarzalnych zadań, które niepotrzebnie zajmują czas specjalistów ds. marketingu. Może to obejmować między innymi wysyłanie kampanii e-mailowych, uruchomienie i zarządzanie kampaniami reklamowymi, publikowanie postów w mediach społecznościowych.
Czym jest marketing automation?
Automatyzacja polega na wykorzystaniu oprogramowania, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do obsługi powtarzających się zadań. Może również zarządzać procesami i danymi o dużej skali, które w przypadku procesów ręcznych byłyby zbyt kosztowne lub czasochłonne.
Rozwiązania do automatyzacji marketingu są często zaprojektowane tak, aby przechwytywać dane w określonych procesach. Mogą to być e-maile i kontakty wprowadzone w formularzu przez potencjalnego klienta lub pobrane z wiadomości e-mail. Również dane o osobach odwiedzających stronę internetową, o tym, jak ludzie angażują się w treści marketingowe, dane demograficzne odbiorców lub wyniki kampanii reklamowych.
Jak działa marketing automation?
Firmy korzystające z AI i automatyzacji czerpią korzyści, takie jak: niższe koszty czy większe zadowolenie klientów. Platformy automatyzacji marketingu służą do obsługi różnych procesów, w tym:
- Śledź i przechwytuj. Platforma marketing automation śledzi aktywność związaną z potencjalnymi klientami przed i po konwersji. Gdy potencjalny klient dokona konwersji, jego rekord jest przechowywany w systemie. Możesz segmentować leady do kampanii w oparciu o zaangażowanie, dane firmowe lub demograficzne
- Pielęgnuj i oceniaj. Platforma pielęgnuje leady za pomocą reguł, które automatycznie wysyłają spersonalizowane treści. Ocenia ona również leady na odstawie aktywności i innych czynników, które są cenne dla Twojej firmy. Po osiągnięciu progów oceny mogą być automatycznie przekazywane do zespołów sprzedażowych poprzez integrację z Twoim narzędziem CRM
- Dostosuj się i wygraj. Oprogramowanie do automatyzacji marketingu pomaga nie tylko specjalistom ds. marketingu. Platforma, która integruje się z narzędziami CRM i innymi rozwiązaniami, pomaga usprawnić procesy zarządzania leadami, wyposażając zespoły sprzedaży i obsługi klienta w wiedzę marketingową. Pozwala również określić, jak wartościowe są kwalifikowane leady i jak można tę wartość zwiększyć
Podsumowanie
Marketing automation od SugarCRM ma usprawnić pracę działu marketingu. Ograniczanie obowiązków i wprowadzenie automatyzacji niektórych zadań sprawia, że marketerzy mają więcej czasu na inne obowiązki. Jest to duże ułatwienie i odciążenie zespołu.
Zainteresował Cię ten temat? Skontaktuj się z nami.