4 sposoby, w jakie oprogramowanie CRM pomaga producentom zwiększyć odporność operacyjną

4 sposoby, w jakie oprogramowanie CRM pomaga producentom zwiększyć odporność operacyjną

Branża produkcyjna bardzo ucierpiała w wyniku pandemii COVID-19 i do dziś stara się znaleźć nowatorskie metody zwiększania wydajności i zabezpieczenia się w obliczu wyzwań rynkowych, takich jak kwestie globalnego łańcucha dostaw, słabe punkty operacyjne i inne. Ostatecznie jednak wyzwania te posłużyły jako katalizator zmian. Wiele przedsiębiorstw produkcyjnych zwróciło swoją uwagę w kierunku technologii, aby wspomóc tę zmianę i stało się liderami wzrostu.

Przeprowadzona przez firmę McKinsey analiza ponad 5000 spółek publicznych pokazuje, że liderzy wzrostu generują o 80% wyższą wartość dla akcjonariuszy niż ich rówieśnicy w okresie dziesięciu lat.

W miarę jak firmy tworzą ofertę cyfrową i dostosowują ludzką siłę roboczą do nowych warunków pracy, liderzy wzrostu kładą nacisk na budowanie elastyczności, odporności i opóźnień w operacjach łańcucha dostaw. Organizacje stają się gotowe na przyszłość, zapewniając, że ludzie, procesy, dane i technologie ich firmy są dostosowane na wszystkich frontach, aby upewnić się, że mogą skrócić czas reakcji o połowę w przypadku kolejnych zakłóceń.

Czołowi eksperci branżowi dostrzegają obecnie cztery kluczowe trendy, które spędzają sen z powiek producentom i którymi należy się zająć, aby organizacje mogły z powodzeniem sprostać nowym potrzebom klientów i rynku:

  • Transformacja cyfrowa
  • Tworzenie trwałości i stabilności dla bazy klientów
  • Poprawa doświadczeń klientów
  • Zapewnienie odporności i solidności łańcucha dostaw

1. Przejęcie transformacji cyfrowej

Łatwo zauważyć trend we wszystkich branżach, nie tylko w produkcji: organizacje, które lepiej poradziły sobie z tymi wyzwaniami, to te, które już przyjęły nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe (AI/ML) i generatywne możliwości AI. Według McKinsey kadra kierownicza, która przyjęła ponad 70% tych strategii rozwoju technologicznego, zdołała zwiększyć swoją górną linię dwukrotnie szybciej niż ich rówieśnicy.

Technologie AI, ML i generatywnej sztucznej inteligencji są stosowane w wielu rozwiązaniach, począwszy od automatyzacji marketingu, sprzedażyrozwiązań wsparcia. Dzięki podobnym możliwościom wbudowanym w ich CRM producenci mogą zwiększyć wydajność w wielu obszarach:

  • Zwiększ produktywność zespołu sprzedaży dzięki generatywnej sztucznej inteligencji, która pomaga tworzyć atrakcyjne e-maile i teksty sprzedażowe, uzyskiwać cenne informacje o szczegółach klientów i generować gotowe skrypty połączeń, aby zwiększyć szanse na sukces, a także generować spersonalizowane propozycje.
oprogramowanie crm
  • Szybkie wyszukiwanie odpowiedzi i historii spraw za pomocą jednego kliknięcia, aby uzyskać pełny dostęp do historii klienta i podsumowań zgłoszeń. Dzięki technologiom sztucznej inteligencji wbudowanym w rozwiązania do obsługi klienta możesz generować przewodniki krok po kroku dotyczące wdrażania lub pomocy.
oprogramowanie crm
  • Podniesienie poziomu działań marketingowych w wysoce konkurencyjnych branżach, takich jak produkcja, za pomocą generatywnych funkcji sztucznej inteligencji wbudowanych w rozwiązania CRM i automatyzacji marketingu. Gen AI może pomóc marketerom w tworzeniu skutecznych kampanii, blogów i e-maili, które bez wysiłku łączą się z klientami, automatycznych tłumaczeń kopii w celu zwiększenia sukcesu działań lokalizacyjnych i precyzyjnej segmentacji odbiorców na potrzeby ukierunkowanych kampanii.
oprogramowanie crm

Ponadto, dzięki funkcjom sztucznej inteligencji zastosowanym w rozwiązaniach CRM, przedsiębiorstwa produkcyjne mogą uzyskać wgląd w kluczowe czynniki biznesowe i budować silniejsze relacje z klientami. Możliwość wykorzystania CRM do nawigacji po zmianach klientów i inteligentnej technologii prognozowania sprzedaży do planowania przychodów i zasobów jest niezbędna do zarządzania burzliwymi rynkami i podejmowania mądrych decyzji opartych na obiektywnych danych i analizach.

Analityka predykcyjna i sztuczna inteligencja mogą dać organizacjom produkcyjnym kopa również w zakresie sprzedaży. Technologie te dają liderom produkcji możliwość zrozumienia, kiedy i gdzie należy wprowadzić dodatkowe procesy, zasoby, narzędzia i strategie, które będą miały wpływ na całą organizację. Firmy powinny inwestować w długoterminowe rozwiązania w celu zwiększenia jakości danych, utrzymania klientów i wydajności operacyjnej, aby działać tak płynnie, jak to tylko możliwe. Jest to niezbędne, ponieważ organizacje ponownie oceniają swoje modele prognozowania i planowania, ponieważ zaczynają tworzyć przyszłe plany sprzedaży, aby odzwierciedlić nowoczesne potrzeby klientów.

2. Zrównoważony rozwój

W ostatnich latach zauważyliśmy liczne zmiany we wszystkich branżach, ale szczególnie w produkcji. Obecnie przedsiębiorstwa B2B przechodzą wiele zmian wywołanych globalnymi wydarzeniami i dynamiką, w tym działaniami restrukturyzacyjnymi i ułatwieniem pracy zdalnej. W rezultacie jesteśmy świadkami, jak wielu producentów dąży do zwiększenia stabilności i zrównoważonego rozwoju zarówno swoich łańcuchów dostaw, jak i procesów produkcyjnych.

Konsumenci wykazują różne nawyki zakupowe, co skłania organizacje do wykorzystania swoich systemów CRM do tworzenia bardziej zrównoważonych strategii zaangażowania zarówno z potencjalnymi jak i obecnymi klientami. Specjaliści ds. sprzedaży i firmy wykazały się niezwykłą odpornością, wprowadzając innowacje w zakresie nowych metod angażowania kupujących i dostosowywania operacji do celów związanych z przychodami. W niestabilnym krajobrazie gospodarczym przewidywanie potrzeb klientów staje się coraz bardziej krytyczne. Na przykład, zespoły sprzedaży mogą wykorzystać moc swojego CRM, aby uzyskać głębszy wgląd w działania obecnych i potencjalnych klientów dzięki danym. Większe ilości danych pozwalają na bardziej świadome podejmowanie decyzji. Takie strategiczne podejście umożliwia producentom przedkładanie długoterminowych relacji z klientami nad krótkoterminowe zyski, które tworzą trwałe i niezawodne przychody.

3. Customer Experience

W zmieniającej się dynamice globalnej relacje z klientami ulegają zmianie. Relacje między producentami a klientami są również inne. W tym scenariuszu narzędzia CRM mogą okazać się wielkim atutem. Rozwiązania te pozwalają producentom na wykorzystanie inteligentnego prognozowania w celu poprawy obsługi klienta poprzez odkrywanie kluczowych danych w celu ujawnienia właściwej kombinacji taktyk i technologii potrzebnych do zaspokojenia potrzeb współczesnych klientów. Umożliwia to firmom wykorzystanie czasu, energii i zasobów we właściwym czasie i we właściwych miejscach.

W branży produkcyjnej idealny CRM musi spełniać określone wymagania, Musi być w stanie wykraczać poza podstawowe funkcje, takie jak zarządzanie interakcjami z klientami. Solidne systemy CRM stworzone z myślą o przedsiębiorstwach produkcyjnych umożliwiają producentom dostosowywanie się do zmieniających się rynków i łagodzenie presji rynkowej. Obejmują one wszystkie aplikacje, narzędzia i integracje niezbędne producentom do zarządzania punktami kontaktu z klientami, zapewniając jednocześnie dane o klientach w czasie rzeczywistym, dzięki czemu przedstawiciele handlowi mogą oceniać swój pipeline i zapewniać potencjalnym klientom odprawy i dodatkowe zasoby w odpowiednim czasie.

Dzięki odpowiedniemu CRM producenci mogą zapewnić, że obsługa klienta koncentruje się na tym, aby klienci otrzymywali od firmy doświadczenie i relacje, na jakie zasługują. CRM może pomóc organizacjom w ujednoliceniu wewnętrznych zespołów poprzez ulepszoną analizę danych i strategię, zwiększoną segmentację i personalizację klientów oraz eskalowane zarządzanie relacjami w całym cyklu życia klienta.

4. Odporność i wytrzymałość łańcuchowa dostaw

Branża produkcyjna stale ewoluuje i dostosowuje się do zmieniających się potrzeb klientów i rynków. Firmy produkcyjne muszą zrozumieć, że przestarzały podręcznik sprzedaży może już nie pasować do dzisiejszej dynamiki. Aby zwiększyć odporność operacji biznesowych, przedsiębiorstwa inwestują w inteligentne oprogramowanie i przyjmują zwinny sposób myślenia, aby znaleźć logiczne i wydajne sposoby łączenia technologii i pracy ludzkiej.

W branży produkcyjnej ostatnie cztery lata ujawniły poważne słabości globalnych łańcuchów dostaw. Według McKinsey & Company, zakłócenia w łańcuchu dostaw kosztują przeciętną organizację 45% rocznych zysków w ciągu dekady, co oznacza, że producenci muszą szybko dostosować się i zmienić sposób prowadzenia działalności.

Producenci kierujący się nastawieniem na wzrost muszą spojrzeć na swój pipeline nie tylko teraz, ale także kilka kwartałów w przyszłość, aby określić, jak wykorzystać czas, energię i zasoby w odpowiedzi na burzliwe warunki globalne. Liderzy muszą zagłębić się w dane historyczne i przyszłe prognozy oparte na sztucznej inteligencji, aby wskazać kolejne kroki, dzięki którym zespoły sprzedażowe będą mogły zmiażdżyć (i przekroczyć) swoje cele. Narzędzie CRM, które pomaga w zarządzaniu, może podnieść wyniki sprzedaży z dobrych do doskonałych.

Gdy organizacje produkcyjne mają wgląd w czasie rzeczywistym w swoje plany sprzedaży i wyniki, mogą utrzymać stabilny lub rosnący strumień przychodów w złożonym, niepewnym i szybko zmieniającym się środowisku.

Solidne rozwiązania CRM: Złoty bilet do poruszania się po niestabilnych rynkach

Tempo zmian w branży produkcyjnej jest tak szybkie, jak nigdy dotąd, co zmusza producentów do całkowitego przemyślenia i dostosowania swoich procesów operacyjnych.

Dostęp do wiarygodnych danych zapewnia organizacjom większą dokładność w procesach planowania. Ustawia to scenę dla zrównoważonego wzrostu przychodów, ponieważ firmy mogą teraz położyć solidne fundamenty pod ożywienie dzięki swoim planom i procesom. Strategiczne inwestycje w technologię umożliwiają producentom zwiększenie widoczności operacyjnej, obniżenie kosztów, przyspieszenie czasu produkcji i zapewnienie wyjątkowej obsługi klienta.

Jeśli masz jakieś pytania, skontaktuj się z nami, chętnie na nie odpowiemy.