Wybór optymalnej opcji ulokowania systemu to jedna z ważniejszych decyzji, która musi zostać podjęta na wczesnych etapach wdrożenia systemu CRM. System CRM może być zainstalowany w siedzibie Klienta lub w chmurze obliczeniowej.
Możliwości lokowania systemu
Wdrażając system CRM, można zdecydować się na kilka opcji ulokowania programu.
- Serwery prywatne, które znajdują się w firmie. Pamiętaj, że przy tej opcji potrzebujesz infrastruktury, która pozwoli Ci na umieszczenie systemu na serwerach oraz administratora, który będzie wiedział, jak zabezpieczyć cały program
- Serwery firmy, wdrażającej system
- Chmura. Instalacja systemu w chmurze obliczeniowej
To właśnie przy ostatnim punkcie może pojawić się trochę wątpliwości. Samo pojęcie chmury jest dość szerokie i warto je sobie wytłumaczyć. Chmurę można “podzielić” na cztery inne opcje On-Premises, Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) i Software as a Service (SaaS). Chmura to model hostingu. Jest na niej instalowane oprogramowanie i utrzymywane w infrastrukturze zewnętrznej, za co jest pobierana opłata.
Chmura a SaaS
Software as a Service to model hostingu w chmurze. W ramach opłaty abonamentowej uzyskuje się dostęp do systemu w pełni utrzymywanego przez dostawcę usług, który bierze odpowiedzialność za aktualizacje i stabilność działania aplikacji.
Z samej definicji SaaS można się domyśleć, dlaczego te dwa pojęcia są często ze sobą mylone. Ze względu, na to, że SaaS jest powiązane z chmurą, wiele zespołów marketingowych używa tych określeń na zmianę, aby ułatwić przekaz. Przez to jednak te dwa pojęcia się zatarły.
W skrócie mówiąc, chmura to szerokie pojęcie odnoszące się do modelu przetwarzania danych i sposobu dostarczania usług. Natomiast SaaS to jeden z podstawowych modeli usług w chmurze. Pomimo że pojęcia chmury i SaaS są bardzo podobne, to nie są tym samym. Warto jest mieć na uwadze różnice między tymi dwoma pojęciami, ponieważ chmura dzieli się na kolejne modele, które zapewniają różną formę usług. Jednym z tych modeli jest właśnie SaaS.
Systemy SugarCRM w chmurze
SugarCRM jest oferowany w modelu SaaS. System jest umieszczony na Amazon Web Services (AWS). Wykorzystuje najnowsze technologie i komponenty chmurowe zaprojektowane z myślą o zapewnieniu optymalnej wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa.
Chmura stworzona przez SugarCRM nazywa się SugarCloud. Systemy dostępne w niej to Sugar Market, Sugar Sell i Sugar Serve. Sugar Market to program do automatyzacji działań marketingowych, Sugar Sell służy do aktywizacji sprzedaży, a Sugar Serve wspomaga działania potransakcyjne i obsługę zgłoszeń.
Dzięki udostępnieniu SugarCRM w formie SaaS klient nie musi się zajmować kwestiami związanymi z infrastrukturą. Skraca to kwestie związane ze wdrożeniem oprogramowania. Klient płaci za oprogramowanie, do momentu aż nie przestanie z niego korzystać, jest to system abonamentowy. Dzięki temu możesz sobie rozłożyć koszty i korzystać z systemu do woli.
Zainteresował Cię temat? Skontaktuj się z nami.