Zautomatyzuj swoje działania dzięki CRM dla branży finansowej

Zautomatyzuj swoje działania dzięki CRM dla branży finansowej

Narzędzia CRM ułatwiają pracę. Tego można być pewnym od jakiegoś czasu. W końcu nie bez powodu tak wiele organizacji zaznacza, że te systemy są sercem ich przedsiębiorstwa. Ułatwiają pracę nie tylko sprzedaży, ale także innym zespołom, co wpływa pozytywnie na współpracę. Szybko też się zwracają, co ułatwia inwestycję.

Narzędzie CRM odpowiednio sprawdza się w wielu branżach, jedną z nich jest właśnie finansowa. Poniżej przedstawiono jak przebiegło wdrożenie w firmie TMS Brokers.

System CRM dla branży finansowej

TMS Brokers to krajowy lider w świadczeniu usług doradztwa na rynkach walut, CFD, kontraktów terminowych i opcji. Jest to pierwszy w Polsce walutowy dom maklerski funkcjonujący od 1997 roku. W ramach swojej oferty TMS Brokers umożliwia klientom inwestycje na rynku walutowym (Forex), polskiej i zagranicznych giełdach (w tym akcje i indeksy giełdowe), a także na rynku surowców i towarów.

crm dla branży finansowej

Szczegóły wdrożenia

Podejmując decyzję, który system CRM najlepiej odpowie na potrzeby TMS Brokers wybrano SugarCRM. Uznano, że to właśnie to narzędzie najlepiej zaspokoi pracowników firmy finansowej.

Wykupiono 50 licencji, więc wdrożenie obejmowało kilka zespołów TMS. Dołączono do tego integracje:

  • Centrala telefoniczna 3CX
  • Dedykowany system do gromadzenia danych o aktywnościach

Całe wdrożenie przeprowadzono metodą tradycyjną, czyli waterfall.

Wyzwania stawiane przed firmą wdrożeniową

Kilkanaście lat dynamicznego rozwoju Domu Maklerskiego TMS Brokers zaowocowało powstaniem szeregu wewnątrzfirmowych procesów marketingowo-sprzedażowych. Były one obsługiwane w dużej mierze przez dedykowane rozwiązania typu Marketing Automation i rozbudowaną bazę danych, do której systematycznie spływały informacje, których analiza pozwalała na podejmowanie działań wobec klientów na skutek odpowiednich zdarzeń.

Dalsza optymalizacja działań marketingowych i sprzedażowych w TMS Brokers wiązała się jednak z koniecznością stworzenia rozwiązania pozwalającego na:

  • efektywne zarządzanie bazą klientów,
  • usystematyzowanie i ułatwienie działań sprzedażowych zarówno w kanale B2B jak i B2C,
  • agregowanie danych gromadzonych przez pozostałe systemy w firmie,
  • przetwarzanie i analizę zebranych danych,
  • współdzielenie informacji przez różne działy firmy,
  • automatyzację i optymalizację procesów handlowych.

Rozwiązania zastosowane w TMS Brokers

Dokonując wyboru padło na SugarCRM. System został odpowiednio dostosowany do potrzeb TMS Brokers. Zintegrowano go z dedykowanym systemem obsługującym bazę danych, który stanowi główny kanał informacji napływających do systemu CRM. Dzięki temu ustrukturyzowano i znacznie ułatwiono dostęp do rejestrowanych danych odnoszących się do aktywności klientów.

Aby zaspokoić potrzeby TMS Brokers, stworzono dodatkowe narzędzie specjalnie dedykowane dla klienta. System tworzył zaawansowane raporty i analitykę danych spływających do SugarCRM. Pozwala to na wieloetapowe śledzenie konwersji namiarów, rezultatów kampanii marketingowych, planowanych i wykonywanych aktywności handlowców i innych. Pełnej automatyzacji poddany został również proces tworzenia namiarów w systemie oraz ich dalszej konwersji.

crm dla branży finansowej

Kolejnym wyzwaniem, któremu sprostał system SugarCRM było obsłużenie działań sprzedażowych i posprzedażowych. Udało się tego dokonać w ramach kanałów B2C – nacisk położono na automatyzację – oraz B2B, w którym założono większy nacisk na manualną obsługę systemu przez handlowców. Do realizacji tego celu wykorzystano zaawansowaną konfigurację połączoną z wprowadzeniem odpowiednich ścieżek procedowanych dla namiarów B2B i B2C.

Dodatkowe ułatwienia przygotowane przez eVolpe dla TMS Brokers:

  • zaawansowane zarządzanie uprawnieniami (hermetyzacja oraz współdzielenie danych przez różne działy),
  • automatyczny przydział namiarów do handlowców z uwzględnieniem ich predyspozycji w określonym obszarze (system wagowy),
  • zaawansowana automatyzacja w zakresie planowania rozmów telefonicznych, przydzielania zadań, określania scoringu namiarów i szans,
  • maskowanie namiarów w systemie (jeżeli np. dany namiar nie życzy sobie kontaktu) z możliwością ich ręcznego przywrócenia (np. jeżeli istnieją ku temu przesłanki),
  • rejestrowanie wizyt użytkowników SugarCRM na stronach poszczególnych kontaktów,
  • wykorzystanie silnika bazodanowego Microsoft SQL oraz architektury rozproszonej.

Podsumowanie

Tak to wyglądało w przypadku domu maklerskiego. Wdrożenie SugarCRM pozwoliło przedsiębiorstwu wspiąć się na kolejny etap pracy i rozwoju. Automatyzacja pracy i rozszerzenie systemu o dodatkowe integracje pozwala na zwiększenie możliwości pracowników.

A jeżeli chcesz poznać inne przykłady udanego wdrożenia, na przykład w branży automotive czy spożywczej to czekają na Ciebie na blogu.

Nasunęły Ci się inne pytania? Skontaktuj się z nami, chętnie na nie odpowiemy.