Doświadczenia klienta są ważne dla zarządzających firmami. To raczej nie jest nowa informacja dla nikogo. Dbanie o Customer Experience to temat powracający co roku i co kwartał. Nie jest to zadziwiające, badania cały czas pokazują, że pozytywne doświadczenia są ważne dla konsumentów. Systematycznie podnoś poziom CX.
Z badania PZU wynika, że 9 na 10 klientów wybiera firmy, z którymi wcześniejsza współpraca była satysfakcjonująca. Taki sam odsetek kontrahentów pamięta pozytywne zaskoczenie ze strony firmy. Z kolei 3 na 4 klientów deklaruje, to jeśli są zadowoleni z usług danej firmy, to rzadziej porównują jej oferty z konkurencją.
Jak widać, przedsiębiorstwa wciąż muszą działać i dbać o odpowiednie doświadczenia u swoich klientów.
Skup się na kontrahentach
Im więcej wiesz o swoich potencjalnych konsumentach, tym łatwiej zespołom sprzedaży, marketingu i obsługi współpracować, spełnić obietnicę wspaniałych doświadczeń i silnych relacji. Najważniejsze jest to, w jaki sposób koncentrujesz się na potrzebach konsumentów, aby zapewnić świadome solidne interakcje, które poprawiają jakość obsługi.
Według raportu SugarCRM sześciu na dziesięciu ankietowanych twierdzi, że korzystanie z CRM jako centrum obsługi klienta w celu pozyskiwania potencjalnych klientów jest obecnie ich najwyższym priorytetem (a trzech na dziesięciu wskazano to jako główny obszar zmagań). W ciągu najbliższych pięciu lat 45% respondentów stwierdzi, że najważniejszym priorytetem dla maksymalizacji wartości CRM będzie uzyskanie pełnego obozu wszystkich interakcji z klientami. Pracując w oparciu o informacje, gdzie każdy zainteresowany ma jasny obraz wszystkich działań skierowanych do konsumenta.
Baza klientów to Twoje źródło informacji
Według raportu 2024 State of CRM, jeden na trzech respondentów twierdzi, że najważniejszymi elementami podróży klienta (w ciągu ostatnich pięciu lat) są obsługa konsumenta i tworzenie możliwości sprzedaży. Po tym jak kontrahenci kupią produkty i zyskają światowej klasy obsługę, która może pomóc w pogłębianiu stałego kontaktu z marką. CRM to centrum, które łączy priorytety.
Gromadząc wszystkie informacje, które zyskujesz w trakcie dokonywania transakcji lub w czasie śledzenia Customer Journey, możesz maksymalnie spersonalizować doświadczenia klienta. W systemie CRM posiadasz dane z większości kontaktów z kontrahentem, nie zapomnij o nich i spraw, aby były jak najbardziej użyteczne.
Jak podnieść poziom Customer Experience?
Podsumowanie
Inwestowanie w podnoszenie poziomu CX w firmie to nie tylko strategia marketingowa, ale kluczowy element budowania trwałych relacji z klientami. Firmy, które skupiają się na zapewnianiu doskonałego doświadczenia, zazwyczaj odnoszą sukcesy zarówno pod względem finansowym, jak i reputacyjnym. Długofalowe korzyści płynące z zadowolonych klientów przewyższają nakłady inwestycyjne, czyniąc tę strategię niezwykle opłacalną.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na ten temat, skontaktuj się z nami!