Drugi rok z rzędu system SugarCRM uplasował się wśród liderów w raporcie Nucleus Research CRM Technology Value Matrix 2022. Pozycja słodkiego oprogramowania do zarządzania relacjami coraz bardziej się umacnia.
Nie można też przeoczyć faktu, że drugi rok z rzędu kultowy Salesforce nie znalazł się wśród liderów. Wynika to ze zmiany w ocenianiu. Analitycy Nucleus Research zwrócili uwagę głównie na użyteczność systemu w działaniach przedsiębiorstwa. Rozwiązania, takie jak automatyzacje oparte na sztucznej inteligencji stają się wszechobecne, a dostawcy zwracają się ku użyteczności, która wyróżni ich na tle konkurencji.
System podziału w raporcie Nucleus Research
Nucleus Research CRM Technology Value Matrix 2022 dzieli producentów oprogramowania na cztery zbiory – facilitators, leaders, core providers i experts. Systemy przydziela się do konkretnej grupy na podstawie spełnianych przez nie wymagań. Raport jasno wskazuje, na czym skupiają się producenci. Do grupy liderów trafiły rozwiązania, które przez analityków zostały uznane za platformy kompletne, obejmujące sprzedaż, serwis i marketing.
Ewolucja systemu CRM i zmiany oceniania w raporcie Nucleus Research
Oprogramowanie klasy CRM cały czas ewoluuje, ponieważ producenci chcą jak najlepiej dostosować swoje produkty do klientów i ich potrzeb. Dlatego raport obejmuje nie tylko wsparcie sprzedaży, ale również działania marketingowe i customer service. Brano bowiem pod uwagę każdy punkt styczności biznesu z klientami.
Relacje pomiędzy organizacjami i kontrahentami są coraz bardziej złożone, co powoduje, że strategie CRM obejmują wiele funkcji i rozwiązań, które mogą się różnić w zależności od przedsiębiorstwa.
Ważnym aspektem oceny w raporcie Nucleus Research była użyteczność i możliwość dostosowania systemu do przedsiębiorstwa, tak aby, jak najszybciej zwiększyć wydajność i wartość oprogramowania.
Ocena SugarCRM
SugarCRM został doceniony za wprowadzenie takich rozwiązań jak SugarPredict, który ułatwia wielokanałową komunikację z klientami. Dostrzeżono również SugarLive. Umożliwia on pracownikom sprzedaży i obsługi śledzenie szczegółów każdej interakcji z klientem w czasie rzeczywistym. Zapewnia szybki dostęp do informacji o kliencie na każdym etapie sprzedaży. SugarLive napędzany jest sztuczną inteligencją, która wspiera oprogramowanie w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi. Zwiększa to wszechstronność systemu, którą docenili analitycy Nucleus Research.
Ponadto, po utworzeniu marketplace SugarOutfitters, który powstał po przejęciu platformy Fanatical Labs, użytkownicy zyskali dostęp do 200 rozszerzeń i integracji, które zwiększą możliwości systemu CRM. Dzięki SugarOutfitters system może zostać szybciej wdrożony i pozwoli ograniczyć organizacji utrzymywanie zewnętrznych aplikacji.
Jest to drugi rok z rzędu, gdy Sugar znajduje się w grupie liderów, a rozmach producenta nie maleje. W najbliższym czasie można się spodziewać dodatków w zakresie funkcjonalności out-of-the-box, która pozwala ściślej konkurować z innymi liderami z branży oraz całkowicie odświeżonego UI systemu. Sugar utrzymuje również swoją przewagę w zakresie możliwości analitycznych w porównaniu z innymi dostawcami.
Podsumowanie
Jeżeli czeka Cię wybór systemu, warto przeanalizować zestawienie CRM Technology Value Matrix 2022. Dzięki Nucleus Research bez problemu zorientujesz się w aktualnych trendach. To pozwoli Ci dobrać rozwiązanie do Twojego przedsiębiorstwa. A nie odwrotnie.
Zaciekawił Cię ten temat? Skontaktuj się z nami.