Stacy Bennett z portalu reviews.com podjęła się oceny 8 najpopularniejszych systemów CRM. Wśród nich nie mogło zabraknąć SugarCRM.
Najwyższą ocenę, tj. 5/5 gwiazdek otrzymały 2 systemy, w tym nasz słodki CRM. Przy ocenianiu systemów pod uwagę wzięto wiele aspektów, które autorka recenzji podzieliła na 3 części ze względu na istotność:
- Bardzo ważne:
-
- Automatyzacja procesów sprzedażowych (z ang. Sales Force Automation),
- Automatyzacja marketingu,
- Automatyzacja procesu obsługi Klienta,
- Raportowanie i analiza.
- Ważne:
-
- Narzędzia Workflow,
- Zarządzanie danymi,
- Bezpieczeństwo i administracja,
- Integracja z aplikacjami zewnętrznymi,
- Integracja z klientami poczty elektronicznej,
- Personalizacja i dostosowanie,
- Materiały szkoleniowe,
- Wsparcie,
- Aplikacje mobilne.
- Mniej ważne:
-
- Zarządzanie stanem magazynowym.
Do zalet systemu SugarCRM zaliczone zostały:
- Przejrzysty interfejs
- Proste Kreatory i funkcjonalność drag & drop
- Wybór metody instalacji i dostawcy chmury
- Własna aplikacja mobilna z możliwością synchronizacji offline
Aplikacja stworzona przez SugarCRM pozwala na dostęp do systemu z poziomu urządzeń Blackberry, iPhone lub iPad. Daje ona możliwość synchronizacji offline i zasadniczo przechowuje kopię danych na urządzeniu przenośnym.
- Proste, ale funkcjonalne integracje z Social Media
Podgląd aktywności subskrybowanych kontaktów na serwisach, takich jak Twitter, Facebook i LinkedIn. Jest to dobry sposób, aby zachować łączność z klientami.
- Obsługa poczty bez trudności
SugarCRM oferuje możliwość zarządzania skrzynką pocztową z poziomu systemu, niezależnie od używanego klienta poczty: Microsoft Outlook, IBM Lotus Notes, Gmail, Yahoo! Mail lub innych poczt IMAP.
- Gotowe integracje z produktami Google oraz Microsoft
SugarCRM można w łatwy sposób zintegrować z Google Docs. Integracja ta pozwala na zapisywanie dokumentów w jakimkolwiek z plików w Google Docs, powiązywać te pliki z aplikacją SugarCRM i na dostęp do tych samych dokumentów poprzez SugarCRM. Microsoft Word i Excel są również wspierane przez SugarCRM, co pozwala na tworzenie dokumentów korespondencji seryjnej i pobierania danych do programu Excel w celu dalszej analizy.
- Wbudowany Social CRM
SugarCRM jest przygotowany do Social CRM dzięki integracji z serwisami Facebook, Twitter i LinkedIn. Social CRM staje się kluczowym elementem, ponieważ organizacje starają się stale angażować w kontakt z klientami, mając na celu rozwój ich biznesu. SugarCRM udowadnia, że jest jednym z najlepszych rozwiązań CRM na rynku z tymi istotnymi funkcjonalnościami wbudowanymi w ich produkt.
- Przystępna cena za szeroki wachlarz funkcjonalności
SugarCRM oferuje m. in. wysokiej jakości narzędzia do zarządzania sprzedażą, marketingiem, obsługą klienta oraz rzetelne możliwości raportowania.
Autorka recenzji uznała SugarCRM za jeden z najlepszych systemów klasy CRM dostępnych na rynku, a tak prezentuje się krótkie podsumowanie:
SugarCRM to solidny system, nastawiony głównie na sektory MŚP jakichkolwiek branż. To silny rywal na rynku CRM i jest realną opcją dla tych, którzy wymagają elastyczności, łatwości użytkowania, przystępnej ceny i możliwości wyboru pomiędzy dostawcami chmury.
Zainteresowanych szczegółową recenzją zapraszamy tutaj. Miłej lektury :)