Przydatne funkcje Sugar

Przydatne funkcje Sugar

Jeszcze kilka tygodni temu cały świat żył hashtagiem #tenyearchallenge dzięki któremu mogliśmy przybliżyć sobie jak celebryci, osoby prywatne, czy też nawet firmy i produkty wyglądają dziś, w porównaniu do wyglądu sprzed 10 lat. Jako wielcy sympatycy systemu CRM Sugar musimy przyznać, że dla wielu osób w naszym kraju Sugar kojarzy się nadal z darmowym systemem open source. Oprogramowanie to przeszło jednak w ciągu ostatnich kilku lat ogromną metamorfozę. Diametralnie zmieniło się też pozycjonowanie produktu względem klienta docelowego, którym dziś, patrząc globalnie, jest firma +100 użytkowników, poszukująca CRM klasy Entersprise. Oprócz Sugara, do tego typu systemów możemy zaliczyć też chociażby Salesforce, czy MS Dynamics 365.

Z tego powodu, postanowiliśmy w niniejszym wpisie przybliżyć, jakie funkcje najnowszego Sugara w 2019 roku kolokwialnie mówiąc „robią robotę”.

CRM stworzony dla handlowców

SugarCRM już w 2013 roku, jako pierwszy z największych dostawców CRM, zaczął promować swój produkt, jako narzędzie stworzone przede wszystkim dla handlowców. Sugar zerwał z dotychczasowym wizerunkiem systemów CRM – oprogramowania do raportowania sprzedaży i jej wyników. Od 6 lat producent konsekwentnie rozwija system po to, aby jego najważniejsi użytkownicy mogli czerpać jak najwięcej informacji o klientach i budować z nimi niezwykle silne relacje. W tym zakresie nie sposób wymienić konkretnych funkcji. Po prostu cały system stworzony jest tak, że tworzy niezwykle przyjazne handlowcom środowisko pracy, które każdy z nich może indywidualnie dopasować pod swoje potrzeby. Efektem tego jest fakt, że Sugar 4 lata z rzędu otrzymuje najwyższe wyniki w rankingu Net Promoter Score, realizowanym przez renomowany magazyn PCMag.

Customer Journey Map

Sugar Customer Journey Map plugin pozwala perfekcyjnie odwzorować mapę podróży klienta w systemie CRM. Dzięki określeniu wszystkich punktów styku klienta z firmą, można w prosty sposób określić kiedy, przez kogo i jaki krok powinien zostać wykonany, aby  przenieść klienta do następnego etapu w lejku sprzedażowym, a docelowo zrealizować transakcję.

Relacje na pierwszym miejscu

Każdy system CRM dostępny na rynku posiada funkcje związane z przechowywaniem informacji o klientach. Sugar też taki jest, natomiast umożliwia on znacznie więcej, niż tylko archiwizowanie tych informacji. Szerokie możliwości analizy i łączenia faktów sprawiają, że w prosty sposób handlowiec może zyskać informacje o preferencjach i tendencjach zakupowych klientów, prognozach sprzedaży na przyszłość, a w przypadku sprzedaży B2B, także o wzajemnych relacjach pomiędzy poszczególnymi członkami komitetu zakupowego.

Najlepsze praktyki sprzedaży

Każda firma przez lata budowała swoje najlepsze praktyki sprzedaży, które następnie zostały ujęte w proces sprzedażowy. Umiejętne zarządzanie tym procesem często stanowi o unikalności oferty firmy na rynku. Sugar posiada w tym względzie moduł Advanced Workflow, który pozwala precyzyjnie odwzorować proces sprzedażowy, a tam gdzie warto, można go również zautomatyzować. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy handlowiec zawsze będzie wiedział jak w danym momencie postąpić, aby być w zgodzie z wypracowanymi w firmie najlepszymi praktykami sprzedaży.

Zarządzanie leadami sprzedażowymi

Sugar nie narzuca firmom filozofii podejścia do zarządzania leadami sprzedażowymi. Każda firma może zaprojektować swoje kryteria kwalifikacji, a także swój proces konwersji leada w perspektywiczny kontakt i szansę sprzedażową. W dalszej kolejności, Sugar umożliwia śledzenie postępu procesu sprzedaży na przestrzeni całego lejka, aż do zakończenia transakcji i przekazania klienta do obsługi posprzedażowej.

Ofertowanie

Tworzenie nawet skomplikowanych ofert w Sugar jest niezwykle proste, ze względu na użycie predefiniowanych wzorów i możliwości wyboru pozycji ofertowych za pomocą interfejsu drag-and-drop. Dodatkowo, funkcjonalność Sugar Logic pozwala na kreowanie własnych, indywidualnych zasad tworzenia nawet skomplikowanych ofert. Sugar wspiera także wielowalutowość tworzonych propozycji, a całość można w ciągu sekundy wygenerować w postaci pliku PDF.

Obsługa posprzedażowa

Zamknięcie szansy sprzedażowej sukcesem nie oznacza, że obsługa klienta w Sugar się kończy. Oprogramowanie umożliwia tworzenie dalszych procesów obsługi posprzedażowej, czy też serwisowej. Prym wiodą w tym zakresie funkcje związane z tworzeniem zgłoszeń serwisowych, a także Sugar Portal, w którym można zaprojektować różne procesy obsługi inicjowane przez klientów.