Czy Twój CRM jest “agentem zmiany”?

Czy Twój CRM jest “agentem zmiany”?

Oferując narzędzie do zarządzania relacjami z klientami już od 9 lat, doszliśmy do etapu, w którym śmiało możemy powiedzieć, że SugarCRM działa jako agent zmiany wewnątrz firm naszych klientów.

Co to właściwie oznacza?

W celu wyjaśnienia załóżmy, że większość organizacji ma stałe cele: pozyskiwanie klientów, ich wspieranie oraz utrzymanie, generowanie przychodu, kontrolę kosztów, itp. Jednakże, droga do określonego celu stale się zmienia. Trendy na poziomie makro, takie jak gospodarka, coraz mocniejsza pozycja mediów społecznościowych, pojawienie się telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych jako preferowanego kanału komunikacji wpływają na sposób, w jaki Twoja organizacja osiąga swoje cele. Również zmiany na poziomie mikro, czyli np.: zmiany w kadrze zarządczej, udoskonalenia procesów wewnętrznych, reakcje na potrzeby klientów, itp., wymuszają zmiany wewnątrz Twojej organizacji.

Pytanie brzmi: w jaki sposób pozostać skoncentrowanym na naszych celach i pracy w kierunku ich spełnienia – nie będąc jednocześnie zdezorientowanym z racji ciągłych zmian na wszystkich poziomach? Wiele organizacji wspomaga się agentami zmiany, których zadaniem jest pomóc zobaczyć przysłowiowy zakręt na nadchodzącej drodze. Osoby te są wizjonerami i zwykle starają się pomóc firmom dostosować się do zmian.

Czy agent zmiany może być rzeczą, a nie osobą?

W naszym mniemaniu SugarCRM stał się agentem zmiany dla wielu naszych klientów. Ich cele, jak wspomnieliśmy powyżej, były stałe i niezmienne, ale sposób ich osiągnięcia stawał się coraz trudniejszy. Jednak zamiast zatrzymać się w miejscu starając się osiągnąć cele sprzedażowe, marketingowe i wsparcia, wielu klientów było w stanie dostosować się do ciągłych zmian, ponieważ ich technologia CRM była przyszłościowa, a co za tym idzie niesamowicie elastyczna.

Inne produkty mogą oferować nowoczesne narzędzia CRM (integracja z social media, mobilność, chmura), ale bardzo niewiele z nich oferuje strategiczną przewagę bycia tak bardzo elastycznym, że firmy mogą dostosować się do fali zmian zanim dostawca udostępni funkcjonalność odpowiadającą tym zmianom i to jest luksus, który zapewnia im korzystanie z SugarCRM.

Połączenie tej elastyczności z TCO (Całkowitym Kosztem Posiadania) SugarCRM sprawia, że Sugar jest jeszcze bardziej atrakcyjnym agentem zmiany. Oczywiście, wiele produktów można dostosować lub zmienić tak, aby były dopasowane do zmieniających się potrzeb – pytanie tylko jakim kosztem? Dostosowanie się do zmian, a uczynienie tego w strategiczny i ekonomiczny sposób to dwie różne kwestie.

Zastanawiając się nad wdrożeniem lub aktualizacją Twojego CRM, pomyśl jak możesz dostosować się do zmian dzięki narzędziom, które posiadasz lub nad których wdrożeniem się zastanawiasz. Powtarzając, cele pozostają takie same, droga ciągle się zmienia. Czy Twój CRM będzie agentem zmiany widzącym zakręty daleko na drodze, czy też może blokadą na drodze do sukcesu CRM?