Strategia generowania leadów w B2B

Strategia generowania leadów w B2B

Jest wiele sposobów na generowanie leadów w B2B. Skuteczny marketing wymaga podejścia, które wykorzystuje różne strategie w ramach marketingu przychodzącego i wychodzącego.

Podczas gdy marketing wychodzący (outbound) zapewnia natychmiastowe zaangażowanie potencjalnych klientów i zwiększa konwersje, marketing przychodzący (inbound) ma kluczowe znaczenie dla budowania zaufania i wiarygodności. Bez tego Twoje działania marketingowe stoją w miejscu.

Mając to na uwadze, oto najskuteczniejsze obecnie strategie generowania leadów w marketingu B2B.

Content Marketing a strategia generowania leadów

Content Marketing to skuteczna strategia generowania leadów dla wszystkich firm – dużych i małych. Wszystko, od postów na blogu, po infografiki i treści video, może zwiększyć ruch i zaangażowanie odbiorców.

Tworzenie wysokiej jakości treści oznacza zorientowanie się, kim są Twoi potencjalni klienci. Musisz określić, jaki rodzaj treści najlepiej pasuje do Twoich odbiorców. Na przykład jeden klient może lepiej reagować na treści blogowe, podczas gdy filmy mogą działać lepiej na innego. Dobre rozwiązanie CX pomoże Ci zrozumieć obecnych odbiorców i nakreślić obraz potencjalnych klientów, których warto szukać.

Kluczowe jest także dobranie odpowiedniego języka do Twoich odbiorców. Tworzenie treści również powinno odzwierciedlać „głos” Twojej marki. Jeśli materiały marketingowe są lekkie, to na pewno dobrze zostaną odebrane.

Grafika przedstawiająca leady. Strategia generowania leadów.

Pay-per-click

Gdy content marketing i SEO wymagają dużo planowania, czasu i wysiłku, marketing pay-per-click zapewnia szybkie rezultaty. Reklamy typu pay-per-click są to płatne reklamy wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania, takiej jak Google lub Bing. Gdy potencjalny klient kliknie Twoją reklamę, firma płaci dostawcy wyszukiwania ustaloną kwotę.

Największą zaletą tego sposobu jest to, że gwarantuje widoczność w obszarach wyszukiwania. Możesz znaleźć się wśród potencjalnych klientów B2B, których szukasz. Mniejsze firmy mogą konkurować z większymi firmami, które pokonają je ograniczonymi wynikami wyszukiwania, płacąc za kampanię PPC.

Social Media

Twój zespół marketingowy na pewno jest obecny w mediach społecznościowych. I chociaż wszyscy znają wartość angażowania obecnych klientów na platformach społecznościowych, nie należy zbyt szybko odrzucać płatnego wyszukiwania w mediach społecznościowych w celu zaangażowania B2B.

Firmy mogą wykorzystać płatne wyszukiwanie w mediach społecznościowych, aby zwiększyć jakość i liczbę potencjalnych klientów B2B. Miejsca takie jak Facebook, Instagram, Twitter, a zwłaszcza LinkedIn mogą być niesamowitym źródłem leadów B2B poprzez płatną reklamę. Nawet płatne banery reklamowe na forach branżowych mogą zdziałać cuda.

Płatny marketing w wyszukiwarkach może bezpośrednio wpłynąć na Twoje działania w zakresie content marketingu. Pokazuje Ci, które słowa kluczowe działają, jednocześnie poprawiając Twoje działania organiczne. Możesz to wszystko powiązać ze swoimi dotychczasowymi wysiłkami na rzecz promowania swoich blogów, treści i kampanii, które już masz w swoim kalendarzu marketingowym.

Grafika przedstawiająca wskaźnik postów.

E-mail marketing

Dużo się mówi o tym, jak szybko ludzie klikają przycisk anulowania subskrypcji. Generalnie jest to bardziej związane z wiadomościami, które otrzymują, a nie samego kanału. Poczta E-mail jest nadal jednym z najlepszych dostępnych obecnie kanałów do zbierania leadów – ignorując ją, wyrządzasz sobie krzywdę.

Zanim wyślesz wiadomość E-mail, poczekaj aż klienci, znajdą się w lejku sprzedaży, wtedy możesz spodziewać się lepszych wyników. Z drugiej strony, jeśli aktywnie angażują się w Twoją witrynę i osiągnęli minimalny próg, czas zacząć pielęgnować ich E-mailami.

Przyjrzyj się bliżej jakości i tonowi wiadomości. Nie wysyłaj ogólnych E-maili. Włożenie trochę więcej wysiłku w tekst zapewni lepsze rezultaty. Następnie przejdź od razu do sedna i wyjaśnij, w jaki sposób to, co oferujesz, rozwiązuje problemy czytelnika i zapewnia im wartość.

Podsumowanie

Generowanie leadów może na początku się wydawać twardym orzechem do zgryzienia. Jeśli jednak przeanalizujesz swoje możliwości i dobierzesz zespół, który będzie Cię w tym wspierał, to okaże się to dość intuicyjne.

Wykorzystywanie narzędzi, z którymi pracuje każdy i które każdy zna, jest pierwszym krokiem do sukcesu. Dowiedz się, kim są Twoi klienci, jak się z nimi komunikować, a sprawy potoczą się już znacznie łatwiej.

Zainteresował Cię temat? Skontaktuj się z nami.