Customer Journey to narzędzie pomagające zrozumieć zachowania klienta. Odtworzenie procesu, którego doświadcza użytkownik produktu lub usługi. Zachowania są poddawane analizom w celu poprawy lub zmiany sposobów kontaktu z klientem.
Tworzenie map Customer Journey jest istotną częścią realizacji celów postawionych przed zespołem sprzedażowym. Dzięki nim wiele firm potrafi odtworzyć powtarzające się zachowania klientów i podejmowane przez nich decyzje.
Określenie Customer Journey przy różnorodnych technologiach, używanych do kontaktów z klientem, może być jednak utrudnione. Są klienci, którzy wolą rozmawiać twarzą w twarz. Są też tacy, którzy większość spraw będą załatwiać poprzez telefon czy E-mail.
Przy takiej ilości informacji odpowiednim narzędziem, które pomoże w uporządkowaniu wszystkiego, jest system CRM. A jeśli producent oferuje dodatkowe funkcje, które pomogą Ci przy zrobieniu takiej mapy to jeszcze lepiej.
Zwróć uwagę na potrzeby klienta
Klienci mają mnóstwo kanałów, przez które mogą się kontaktować — rozmowy telefoniczne, E-mail, spotkania z przedstawicielem. Udostępnienie różnych możliwości komunikacji sprawi, że firma będzie lepiej oceniana. Sposób, w jaki z nich korzystają, jest dynamiczny i wciąż się zmienia. Strony internetowe służą dziś do czegoś innego niż jeszcze parę lat temu. Ich rola zmieniła się z prostego symbolu przedstawiającego Twoją firmę w strategiczną platformę biznesową. Wraz z wychodzącymi kampaniami mailowymi i mediami społecznościowymi tworzy platformę, przy której pomocy firma dociera do odbiorców. Komunikowanie się z klientami wybraną przez nich ścieżką jest szczególnie istotne w dzisiejszym środowisku.
Ułatw sobie pracę dzięki SugarCRM
Wtyczka Customer Journey umożliwia użytkownikom tworzenie łatwych do naśladowania procesów biznesowych. Użytkownicy mogą opracowywać je na podstawie informacji zamieszczonych w systemie CRM. Podróż klienta to szczegółowy proces podzielony na oznaczone kolorami etapy. Każdy etap zawiera jedno lub więcej działań związanych z rozmową telefoniczną, spotkaniem lub zadaniem. Analizę można stworzyć, opierając się na zebranych wcześniej informacjach.
![](https://sugarcrm.com.pl/wp-content/uploads/2022/03/improve-internal-transparency-that-increases-business-efficiency-177.jpg)
Dzięki wtyczce od SugarCRM nie musisz śledzić ścieżki klienta po stronie internetowej. Program sam zbierze najpotrzebniejsze informacje i przedstawi jakie decyzje podejmował klient. Pomoże to w stworzeniu mapy zachowań oraz określi typ klienta, który najczęściej odwiedza Twoją stronę internetową.
Podsumowanie
Pracując na podstawie mapy podróży klienta, Ty i Twoi pracownicy zachowujecie kontrolę. Customer Journey to narzędzie, które zwiększa satysfakcję klientów oraz poprawia współczynniki konwersji dla nowych potencjalnych klientów.
Zainteresował Cię temat? Skontaktuj się z nami.