Jak w prosty i szybki sposób wzbogacić posiadaną instancję SugarCRM?
SugarCRM cały czas pracuje nad rozwojem swojego systemu. Także społeczność deweloperska oraz partnerzy producenta wydają do niego osobne paczki, co w łatwy sposób pozwala uruchomić dodatkowe funkcje. Skorzystanie z pluginu to wygodna alternatywa dla prac wdrożeniowych, które wymagają zaangażowania zespołu analityków i programistów, są czasochłonne oraz zwykle kosztują więcej niż rzeczona paczka. A co ciekawego można znaleźć w Internecie dla systemu Sugar? Z przyjemnością dzielimy się naszym odkryciem!
Integrator Sugar & Alfresco
Od dawna z zainteresowaniem śledzimy poczynania poznańskiego Elite Partnera SugarCRM – firmy eVolpe Consulting Group. Jednym z ich ostatnich osiągnięć jest wypuszczenie na rynek wtyczki do systemów Sugar & Alfresco.
O funkcjonalności tego pierwszego nie musimy chyba pisać. W razie potrzeby zapraszamy do odkrywania zakamarków naszego portalu. Alfresco natomiast to system ECM/DMS do zarządzania firmową dokumentacją. Z jego pomocą przepastne archiwa zastępowane są ich elektronicznym odpowiednikiem. Dzięki integracji z CRM właściwa umowa czy faktura znajdują swoje miejsce w rekordzie klienta, którego właśnie obsługujesz. Oszczędzasz wtedy czas poświęcany na przeszukiwanie papierowych teczek. Ponieważ produkujesz zdecydowanie mniej namacalnych kopii, odzyskujesz również sporo przestrzeni biurowej.
Wtyczka działa tak, że nadaje użytkownikom systemu CRM dostęp do plików zapisanych w Alfresco oraz przyporządkowuje dokumenty do odpowiednich rekordów. Wyniki wyszukiwania dotyczące dokumentów są wywoływane także po stronie CRM; w każdej chwili można się również szybko przenieść z powrotem do DMS. To od użytkownika zależy, w której aplikacji przeszukuje firmową bazę.
Paczka została dodatkowo uzbrojona w zabezpieczenie związane z zachowaniem porządku i określonej struktury archiwizacji. Mowa tutaj o automatycznie generowanych ścieżkach zapisu. Niektóre tworzące je foldery mają za zadanie uporządkować wspomnianą strukturę. W innych można zapisywać pliki. Istnieje również możliwość zarządzania uprawnieniami do podglądu dokumentów np. na podstawie przynależności do konkretnego zespołu w CRM. Oprócz funkcji kontekstowego przeglądania dokumentów, integrator buduje bazę wszystkich zapisanych plików w module Dokumenty. Więcej szczegółów na temat integratora w opisie produktu TUTAJ.
Integratory z GUS i VIES
Jest jeszcze coś co zdecydowanie wyróżnia się w ofercie oficjalnego partnera SugarCRM. Przygotowując się do tego artykułu, uzyskaliśmy od nich broszurę, w której wymieniają wszystkie autorskie wtyczki do naszego ulubionego systemu. Jedna z nich szczególnie dobrze wpisuje się w realia polskiego biznesu.
SugarCRM oferuje własne narzędzie do przeszukiwania zasobów Internetu w poszukiwaniu wiedzy o klientach – Sugar Hint. Mechanizm Customer Relationship Intelligence w mgnieniu oka przeszukuje ponad 70 różnych internetowych źródeł. Nie ma jednak dostępu do bazy Głównego Urzędu Statystycznego oraz unijnego VAT Information Exchange System. Tutaj najlepiej sprawdzi się dodatkowa wtyczka od eVolpe.
Głównego Urzędu Statystycznego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Integrator z jego bazą pozwala na pobranie oficjalnie zarejestrowanych danych na temat podmiotu gospodarczego do CRM (na podstawie wprowadzonego NIP). Dane pozyskiwane dzięki integracji to: nazwa, REGON, typ podmiotu, adres – w tym ulica, kod pocztowy, miejscowość, powiat, gmina oraz województwo.
VIES natomiast to internetowy system wymiany informacji umożliwiający weryfikację numerów identyfikacyjnych podmiotów gospodarczych dla potrzeb transakcji transgranicznych. Zawiera pakiet oficjalnie zarejestrowanych danych o partnerach biznesowych z Unii Europejskiej. Dzięki wtyczce od eVolpe nie musisz ich przepisywać ani nawet przeklejać do systemu CRM. Integrator wykona to za Ciebie. Przy okazji zweryfikujesz legalność działania wskazanej spółki.
Integrator Sugar & Mautic
O tym narzędziu pisaliśmy na naszym blogu już w 2017 roku. Przypominamy je w tym zestawieniu, ponieważ produkt jest cały czas rozwijany i cieszy się popularnością wśród przedsiębiorców, którzy zauważyli korzyść wynikającą ze współpracy działów marketingu i sprzedaży. Wtyczka pozwala na odzwierciedlenie tej strategii w profesjonalnym oprogramowaniu informatycznym. Dzięki wykorzystaniu obu systemów, łatwiej osiągniecie wspólne cele. Sprzedawcy będą poinformowani o działaniach marketingowych na wstępnym etapie zainteresowania firmą i ofertą. Marketerzy poprowadzą kampanie, uwzględniając historię wcześniejszych transakcji. Klienci odczują, że ich potrzeby są brane pod uwagę i dlatego chętniej utrzymają współpracę z takim partnerem biznesowym.
Integrator wysyła leady marketingowe do systemu CRM zaraz po tym, kiedy ustalono e-mail konkretnej osoby. Na podstawie tej informacji eliminowane są ewentualne duplikaty rekordów. Jeżeli dany adres występuje już w bazie, informacje o aktywnościach marketingowych są do niego dopisywane z pominięciem etapu tworzenia nowego namiaru. Z poziomu CRM można kontrolować np. ilość punktów zdobywanych przez klienta za aktywności marketingowe. W osobnym subpanelu w rekordzie odbiorcy, namiaru, czy kontaktu ujawniane są poszczególne akcje takie jak: otwarcie maila, kliknięcie linku, wypełnienie formularza itp. Jest to niezwykle cenna wiedza, która może prowadzić do wniosku, że zainteresowanie zakupem jest aktualnie na bardzo wysokim poziomie. Istotną funkcją z punktu widzenia marketera jest możliwość zaciągania do systemu Mautic całych list odbiorców generowanych na podstawie zaawansowanych raportów, które zapewnia oprogramowanie CRM. Plugin jest dostępny TUTAJ.
Pamiętaj! Jeżeli korzystasz z gotowych paczek, przed zakupem zawsze zweryfikuj wersję systemu, którą się posługujesz.