Co nowego w SugarCRM?

Co nowego w SugarCRM?

W ostatnim na planecie SugarCRM dzieje się bardzo wiele. Informowaliśmy o konferencji partnerów w Birmingham, o konferencji „SugarCRM Connected”, a także o kolejnym docenieniu systemu przez Gartnera w kultowym Magicznym Kwadrancie. Warto podsumować te wszystkie wydarzenia. Spieszymy uzupełnić podjęte wątki i dostarczyć pogłębioną wiedzę na temat tego “co nowego w SugarCRM”.

Idzie nowe

System SugarCRM czeka wiele zmian. Producent narzędzia zapowiada je już od jakiegoś czasu, a z częścią z nich mogliśmy się już wstępnie zapoznać.

Sztuczna inteligencja

W trakcie konferencji Connected 2023 przedstawiono między innymi koncepcję połączenia systemu SugarCRM z ChatGPT. Integracja tych dwóch narzędzi została ogłoszona już kilka miesięcy temu, jednak teraz producent robi kolejny krok. Połączenie tych systemów nie będzie działało już na podstawie wspomnianej integracji, a zostanie wbudowane do core systemu. Takie rozwiązanie wprowadzili już twórcy innych systemów CRM podobnych do SugarCRM, teraz nadszedł czas na Sugara. Dzięki implementacji AI do narzędzia CRM użytkownik zyska kolejne możliwości. Bez problemu będzie mógł korzystać z chatu bez konieczności „przeklikiwania” się między stronami. Sztuczna inteligencja będzie wykonywać raporty przewidujące powodzenie transakcji, pomoże w stworzeniu wiadomości mailowych do klientów lub współpracowników, ale też posłuży jako przeglądarka wewnątrz narzędzia czy baza wiedzy.

connected

Zresztą producent SugarCRM pokazał już, że ma doświadczenie jeżeli chodzi o wdrożenie sztucznej inteligencji do swojego narzędzia. SugarPredict, bo to o nim mowa, jest silnikiem raportowym, który działa na podstawie AI i pomaga przewidzieć sfinalizowanie transakcji. SugarPredict sprawdza się użytkownikom już od jakiegoś czasu, więc producent postanowił pójść krok dalej i odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, które powstały razem z dużym sukcesem ChatGPT. Dlatego informacja przekazana na Connected oraz w trakcie konferencji w Birmingham na pewno ucieszyła zarówno użytkowników jak i partnerów SugarCRM. Dobrze jest widzieć, że wszyscy śledzą najnowsze technologie i trzymają rękę na pulsie, aby nie zostać w tyle.

connected

Nowy wygląd kultowego systemu

Implementacja ChatGPT do systemu CRM to nie jedyna informacja, jaką przekazano w Birmingham. W trakcie konferencji zapowiedziano kolejne zmiany w wyglądzie SugarCRM.

W Birmingham przedstawiono, jak ma wyglądać nowy interface, którym użytkownicy będą się zachwycać. Sam wygląd nawiązuje do tego, jak prezentują się systemy liderów rynkowych takich jak: Salesforce czy Creatio. Jednak od razu zauważa się fakt, że jest to system SugarCRM, który jest już po prostu kultowy wśród swoich użytkowników.

Co na pewno pozostanie z widoku, który zaprezentowano na początku roku to pasek menu, który wyświetla się po lewej stronie ekranu i jest pionowy. Ale warto czekać na oficjalne ogłoszenie zmian w wyglądzie, bo jest na co czekać.

Ale to nie wszystko…

W trakcie londyńskiego Connected Zac Sprackett CPO SugarCRM i Volker Hildebrand SVP Product Marketing przedstawili nowości, w jakich systemie spodziewać się mogą użytkownicy. Poświecili czas między innymi: najnowszym funkcjom poprawiającym UX, raportowi, który przedstawiał nadchodzące trendy i to jak SugarCRM zostanie do nich dostosowany.

Przestawiono również nowe funkcje Marketing Automation, które mają wspierać zespoły marketingowe w pozyskiwaniu nowych leadów i tworzeniu wielokanałowych kampanii skierowanych do klientów.

Dzięki zmianom wprowadzanym przez producenta system SugarCRM jest jednym z najnowocześniejszych narzędzi tej klasy na świecie.

Sukces SugarCRM w Kwadrancie Gartnera

Warto przedstawić wspomniane osiągnięcie SugarCRM w zestawieniu Gartnera. Dokładną analizę można znaleźć tutaj, ale w kontekście tego artykułu chcemy przedstawić, dlaczego to zestawienie jest jak ważne.

SugarCRM ponownie został umieszczony w ćwiartce Challengers, do której awansował w zeszłym roku. Utrzymanie tego miejsca to potwierdzenie ciągłego rozwoju systemu przez jego producenta. Gartner ma ścisłe zasady, według których przyznaje systemom miejsce w zestawieniu. Znalezienie się w Challengerach pokazuje, że narzędzie jest rozwijane w odpowiednią stronę, a analitycy to dostrzegają i doceniają, ponieważ uznają system CRM za konkurencję dla największych graczy w branży, których można znaleźć w ćwiartce Liderów.

Fakt, że według analityków Gartnera dwa lata z rzędu SugarCRM uznany został za tak prężnie rozwijające się narzędzie, jest warte odnotowania. A konferencje w Londynie czy Birmingham i zapowiedzi nowych udoskonaleń potwierdzają tylko to, co można znaleźć w zestawieniu Magic Quadrant.

connected

Działania podparte badaniami

SugarCRM cały czas się rozwija, konferencje w Londynie i Birmingham są świetnym dowodem na to. CRM odgrywa obecnie coraz bardziej strategiczną rolę w kierowaniu działaniami sprzedażowymi i marketingowymi niż w przeszłości. A SugarCRM cały czas nadąża za tymi trendami i pokazuje, że użytkownicy mogą liczyć na jak najlepszy system.

Producent SugarCRM przeprowadził ankietę, aby uzyskać wgląd w to, jak zmieniło się wykorzystanie systemu CRM w ciągu ostatnich pięciu lat i wskazać nowe priorytety, na których firmy skoncentrują się w przyszłości.

Aż 60% respondentów wykorzystuje CRM jako scentralizowane centrum zarządzania i obsługi potencjalnych lub istniejących klientów. Dodatkowo 43% respondentów wykorzystuje narzędzie do prognozowania sprzedaży i uzyskiwania wglądu w lejki sprzedażowe, podczas gdy 41% używa go do gromadzenia danych i przeprowadzania oceny potencjalnych konsumentów.

Ponad połowa respondentów (57%) uważa, że ich rozwiązanie CRM zyskało na znaczeniu w ciągu ostatnich pięciu lat, pomagając im w osiągnięciu celów sprzedażowych i marketingowych. W szczególności 37% ankietowanych polega na CRM, aby uzyskać wgląd w swoje leady sprzedażowe, 35% polega na nim, aby zapewnić ich jakość, a 31% liczy na to, że utrzyma odpowiednią ilość.

System CRM to bardzo ważne narzędzie w pracy nie jednej firmy. Producent SugarCRM dobrze zdaje sobie z tego sprawę, dlatego tak bardzo pracuje nad udoskonaleniem narzędzia.

Podsumowanie

Typ narzędzia, jakim jest SugarCRM jest ważny w pracy wielu osób. Dlatego ulepszanie jego funkcji i wdrażanie do niego nowych technologii jest ważne, aby utrzymać odpowiedni poziom zadowolenia klienta. Pokazywanie, że trzyma się rękę na pulsie na pewno działa na korzyść producenta systemu, a użytkownicy czują się pewniej.  

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na temat SugarCRM, skontaktuj się z nami!