Wdrożenie systemu CRM może być dość stresującym przedsięwzięciem. Jest to zmiana nie tylko dla dyrektora, czy szefa, ale także dla pracowników, którzy na co dzień będą mieli z nim styczność. Jest to nowy system, z którym musisz oswoić siebie oraz swoich pracowników. Inwestycja, która może być małym obciążeniem na początku. A szczególnie dylemat, który system wybrać, w końcu jest ich dość sporo na rynku.
Jak wygląda wdrożenie? Na czym warto się skupić? Jak się przygotować do rozmowy ze sprzedawcą?
Start z systemem CRM
Podstawą do rozpoczęcia rozmów o dobrym CRMie jest to, czy wiesz, czego oczekujesz od systemu. Spotkanie z przedstawicielem, osobą odpowiedzialną za sprzedaż lub analitykiem na pewno pomoże Ci w podjęciu tej decyzji. Przed rozmową jednak musisz sam lub sama odpowiedzieć na pytanie czego oczekujesz od systemu, na którym Ty lub Twoi pracownicy będziecie pracować. Im lepiej przygotujesz się do rozmowy z konsultantem, tym szybciej poznasz odpowiednie rozwiązanie. Dobrze zadane pytania sprawią, że wszystko będzie łatwiejsze.
Wyznacz koordynatora
Największym błędem, jaki możesz zrobić to nie skonsultować wyboru systemu CRM z osobami, które będą go używać. Jeżeli dział marketingu lub sprzedaży nie będzie zadowolony z dostosowania systemu to może pogorszyć ich pracę. Najlepiej jest konsultować wszystkie zmiany z przedstawicielami właśnie tych działów. To oni koniec końców będą mieli największą styczność z tym programem.
Aby jak najbardziej usprawnić proces decyzyjny, wyznacz osobę, która będzie odpowiedzialna za koordynację projektu. Ułatwi to komunikację z firmą, której zlecisz wdrożenie. Wszystko będzie przepływać przez jedną osobę, nie zaangażuje osób postronnych. Ułatwi to decyzyjność, która będzie łatwiejsza i szybsza.
Odpowiednia firma wdrożeniowa
Dużym ułatwieniem całego procesu wdrożeniowego będzie dobór odpowiedniej firmy, która pomoże Ci ze wszystkim. Dobry partner do zmian może być kluczem do sprawności, w jakiej te zmiany będą zachodzić. Jeżeli współpraca będzie się układać, na pewno ułatwi ona proces podejmowania decyzji oraz wdrażania systemu. Pomoc od firmy wdrożeniowej najczęściej nie kończy się po dostarczeniu gotowego produktu. Takie firmy także gwarantują pomoc po wdrożeniową. Opieka da Ci spokój i pewność, że jak coś nie zadziała lub będziesz potrzebować zmiany, to wiesz do kogo się z nią zwrócić. Zaletą takiej usługi jest to, że od początku wiesz, ile kosztuje, będzie to prędzej uwzględnione w umowie, którą prędzej podpiszesz.
Zdecydowanie jest kluczem
Określenie zapotrzebowania i oczekiwań od systemu to kluczowy punkt rozmów. Jeśli nie wiesz, czego oczekujesz i jak program ma Ci pomóc to nawet najlepszy sprzedawca czy analityk nie będzie wiedział co doradzić. Podejście do sprawy z konkretnym celem i wymaganiami będzie najlepszym wyjściem.
Wdrożenie SugarCRM
Wybierając SugarCRM jako system dla swojej firmy, otwierasz dla siebie nowe możliwości. Chmura czy prywatny serwer, taki wybór może być dla Ciebie rozwiązaniem, które ułatwi Ci pracę oraz decyzję. Wybierając chmurę, nie musisz się zastanawiać nad utrzymaniem serwerów i dbaniem o nie. SugarCRM dostarcza rozwiązania dla firm bez względu na preferowane miejsce instalacji systemu. Jednak warto się zastanowić nad tym, jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze.
Wdrożenie SugarCRM w chmurze może mieć dodatkowe korzyści – szybkie wdrożenie, regularność upgrade’ówczy dostępność do innowacji z pierwszej ręki od producenta to tylko część zalet tego rozwiązania. Wybierając taką opcję, możesz zdecydować się na edycję Professional, która jest usługą opartą na otwartym kodzie, ale dostępna tylko na chmurze Sugara. Jest także edycja Enterprise, która także ma otwarty kod i może być umieszczona, gdzie życzy sobie klient – On-Premise, czyli na własnych serwerach, ale także w chmurze partnera wdrożeniowego, zamiast na chmurze producenta. Takie rozwiązanie pozwala Ci na większą kontrolę i sprawniejsze zarządzanie danymi, które przechowujesz.
Podsumowanie
Wdrożenie systemu CRM dla firmy jest bardzo poważną decyzją, podjęcie jej jest kolejnym krokiem rozwoju firmy. Zainwestowane środki mogą bardzo szybko się zwrócić. Daj tylko sobie pomóc. Rynek systemów CRM cały czas ewoluuje i prezentuje nowe rozwiązania, które ułatwiają sprawność i życie firmy na wielu polach. Postępuj według powyższych wskazówek.
Jeśli zainteresował Cię temat, skontaktuj się z nami.