SugarPredict – Twój sposób na problem Dark Data

SugarPredict – Twój sposób na problem Dark Data

Zgodnie z definicją zaproponowaną przez instytut Gartnera, Dark Data to zasoby informacyjne przedsiębiorstwa, których nie wykorzystuje się w produktywny sposób. Według innego źródła, aż 93% wiedzy zebranej w 2020 roku należało właśnie do tej kategorii. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego nie korzystamy z know-how, które pozyskaliśmy często niemałym wysiłkiem?

dark data

Niebezpieczeństwo Dark Data

To wcale nie takie trudne, aby przytoczyć przykład na problem Dark Data w organizacji. Przyznaj się, ile razy zdarzyło Ci się zapodziać notatkę ze spotkania? Ile razy zdecydowałeś się „pójść na żywioł”, zamiast sięgnąć do systemu CRM po zebrane na wcześniejszym etapie informacje? Brzmi niegroźnie? A co, jeśli klient jest w kontakcie konkurencją? Co, jeśli oni już uporządkowali swój bank informacji? Jak sądzisz? O ile poprawili Customer Experience? Ilu klientów powstrzymali przed kontaktem z Twoją firmą? Zastanów się, czy stać Cię na ryzyko „pozostawania w ciemnościach”.

Zdolność uczenia się szybciej od konkurencji, może być jedyną długotrwałą przewagą, jaką nad nimi posiadasz.

Arie da Gaus
dark data problem

Dbaj o jakość i korzystaj z wewnętrznej bazy danych

Zwróć uwagę na szczegóły prowadzonych relacji z już pozyskanymi klientami. Wszystko to, co trafia do systemu CRM: rejestr zrealizowanych kampanii sprzedażowych, zarchiwizowane maile, notatki po spotkaniach i połączeniach telefonicznych… to kopalnia informacji, które mogą przysłużyć się rozwojowi Twojego przedsiębiorstwa. Podobnie wiedza z Marketing Automation czy Customer Service Software. Warto po prostu posiadać kompleksową platformę Customer Experience. I sięgać po wiedzę w niej zawartą.

Najczęściej ignorowane informacje przechowywane wewnętrznie:

  • Dodatkowe informacje personalne o klientach
  • Informacja o kontrahentach
  • Notatki z prezentacji i spotkań
  • Logi systemowe
  • Wcześniejsze wersje istotnych dokumentów

Wykorzystaj potencjał publicznej bazy danych

Dane przechowane wewnętrznie to nie wszystko, co może się przyczynić do rozwoju Twojego przedsiębiorstwa. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, szczególnie te dostępne w chmurze – oferują szczególną wartość! Dostęp do wiedzy, na którą składają się doświadczenia wszystkich użytkowników danego systemu oraz wiedza rozproszona w Internecie.

Public Source Data – bo tak się to często określa, wspiera Cię w podejmowaniu decyzji na podstawie szerokiego kontekstu sytuacji. Zamiast zamykać się wyłącznie na własną perspektywę – sięgaj po jawne informacje dostępne publicznie. Można zaryzykować stwierdzenie, że będą one jeszcze bardziej wartościowe niż te zebrane własnymi siłami.

Najczęściej ignorowane informacje dostępne publicznie:

  • Publiczne informacje rejestrowe oraz wyniki finansowe kontrahentów
  • Profile klientów w mediach społecznościowych (personalne oraz tzw. comapny pages)
  • Mobilne dane geolokalizacyjne
  • Publiczne informacje dotyczące doświadczenia zawodowego klientów
  • Dane ankietowe
  • Analityka trendu np. na temat liczby transakcji w danym okresie (co sprzyja prognozowaniu koniunktury rynkowej w oparciu o dane historyczne)

Dlaczego warto analizować Public Source Data?

Firmy, które wykorzystują dane dostępne publicznie — mogą tworzyć innowacyjne procesy wewnętrzne, które odpowiadają najnowszym trendom użytkowania oprogramowania; mogą inwestować w projektowanie produktów i usług, które pasują do ogólnych lub niszowych trendów rynkowych; mogą też realizować bardziej szczegółowe programy szkoleniowe dla swoich zespołów. Najbardziej efektywny sposób wykorzystania Public Source Data to jednak inwestycja w Customer Experience. Dzięki wiedzy jak wyżej z łatwością zapewnisz bezproblemowość interakcji i doświadczeń z klientami na podstawie inteligentnych funkcji analitycznych i predykcyjnych.

SugarPredict: sposób na problem Dark Data

Dobra informacja jest taka, że istnieje już technologia, która to wszystko usprawnia. Przedstawiamy Ci SugarPredict. Narzędzie od SugarCRM, które pozwala na przewidywanie i prognozowanie wyników Twojej firmy na podstawie ciągłej analizy danych. I to nie tylko danych przetwarzanych przez Ciebie wewnętrznie.

SugarPredict to silnik napędzany sztuczną inteligencją, który został niedawno włączony do instancji Sugar Sell. Pozwala użytkownikom szybko ocenić potencjał lejka sprzedażowego i dokonać dokładnych prognoz dotyczących przyszłych transakcji. Wspomaga rozwój  firmy poprzez analizę danych ze źródeł wewnętrznych i publicznych. Umożliwia też generowanie idealnego profilu klienta (ICP) oraz dokładne przewidywanie, który klient z większym prawdopodobieństwem sfinalizuje kolejną transakcję.

Dodatkowo narzędzie otwiera perspektywę na wiedzę zebraną przez innych użytkowników chmurowych, także tych spoza Twojej organizacji. Nie mówimy tu o danych osobowych klientów, ale o ogólnych trendach kształtujących rynek. Bądź spokojny, Sugar nikomu nie zdradza poufnych informacji. Chodzi wyłącznie o zanonimizowane dane o siłach sterujących koniunkturą. Mając do nich dostęp – podejmujesz o wiele lepsze decyzje biznesowe. W dłuższej perspektywie pomoże to Twojej firmie uzyskać bardziej spójny obraz klienta i zwiększy zdolność firmy do zapewniania niezwykłych interakcji i doświadczeń, opartych na faktach i liczbach, a nie na domysłach.

SugarPredict przeanalizuje relacje, które zawarłeś w przeszłości i znajdzie podobieństwa sytuacyjne między nimi a potencjalnymi klientami w Twojej bazie danych. Dzięki niemu będziesz skuteczniej badać teraźniejszość i lepiej zarządzać przyszłym ryzykiem, szansami, problemami oraz adekwatnie reagować na wyzwania ogólnofirmowe.


Potrzebujesz więcej informacji o SugarPredict? Napisz do nas! Skontaktujemy Cię z partnerem wdrożeniowym SugarCRM, który doradzi co dalej w procesie.