Ukryte koszty bezczynności: Dlaczego nie możesz sobie pozwolić na czekanie z CRM?

Ukryte koszty bezczynności: Dlaczego nie możesz sobie pozwolić na czekanie z CRM?

W świecie biznesu możliwości często mają swoją datę ważności. Łatwo jest dać się wciągnąć w obietnicę potencjalnych zysków, koncentrując się głównie na zwrocie z inwestycji (ROI), jaki może przynieść nowy projekt lub inicjatywa. Jednak równie ważnym aspektem, który często jest pomijany, są koszty bezczynności (COI).

Zrozumienie kosztu zaniechania działania (COI)

Koszt zaniechania działania to cena, jaką płacimy za niepodejmowanie działań. Jest to ukryty, często niedoceniany koszt, który kumuluje się w czasie, w miarę jak okazje umykają, a problemy pozostają nierozwiązane.

Najczęstsze przyczyny bezczynności można ogólnie podzielić na trzy kategorie:

  • brak zrozumienia technicznego
  • brak jasności co do aplikacji
  • postrzegany brak wartości

Organizacje, które chcą się rozwijać, nie mogą sobie pozwolić na utrzymanie status quo. Nawet wiodące na rynku organizacje muszą zdać sobie z tego sprawę w dłuższej perspektywie. Wiele organizacji, które opierały się lub opóźniały transformację cyfrową dekadę temu, zostało zastąpionych przez te, które przyjęły nowe narzędzia, technologie i metody, aby sprostać wymaganiom zmieniającego się rynku. Obecnie firmy stoją przed podobnym wyzwaniem, ponieważ technologie obsługi klienta i ewoluujące oczekiwania kupujących zmieniają krajobraz biznesowy.

Trzymanie się tych samych dostawców i rozwiązań, pomimo dostępności lepszych opcji, wiąże się ze znacznymi kosztami. Mimo to każdego dnia widzimy wahania w firmach. Zrozumienie przyczyn i uznanie wartości, jaką może zaoferować zmiana dostawcy, to kluczowe kroki w kierunku wyjścia poza status quo.

Podczas gdy obliczenia ROI, mogą pokazać potencjalne korzyści płynące z dokonania zmiany, COI ujawnia finansowe i strategiczne wady pozostania w miejscu.

Ukryte koszty COI

Utracone przychody

Każdy dzień, w którym problem nie ustępuje lub okazja nie zostaje wykorzystana, oznacza utratę potencjalnych przychodów. Przykładowo, brak modernizacji przestarzałej technologii może oznaczać utratę szansy na zwiększenie produktywności i wydajności. Dodatkowo takie niezdecydowanie może prowadzić do pozostawania w tyle za konkurencją, która szybciej wprowadza innowacje i dostosowuje się do zmian rynkowych. Z biegiem czasu skumulowany efekt tych niewykorzystanych szans może znacząco wpłynąć na wzrost, rentowność i pozycję rynkową organizacji.

Jest to szczególnie dotkliwe dla organizacji, które w ogóle nie wdrażają systemu CRM i są zmuszone polegać na arkuszach kalkulacyjnych i innych nieefektywnych, czasochłonnych metodach śledzenia informacji o klientach.

coi

Zwiększone koszty operacyjne

Nieefektywność i przestarzałe procesy mogą również prowadzić do wyższych kosztów operacyjnych. Wydatki te mogą nie być od razu widoczne, ale z czasem mogą znacząco wpłynąć na wyniki finansowe firmy. Przykładowo, wdrożenie i adopcja CRM, w tym szkolenie administratorów i użytkowników końcowych w zakresie nowego systemu, może wiązać się ze znacznymi kosztami czasowymi i finansowymi w przypadku wielu rozwiązań CRM.

Ponadto te ukryte koszty mogą obniżyć rentowność, utrudniając organizacji inwestowanie w możliwości rozwoju. W miarę jak konkurencji przyjmą bardziej wydajne praktyki, Twoja organizacja ryzykuje dalsze pozostawienie w tyle, co pogarsza skutki finansowe i sprawia, że coraz trudniej jest nadrobić zaległości.

Te ukryte koszty można również znaleźć w bieżącym rachunku za oprogramowanie CRM. Wielu wiodących dostawców CRM zwiększa koszty przy każdym odnowieniu, nawet jeśli dali organizacji świetną ofertę za pierwszym razem. Ponadto wielu dostawców wymaga drogich dodatków do podstawowych funkcji i wiele zleceń zmian za świadczone usługi profesjonalne.

Słaba konkurencyjność

W dzisiejszym klimacie stanie w miejscu jest postrzegane jako to samo, co cofanie się. Konkurenci, którzy wprowadzają innowacje i ulepszenia, mogą szybko zyskać przewagę, pozostawiając Twoją firmę z zaległościami. Szybkie tempo postępu technologicznego i zmieniające się preferencje konsumentów oznaczają, że samozadowolenie może prowadzić do starzenia się. Aby pozostać konkurencyjnym i istotnym, organizacje muszą stale dostosowywać się i ewoluować, aktywnie poszukując nowych możliwości rozwoju i wydajności.

coi

Morale i utrzymanie pracowników

Ciągłe problemy i brak postępów mogą demoralizować pracowników, zwłaszcza gdy wynikają ze słabej komunikacji i współpracy między działami z powodu słabego lub nieistniejącego systemu CRM. Taki brak łączności może skutkować wysokim wskaźnikiem rotacji i niskim zaangażowaniem pracowników, co samo w sobie staje się kosztownym problemem. Z czasem reputacja firmy jako niepożądanego miejsca pracy może utrudnić przyciągnięcie najlepszych talentów, pogarszając cykl niskiego morale i wysokiej rotacji. Solidny system CRM może wypełnić te luki, wspierając lepszą współpracę między działami i zwiększając ogólną wydajność organizacji.

Niezadowolenie klientów

Bezczynność może prowadzić do spadku zadowolenia klientów w miarę ewolucji ich potrzeb i oczekiwań. Niezadowoleni klienci prawdopodobnie przeniosą swoją działalność gdzie indziej, wpływając na długoterminowe przychody i reputację marki. Co więcej, na dzisiejszym konkurencyjnym rynku negatywne recenzje i opinie mogą szybko się rozprzestrzeniać, jeszcze bardziej szkodząc reputacji organizacji i utrudniając przyciągnięcie nowych klientów. Wynikająca z tego utrata udziału w rynku może być trudna do odzyskania, ponieważ bardziej aktywni konkurenci wykorzystują okazję, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom rynku.

System CRM może zapewnić organizacjom 360-stopniowy wgląd w ich działalność, umożliwiając im skuteczne zaspokojenie zmieniających się potrzeb i oczekiwań. Zapewniając kompleksowy wgląd w interakcje, preferencje i historię klientów, CRM pomaga firmom przewidywać i reagować na obawy.

coi

Kolejne kroki: Wyście poza status quo

Celem wyartykułowania COI jest pobudzenie do działania tych, którzy stoją w rozkroku. Wyraźnie pokazując finansowe i strategiczne konsekwencje bezczynności, można stworzyć poczucie pilności i zmotywować decydentów do działania. Chodzi o zmianę perspektywy z „Co zyskamy?” na „Co stracimy, jeśli nic nie zrobimy?”

Podczas gdy Roi pozostaje istotnym narzędziem do uzasadniania inwestycji, włączenie solidnej analizy COI do strategii może zapewnić bardziej kompleksowy obraz krajobrazu decyzyjnego. Uwypuklając prawdziwe koszty niepodejmowania żadnych działań, można podejmować bardziej świadome, terminowe i proaktywne działania, które w dłuższej perspektywie przyniosą korzyści firmie.

Jeśli masz pytania dotyczące SugarCRM, skontaktuj się z nami! Chętnie na nie odpowiemy.