SugarCRM liderem rozwiązań CRM wg raportu The Forrester Wave™!

SugarCRM liderem rozwiązań CRM wg raportu The Forrester Wave™!

Pragniemy poinformować, iż ku naszej niezmiernej radości i dumie, firma Forrester Research, Inc. w swoim raporcie “The Forrester Wave™: CRM Suites for Midsize Organizations, Q3 2012, July 2012” wysoko oceniła edycję SugarCRM Enterprise 6.3 (wydaną w listopadzie 2011r.) W raporcie znalazło się 18 rozwiązań CRM dla średniej wielkości przedsiębiorstw.

Aby znaleźć się w raporcie, każdy z ocenianych producentów oprogramowania CRM musiał spełniać następujące warunki:

  • Oferowanie wielofunkcyjnej aplikacji CRM. Każdy z producentów uwzględnionych w raporcie Forrester Wave posiada co najmniej 3 z wymienionych funkcjonalności i narzędzi: marketing, automatyzacja procesów sprzedaży, obsługa klienta, tzw. field service, zarządzanie kanałami partnerów, eCommerce, analiza klienta, zarządzanie danymi klienta.
  • Oferowanie rozwiązania odpowiedniego dla dużych organizacji o zróżnicowanych wymaganiach. Należą do nich m. in.: umiejętność skalowania na poziomie globalnym, zarządzanie procesami biznesowymi od początku do końca (z ang. end-to-end), integracja ze złożonymi, wcześniej wdrożonymi systemami infrastruktury przedsiębiorstwa (z ang. legacy systems) oraz zarządzanie dużą ilością danych związanych z klientem.
  • Oferowanie rozwiązania odpowiedniego dla średnich przedsiębiorstw lub oddziałów dużych organizacji. Przedsiębiorstwa średniej wielkości i oddziały dużych firm zwykle mają bardziej ograniczony budżet i zasoby IT niż duże przedsiębiorstwa. Dlatego w raporcie znaleźli się również producenci oferujący rozwiązania CRM, których wdrożenie zajmuje mniej czasu, koszt zakupu jest niższy oraz mają wsparcie typu out-of-the-box.
  • Dostarczanie rozwiązania przeznaczonego dla różnych branż. Oceniani producenci oferują aplikację dla różnych branż i modeli biznesowych: B2B, B2C, B2B2C.
  • Posiadanie produktu ogólnie dostępnego i używanego przez klientów. Rozwiązania zawarte w raporcie musiały być dostępne na rynku w momencie zbierania danych do raportu oraz musiały zostać przedstawione referencje z osobami kontaktowymi – użytkownikami systemu.

Kryteria oceny

Każde oprogramowanie było oceniane na podstawie 3 kategorii:

  • Aktualna oferta,
  • Strategia,
  • Obecność na rynku.

W podkategoriach zostały wzięte pod uwagę cechy i funkcjonalność aplikacji, m. in. sprzedaż, marketing, obsługa klienta, Business Intelligence, międzynarodowość, architektura i platforma, koszt, planowane ulepszenia i wiele innych.

Na podstawie wyników z tabeli porównawczej, producenci zostali oznaczeni jako:

  1. Liderzy
  2. Poważna konkurencja (w oryginale „Strong performers”)
  3. Pretendenci (w oryginale „Contenders”)

Zwycięski SugarCRM znalazł się wśród 7 Liderów. Firma Forrester Research doceniła elastyczność otwartego oprogramowania SugarCRM, które pozwala na dostosowanie aplikacji do potrzeb klienta. Głównymi zaletami wg raportu są niskie koszty aplikacji oraz implementacji, duża, międzynarodowa społeczność partnerów, oferująca wsparcie, użyteczność, funkcjonalność sprzedaży oraz wsparcie dla mobilnej wersji CRM. Kolejną cechą, która zdobyła uznanie ekspertów Forrester Research jest oparcie na technologii Open source, dzięki czemu łatwiej znaleźć wsparcie techniczne dla SugarCRM niż dla oprogramowania zamkniętego.

Po raz kolejny widać, iż SugarCRM ciągle się rozwija i dąży do doskonałości. Wszystko to dla Was! :)

Oryginalny raport w języku angielskim można pobrać stąd.