Customer Journey, klucz do udanych relacji z klientem

Customer Journey, klucz do udanych relacji z klientem

Customer Journey to narzędzie pomagające zrozumieć zachowania klienta. Odtworzenie procesu, którego doświadcza użytkownik produktu lub usługi. Zachowania są poddawane analizom w celu poprawy lub zmiany sposobów kontaktu z klientem.

Tworzenie map Customer Journey jest istotną częścią realizacji celów postawionych przed zespołem sprzedażowym. Dzięki nim wiele firm potrafi odtworzyć powtarzające się zachowania klientów i podejmowane przez nich decyzje.

Grafika przedstawiająca przychodzącego maila. Customer Journey.

Określenie Customer Journey przy różnorodnych technologiach, używanych do kontaktów z klientem, może być jednak utrudnione. Są klienci, którzy wolą rozmawiać twarzą w twarz. Są też tacy, którzy większość spraw będą załatwiać poprzez telefon czy E-mail.

Przy takiej ilości informacji odpowiednim narzędziem, które pomoże w uporządkowaniu wszystkiego, jest system CRM. A jeśli producent oferuje dodatkowe funkcje, które pomogą Ci przy zrobieniu takiej mapy to jeszcze lepiej.

Zwróć uwagę na potrzeby klienta

Klienci mają mnóstwo kanałów, przez które mogą się kontaktować — rozmowy telefoniczne, E-mail, spotkania z przedstawicielem. Udostępnienie różnych możliwości komunikacji sprawi, że firma będzie lepiej oceniana. Sposób, w jaki z nich korzystają, jest dynamiczny i wciąż się zmienia. Strony internetowe służą dziś do czegoś innego niż jeszcze parę lat temu. Ich rola zmieniła się z prostego symbolu przedstawiającego Twoją firmę w strategiczną platformę biznesową. Wraz z wychodzącymi kampaniami mailowymi i mediami społecznościowymi tworzy platformę, przy której pomocy firma dociera do odbiorców. Komunikowanie się z klientami wybraną przez nich ścieżką jest szczególnie istotne w dzisiejszym środowisku.

Ułatw sobie pracę dzięki SugarCRM

Wtyczka Customer Journey umożliwia użytkownikom tworzenie łatwych do naśladowania procesów biznesowych. Użytkownicy mogą opracowywać je na podstawie informacji zamieszczonych w systemie CRM. Podróż klienta to szczegółowy proces podzielony na oznaczone kolorami etapy. Każdy etap zawiera jedno lub więcej działań związanych z rozmową telefoniczną, spotkaniem lub zadaniem. Analizę można stworzyć, opierając się na zebranych wcześniej informacjach.

Dzięki wtyczce od SugarCRM nie musisz śledzić ścieżki klienta po stronie internetowej. Program sam zbierze najpotrzebniejsze informacje i przedstawi jakie decyzje podejmował klient. Pomoże to w stworzeniu mapy zachowań oraz określi typ klienta, który najczęściej odwiedza Twoją stronę internetową.

Podsumowanie

Pracując na podstawie mapy podróży klienta, Ty i Twoi pracownicy zachowujecie kontrolę. Customer Journey to narzędzie, które zwiększa satysfakcję klientów oraz poprawia współczynniki konwersji dla nowych potencjalnych klientów.

Zainteresował Cię temat? Skontaktuj się z nami.