SugarCRM w recenzji portalu reviews.com

SugarCRM w recenzji portalu reviews.com

Stacy Bennett z portalu reviews.com podjęła się oceny 8 najpopularniejszych systemów CRM. Wśród nich nie mogło zabraknąć SugarCRM.

Najwyższą ocenę, tj. 5/5 gwiazdek otrzymały 2 systemy, w tym nasz słodki CRM. Przy ocenianiu systemów pod uwagę wzięto wiele aspektów, które autorka recenzji podzieliła na 3 części ze względu na istotność:

  • Bardzo ważne:
    • Automatyzacja procesów sprzedażowych (z ang. Sales Force Automation),
    • Automatyzacja marketingu,
    • Automatyzacja procesu obsługi Klienta,
    • Raportowanie i analiza.
  • Ważne:
    • Narzędzia Workflow,
    • Zarządzanie danymi,
    • Bezpieczeństwo i administracja,
    • Integracja z aplikacjami zewnętrznymi,
    • Integracja z klientami poczty elektronicznej,
    • Personalizacja i dostosowanie,
    • Materiały szkoleniowe,
    • Wsparcie,
    • Aplikacje mobilne.
  • Mniej ważne:
    • Zarządzanie stanem magazynowym.

Do zalet systemu SugarCRM zaliczone zostały:

  • Przejrzysty interfejs
SugarCRM ma prosty interfejs użytkownika, który jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Składa się z różnych modułów, widocznych w górnej części strony, takich jak Kontakty, Raporty, Zgłoszenia i Namiary. Po najechaniu myszką na każdy moduł wyświetla się lista rozwijalna działań, takich jak tworzenie, przeglądanie i import. Istnieje też bardzo przydatna funkcja Szybkie tworzenie (QuickCreate), która pozwala na rutynowe działania, takie jak tworzenie rekordów dla każdego modułu, bez konieczności opuszczania bieżącej strony. Ogólnie rzecz biorąc, doświadczenie użytkownika SugarCRM trafia powyżej średniej, ponieważ można uzyskać wszystko przy minimalnej liczbie kliknięć.
  • Proste Kreatory i funkcjonalność drag & drop
SugarCRM, dzięki Kreatorom, prowadzi użytkownika przez procesy, takie jak tworzenie kampanii marketingowych i raportów. Ponadto system wykorzystuje funkcję drag & drop dla kluczowych zadań, takich jak tworzenie formularzy na stronach WWW. Układy stron mogą zostać dostosowane za za pomocą narzędzia drag & drop, a  moduły można tworzyć i edytować.
  • Wybór metody instalacji i dostawcy chmury
SugarCRM może być zainstalowany w chmurze lub w infrastrukturze klienta. Możliwość wyboru swojego dostawcy usług w chmurze daje pewność, że zostanie wybrana chmura, która spełnia potrzeby przedsiębiorstwa w zakresie niezawodności, wydajności i jakości usług. Co najlepsze, wszystkie te opcje nie powodują dodatkowych kosztów.
  • Własna aplikacja mobilna z możliwością synchronizacji offline

Aplikacja stworzona przez SugarCRM pozwala na dostęp do systemu z poziomu urządzeń Blackberry, iPhone lub iPad. Daje ona możliwość synchronizacji offline i zasadniczo przechowuje kopię danych na urządzeniu przenośnym.

  • Proste, ale funkcjonalne integracje z Social Media

Podgląd aktywności subskrybowanych kontaktów na serwisach, takich jak Twitter, Facebook i LinkedIn. Jest to dobry sposób, aby zachować łączność z klientami.

  • Obsługa poczty bez trudności

SugarCRM oferuje możliwość zarządzania skrzynką pocztową z poziomu systemu, niezależnie od używanego klienta poczty: Microsoft Outlook, IBM Lotus Notes, Gmail, Yahoo! Mail lub innych poczt IMAP.

  • Gotowe integracje z produktami Google oraz Microsoft

SugarCRM można w łatwy sposób zintegrować z Google Docs. Integracja ta pozwala na zapisywanie dokumentów w jakimkolwiek z plików w Google Docs, powiązywać te pliki z aplikacją SugarCRM i na dostęp do tych samych dokumentów poprzez SugarCRM. Microsoft Word i Excel są również wspierane przez SugarCRM, co pozwala na tworzenie dokumentów korespondencji seryjnej i pobierania danych do programu Excel w celu dalszej analizy.

  • Wbudowany Social CRM

SugarCRM jest przygotowany do Social CRM dzięki integracji z serwisami Facebook, Twitter i LinkedIn. Social CRM staje się kluczowym elementem, ponieważ organizacje starają się stale angażować w kontakt z klientami, mając na celu rozwój ich biznesu. SugarCRM udowadnia, że jest jednym z najlepszych rozwiązań CRM na rynku z tymi istotnymi funkcjonalnościami wbudowanymi w ich produkt.

  • Przystępna cena za szeroki wachlarz funkcjonalności

SugarCRM oferuje m. in. wysokiej jakości narzędzia do zarządzania sprzedażą, marketingiem, obsługą klienta oraz rzetelne możliwości raportowania.

Autorka recenzji uznała SugarCRM za jeden z najlepszych systemów klasy CRM dostępnych na rynku, a  tak prezentuje się krótkie podsumowanie:

SugarCRM to solidny system, nastawiony głównie na sektory MŚP jakichkolwiek branż. To silny rywal na rynku CRM i jest realną opcją dla tych, którzy wymagają elastyczności, łatwości użytkowania, przystępnej ceny i możliwości wyboru pomiędzy dostawcami chmury.

Zainteresowanych szczegółową recenzją zapraszamy tutaj. Miłej lektury :)