Zalety systemu CRM w chmurze

Zalety systemu CRM w chmurze

Wybór optymalnej opcji ulokowania systemu może być trudny, ale warto się zastanowić nad tym, gdzie ma być zainstalowane oprogramowanie. Ponieważ są różne możliwości. A jedną z możliwości jest system CRM w chmurze.

SugarCRM jest oferowany w modelu SaaS lub opcja Enterprise, która może stać On-Premise. System jest umieszczony na Amazon Web Services (AWS). Wykorzystując najnowsze technologie i komponenty chmurowe zaprojektowane z myślą o zapewnieniu optymalnej wydajności i bezpieczeństwa.

Chmura stworzona przez SugarCRM nazywa się SugarCloud. Systemy dostępne w niej to Sugar Market, Sugar Sell i Sugar Serve.

cennik systemów w sugarcrm. system crm w chmurze

Zalety systemów CRM w chmurze

Oszczędności środków finansowych

Mając system CRM w chmurze, nie musimy posiadać rozbudowanej infrastruktury informatycznej, która zwykle łączy się z wysokimi kosztami. Opłaty za utrzymywanie serwerów i innych sprzętów są wysokie, natomiast przetwarzanie w chmurze bazuje na zdalnych zasobach. W przypadku własnych serwerów musisz zatrudnić także osoby odpowiedzialne za ten obszar, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Dane bezpiecznie przechowywane

Chmura obliczeniowa daje nam możliwość stworzenia kopii zapasowych ważnych plików, dokumentów czy danych na kilku serwerach i w kilku lokalizacjach. Ryzykiem, które pojawia się przy opcji On-Premise jest gromadzenie wszystkich informacji w jednym miejscu np. w biurze – w przypadku zniszczenia sprzętu możesz zostać pozbawiony niezbędnych danych.

Bardziej efektywna współpraca

Chmura pozwala na tworzenie, edytowanie i zapisywanie różnych plików, co w znacznym stopniu ułatwia codzienną współpracę i komunikację w przedsiębiorstwie. Szczególnie jeśli chodzi o informacje na temat klientów, które gromadzi się w systemie CRM w postaci ogromnej bazy danych. CRM w chmurze polepsza współpracę takich działów jak marketing, sprzedaż czy obsługa klienta.

Chmura i SaaS – różnice

Software as a Service (SaaS) to model hosting w chmurze. W ramach opłaty abonamentowej uzyskujesz dostęp do systemu w pełni utrzymywanego przez dostawcę usług, który bierze odpowiedzialność za aktualizacje i stabilność działania aplikacji.

Ze względu na podobne definicje oba pojęcia są często mylone ze sobą. Chmura to pojęcie, odnoszące się do przetwarzania danych. SaaS – jest po prostu usługą w chmurze. Pojęcia są dość podobne, jednak odnoszą się do różnych rzeczy.

Podsumowanie

Wybór gdzie zainstalować system należy do Ciebie. Jednak warto przemyśleć różne, nawet niestandardowe opcje. System CRM w chmurze daje wiele możliwości, których nie ma, gdy został on wdrożony na serwery. Co więcej, płacisz za oprogramowanie, do momentu aż nie przestaniesz z niego korzystać, jest to system abonamentowy, który możesz przerwać w każdym momencie.

Zainteresował Cię temat? Skontaktuj się z nami.