Najsłodsza konferencja na świecie – SUGARCON 2011

Najsłodsza konferencja na świecie – SUGARCON 2011

Tysiące kilometrów stąd w ciepłej i słonecznej Kalifornii w dniach 4-6 kwietnia odbyła się najsłodsza konferencja świata – SUGARCON 2011. Spotkanie zgromadziło całą społeczność czyli klientów, użytkowników, developerów oraz partnerów amerykańskiego systemu do zarządzania relacjami z klientem SugarCRM, celem wymiany informacji, poznania najnowszych trendów na rynku, nowości technologicznych oraz możliwości optymalizacji procesów biznesowych w nowy i innowacyjny sposób. Hasłem przewodnim wydarzenia było The Future of  business is Open (Przyszłość biznesu jest otwarta), które nawiązywało do coraz to dynamiczniej rozwijającego się rynku produktów opartych na licencjach typu Open Source.

Już od wczesnych godzin porannych w czwartek Larry Augustin, CEO SugarCRM Inc. oraz Sean Poulley, Wice Prezes IBM ds. Social Business Cloud witali zgromadzonych gości z całego świata. Larry mógł się pochwalić ogromnymi sukcesami SugarCRM na rynku:

– 100% wzrostem sprzedaży,

– 200% rozwojem sieci partnerów na całym świecie,

9 milionami pobrań systemu,

liczbą 800 000 użytkowników,

22 wersjami językowymi SugarCRM,

– 3 nowymi mobilnymi platformami dla Android, Blackberry, iPad z synchronizacją offline i wykresami HTML 5,

partnerstwem z IBM i integracją z jego programowaniem, a dzięki czemu współpracą z Google Docs, Cisco WebExMeet i innymi.

Cała konferencja była podzielona na 8 ścieżek tematycznych, aby każdy uczestnik konferencji wyciągnął z niej jak najwięcej w interesującym go zakresie. Prelegentami spotkania byli między innymi Paolo Juvara, CEO dobrze znanego nam Openbravo, który opowiadał jak uzyskać jak największy efekt synergii z połączenia systemu ERP i CRM, zwłaszcza w przypadku połączenia dwóch liderów oprogramowania Open Source czyli Openbravo i SugarCRM. Dalej, John Powell, CEO również bliskiego nam Alfresco opowiadał jak to system do zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie oraz Social Media połączyła miłość od pierwszego wejrzenia. Z kolei Pavan K Venkatesh, Konsultant ds. sprzedaży z Oracle na swoim wykładzie, nazwał połączenie SugarCRM z bazą danych MySQL potężnym opensource’owym combo, którego nikt nie może zlekceważyć. Wśród pozostałych prelegentów warto również wymienić reprezentantów takich firm jak: Provident, iZENO, Amazon Web Services, Inside View i wiele wiele innych znakomitości ze świata biznesu.

Częstym tematem samych prelekcji i rozmów w czasie lunchu były Social Media oraz wykorzystanie SugarCRM do promocji firmy na takich portalach społecznościowych jak Facebook czy Twitter.

Aby dowiedzieć się więcej zajrzyj na stronę http://www.sugarcrm.com