6 obszarów prowadzenia firmy, które Sugar usprawni za Ciebie

6 obszarów prowadzenia firmy, które Sugar usprawni za Ciebie

Nie pytaj, jak możesz się dostosować do systemu CRM, ale co system SugarCRM może zrobić dla Ciebie!

SugarCRM oferuje użytkownikom swojego produktu wsparcie na wielu polach. Pozwala między innymi na zbieranie i zarządzanie informacjami na temat klientów. Ponieważ służy wypracowaniu oraz utrzymaniu pozytywnych relacji z Odbiorcami, Namiarami oraz Kontaktami i Partnerami Biznesowymi może być „dźwignią” Twojego biznesu!

Oprogramowanie CRM jest źródłem niezliczonych korzyści. W dzisiejszym wpisie przytaczamy listę sześciu – według nas – najważniejszych zalet systemu tej klasy.

#1 SugarCRM system do porządkowania procesu sprzedaży

 

sugarcrm systemSystem CRM, zwłaszcza taki o otwartym kodzie jak Sugar, może zostać dopasowany do Twojego indywidualnego procesu biznesowego! A ten może się przecież różnić w zależności od rodzaju branży, w której działasz, specyfiki konkretnego produktu, czy usługi i… wielu innych czynników. Liczy się nie tylko to, jak pracują poszczególni pracownicy, ale również jakimi kanałami komunikują się z klientami i resztą zespołu. Sugar porządkuje te rzeczy. Jednym z narzędzi, które wspiera tego typu podejście jest obszar Advanced Workflows. Sprzyja on tworzeniu reguł, dzięki którym każdy pracownik podąża tą samą, wypracowaną, najbardziej efektywną ścieżką. Wszystko odbywa się nie tylko zgodnie z określonymi procedurami, ale również adekwatnie do aktualnych oczekiwań kontrahenta. Co zrozumiałe, te ostatnie będą  również ewoluować wraz z postępem rozmów handlowych. A Twój zespół powinien za tym nadążać.

#2 Oszczędność czasu pracownika

 

sugarcrm systemKorzyść, którą odczują zarówno osoby na stanowiskach managerskich, jak i poszczególni pracownicy Działu Sprzedaży, to skrócenie czasu potrzebnego na spotkania statutowe. Dzięki oprogramowaniu Sugar większość informacji można w wygodny sposób pozyskać w formie raportu generowanego w systemie. Dla handlowców oszczędność polega na odejściu od samodzielnie przygotowywanych zestawień oraz przepisywania informacji do przeróżnych tabeli, wykresów, oszacowań itp. Lejek sprzedażowy – najlepiej w formie dashletu na stronie startowej – pozwala śledzić postępy w dążeniu do wyznaczonego targetu bez dodatkowego wysiłku analitycznego po stronie sprzedawcy. Dyrektorzy oraz Zarząd otrzymują tym samym pełen pakiet potrzebnych informacji, w każdej chwili, bez konieczności zwoływania nadzwyczajnego spotkania. W ten sposób można wygodniej zarządzać nie tylko szansami sprzedażowymi, ale i czasem wszystkich osób zaangażowanych w dany proces.

#3 Automatyzacja czynności

 

sugarcrm systemObawa, którą dość często zgłaszają zespoły sprzedażowe, dotyczy dopasowania systemu CRM do specyfiki ich procedur. Sugar wychodzi naprzeciw tego typu wątpliwościom i umożliwia dostosowanie ścieżki w systemie do indywidualnych potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa. Dodatkowo oferuje automatyzację wybranych przez Ciebie aktywności. Możesz otrzymywać powiadomienia o nadchodzących spotkaniach, przydzieleniu rekordu, przeterminowaniu zaplanowanej rozmowy telefonicznej i wielu innych. System zabezpiecza przed wprowadzaniem duplikatów do firmowej bazy. Jeżeli wskazany adres E-mail, numer telefonu czy adres widnieje już w systemie – zostaniesz zapytany o konieczność scalenia danych. Zapomnij o samodzielnym przeszukiwaniu listy kontaktów, kopiowaniu informacji i innych tego typu czynnościach, które tylko zabierają Twój cenny czas!

#4 Usprawnienie kanałów komunikacji

 

sugarcrm systemW punkcie #1 poruszyliśmy wątek spójnego komunikatu kierowanego do klienta przez osoby z różnych działów w firmie. Ma to bezpośredni związek z tym, jak się porozumiewacie i czy wszystkie kluczowe informacje trafiają do właściwych osób na czas. Sugar sprawia, że współpraca międzydziałowa jest o wiele przyjemniejsza i wymaga mniej wysiłku niż dotychczas. Idealnym przykładem jest kooperacja Marketingu i Sprzedaży, bez której trudno mówić o wymiernym sukcesie całej organizacji. W sytuacji wyrażenia zainteresowania ofertą namiar zostaje przekazany sprzedawcy. Przewaga uzyskana po wdrożeniu systemu polega na tym, że nie startujesz już od zera. Dzięki usprawnieniu kanałów wewnętrznych jesteś w stanie uwzględnić wątki, którymi klient był „karmiony” w newsletterach, kampaniach mailingowych, na łamach strony internetowej i zakładek, które odwiedzał.

#5 Lepsza widoczność

 

sugarcrm systemBez systemu CRM trudno jest uzyskać szczegółowe dane o sprzedaży, a tym bardziej porównać je z dotychczasową wydajnością firmy. Arkusze kalkulacyjne mają swoje ograniczenia i najczęściej dotyczą dość zawężonego obszaru. Próba skorelowania wydajności działań marketingowych z wynikami sprzedaży to zadanie karkołomne, jeśli nie korzystasz z oprogramowania klasy CRM. Sugar pozwala na uwidocznienie zarówno historycznych, jak i aktualnych informacji o klientach, sprzedaży, marketingu i pomocy technicznej i to w dowolny sposób. Dzięki tym szczegółowym informacjom określisz, jakie praktyki są skuteczne, a które wymagają poprawy.

 

 

#6 Bank wiedzy o klientach

 

sugarcrm systemWiedza o klientach bywa rozproszona. Zapewne kojarzysz sytuację, w której numer do osoby decyzyjnej znajduje się w notatniku, którego akurat dzisiaj nie masz ze sobą,  wizytówka -w wewnętrznej kieszeni innej marynarki a na stronie internetowej podano wyłącznie kontakt na Recepcję. Sugar zabezpiecza Cię przed tego typu zdarzeniami. Nawet jeżeli najlepszy handlowiec zmieni pracę i zabierze ze sobą swój osławiony  czarny kalendarz, firma nie utraci istotnych informacji na temat dotychczas prowadzonych ustaleń. Wszystko zapisywane jest na lokalnych serwerach albo w chmurze producenta, czy dostawcy oprogramowania (Sugar oferuje swobodę miejsca instalacji). Oznacza to, że Twoje dane są zawsze dostępne. Do systemu dostaniesz się, korzystając z ulubionej przeglądarki internetowej lub dzięki aplikacji mobilnej zainstalowanej na telefon.