Marketing Automation: 6 sposobów jak branża produkcyjna może zyskać

Marketing Automation: 6 sposobów jak branża produkcyjna może zyskać

Firmy produkcyjne od lat starają się znaleźć sposoby na automatyzację swoich procesów. Automatyzacja, niezależnie od tego, czy chodzi o zarządzanie procesami front-office i back-office za pomocą ERP, czy śledzenie relacji z klientami za pomocą CRM, napędza rozwój branży produkcyjnej.

Jednak dzięki nowym technologiom dostępnym na hali produkcyjnej i w fabryce, producenci mają możliwość usprawnienia swoich procesów sprzedaży i marketingu oraz dostosowania ich do jeszcze bardziej zautomatyzowanych procesów. W rzeczywistości, według ostatnich badań SugarCRM, najczęściej zgłaszaną technologią zintegrowaną z CRM jest Marketing Automation i e-mail marketing (46%), a jedna trzecia twierdzi, że zbieranie opinii klientów w celu dostosowywania strategii marketingowej i sprzedażowej jest kluczowym priorytetem.

Czy Marketing Automation jest dobrym rozwiązaniem?

Odpowiedź jest prosta – tak! Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach jest mniej czasu na pracochłonne metody marketingowe, takie jak poczta bezpośrednia, pokazy handlowe oraz drukowane broszury i katalogi. Nie mówimy, że należy się ich całkowicie pozbyć. Ale nadszedł czas, aby przyjąć nową strategię cyfrową dla programów sprzedaży i marketingu producenta. Manufacturing Global niedawno poinformował, że głównym czynnikiem zwiększającym przychody firm produkcyjnych jest stworzenie strategii marki, która odróżnia produkt od konkurencji. W rzeczywistości, dzięki odpowiednim narzędziom, niektóre firmy produkcyjne otrzymują zapytania ofertowe od pierwszego wysłanego e-maila. Jednak brak zasobów marketingowych może uniemożliwić producentom osiągnięcie tych celów.

Według Aberdeen, firmy korzystające z Marketing Automation poprawiają konwersję leadów o 107%, mają większą średnią wielkość transakcji o 40%, mają o 20% wyższy limit realizacji o 17% lepszą dokładność prognoz.

Oto niektóre ze sposobów, w jakie producenci odnoszą korzyści z automatyzacji marketingu w tym roku.

6 sposobów, w jakie firmy produkcyjne korzystają z automatyzacji marketingu

1. Integracja CRM

Integracja automatyzacji marketingu z CRM pozwala dowiedzieć się więcej o swoich klientach. Integracja CRM eliminuje ręczne procesy i łączy marketing ze sprzedażą w ramach usprawnionego procesu. Dzięki centralizacji danych klientów integracja CRM pozwala na spersonalizowane kampanie marketingowe dostosowane do indywidualnych profili i zachowań klientów. Automatyzacja usprawnia procesy zarządzania leadami, od ich pozyskiwania po pielęgnację i konwersję, ostatecznie poprawiając ogólną wydajność i skuteczność.

Innymi słowy, integracja CRM z działaniami marketingowymi (np. rozwiązanie do automatyzacji marketingu) ułatwia udostępnianie danych we wszystkich jednostkach biznesowych.

marketing automation

2. Zrozumienie person kupujących

Persony kupujących pomagają marketerom stworzyć idealną strategię i konkretne kampanie, które poprowadzą potencjalnych klientów przez ścieżkę zakupową. Dla producentów zrozumienie tych person jest niezbędne do opracowania ukierunkowanych strategii marketingowych. Narzędzia do automatyzacji marketingu śledzą i analizują interakcje z klientami w różnych punktach styku, pomagając zidentyfikować wspólne cechy i zachowania różnych segmentów nabywców.

Ponieważ producenci mogą mieć kilka różnych person kupujących, ważne jest, aby pamiętać, że nawet w przypadku sprzedaży B2B sprzedajesz również osobie. Musisz spersonalizować swoją kampanię, aby dotrzeć do różnych nabywców w swojej branży. Automatyzacja marketingu śledzi zaangażowanie, aby pomóc zdefiniować personę kupującego.

3. Personalizacja

Mówimy o dostarczaniu czytelnikom spersonalizowanych, ukierunkowanych i istotnych informacji. Aby kierować marketing do osób kupujących, należy najpierw zbudować zaufanie. Dzięki automatyzacji marketingu marketerzy w branży produkcyjnej mogą korzystać z formularzy, treści i przepływów pracy w celu określenia osoby odwiedzającej, bieżących wyzwań i miejsca, w którym znajdują się w podróży kupującego.

Oprócz tradycyjnych praktyk personalizacji generatywna sztuczna inteligencja stała się ostatnio tematem we wszystkich mediach, od ustawień biznesowych po zwykłe rozmowy. Stało się tak nie bez powodu. Dla marketerów generatywna sztuczna inteligencja ma niesamowity potencjał, ponieważ oferuje możliwości prowadzenia bardziej złożonych i spersonalizowanych kampanii we wszystkich ich formach. Od kształtowania doświadczeń zakupowych po marketing cyklu życia i doświadczenia cyfrowe, uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły sposób działania marketingu.

4. Lead scoring

Lead scoring pomaga zapewnić, że zespół sprzedaży otrzymuje najbardziej wykwalifikowanych potencjalnych klientów. Jest to duża korzyść, zwłaszcza dla firm produkcyjnych z siłami sprzedaży lub partnerami handlowymi.

Platformy automatyzacji marketingu przypisują wyniki do leadów na podstawie różnych kryteriów, takich jak informacje demograficzne zachowanie i poziom zaangażowania. Wdrażając punktację leadów, producenci mogą zapewnić, że ich zespoły sprzedażowe koncentrują swój czas i zasoby na leadach o najwyższej potencjalnej wartości, maksymalizując wydajność i produktywność.

5. Raportowanie

Raportowanie i analityka są niezbędnymi elementami automatyzacji marketingu, zapewniając wgląd w wydajność i skuteczność kampanii marketingowych. Platformy do automatyzacji marketingu generują szczegółowe raporty dotyczące kluczowych wskaźników, takich jak zwrot z inwestycji w kampanię, współczynniki konwersji, zaangażowanie w wiadomości e-mail i ruch w witrynie. Raporty te zapewniają producentom. Szczegółowe wskaźniki KPI dotyczące wydajności każdej kampanii według kanału, dzięki czemu wiadomo, co działa i gdzie można wprowadzić ulepszenia.

6. Mierzenie ROI

Jednym z głównych wyzwań dla każdego producenta jest pomiar zwrotu z inwestycji z kampanii marketingowych. Pomyśl o wszystkich pieniądzach wydanych na „obowiązkowe” targi i kampanie drukowane… nie wspominając o budżecie przeznaczonym na marketing cyfrowy.

Platformy automatyzacji marketingu umożliwiają producentom śledzenie wpływu ich działań marketingowych na generowanie przychodów pozyskiwanie klientów i ogólny rozwój firmy. Dzięki dokładnemu pomiarowi ROI, producenci mogą efektywniej przydzielać zasoby, uzasadnić wydatki marketingowe i optymalizować swoje strategie, aby z czasem osiągnąć lepsze wyniki.

marketing automation

Rewolucja w produkcji: Inwestowanie w automatyzację marketingu

Marketing i sprzedaż wciąż mają wiele do zrobienia, aby producenci mogli kontynuować swój rozwój. Dzięki lepszej i bardziej zaimplementowanej technologii producenci mogą spędzić więcej czasu na hali produkcyjnej lub w fabryce, koncentrując się na tym, w czym są najlepsi.

Zautomatyzowane narzędzia pomagają im nie martwić się o nadążanie za papierkową robotą, wypychanie kopert do kampanii mailingowych itp. Automatyzacja marketingu to tylko jeszcze jedno narzędzie, które poprawi wydajność i pomoże w prowadzeniu kampanii i komunikacji, aby wszyscy podążali w tym kierunku i osiągali swoje cele.

Jeśli masz pytania dotyczące tego tematu, skontaktuj się z nami. Chętnie na nie odpowiemy.