Kwalifikowane vs. niekwalifikowane leady

Kwalifikowane vs. niekwalifikowane leady

Lead kwalifikujący się do sprzedaży to potencjalny klient pozyskany przez dział marketingu i zweryfikowany przez zespół sprzedaży. Po początkowym kontakcie potencjalnego klienta z działem marketingu, działu sprzedaży kontynuuje interakcję, badając jego zainteresowanie i zdolność do zakupu. Jeśli dział sprzedaży doda go do swojej kolejki, lead jest uznawany za „kwalifikowany” jako realna perspektywa do sprzedaży. Zastanówmy się teraz, jak porównać to z niewykwalifikowanym leadem.

Jeśli potrzebujesz więcej kwalifikowanych leadów sprzedażowych, to zainteresuj się systemem Sugar Market. Automatyzacja marketingu usprawnia komunikację między zespołami sprzedaży i marketingu, aby płynnie przekształcić leady marketingowe w leady zakwalifikowane do sprzedaży.

Czym jest niekwalifikowany lead?

Niekwalifikowany lead to potencjalny klient, który nie spełnia kryteriów ustalonych przez firmę lub zespół sprzedaży, aby przejść dalej w procesie. Niekwalifikowanym leadom brakuje pewnych atrybutów lub zachowań, co wskazuje na niższe zaangażowanie w sprzedaż i zamiar zakupu.

Leady kwalifikowane a niekwalifikowane – różnica

W przypadku outbound marketingu oraz sprzedaży celem jest segmentacja potencjalnych leadów na jedną z dwóch kategorii – leady kwalifikowane i leady niekwalifikowane. Leady mogą przychodzić z jednej kategorii do drugiej za pomocą kampanii nurturingowych. Ale tak naprawdę, jaka jest różnica?

Poniżej znajdują się sposoby, w jakie zazwyczaj porównujemy leady niekwalifikowane i kwalifikowane.

Leady niekwalifikowane

  • nie są wystarczająco zadbane, aby zamknąć swój cykl sprzedaży
  • często nie są pewne, co oferuje firma
  • nie wiedzą jeszcze, czego szukają w rozwiązaniu
  • Twój produkt lub usługa jest poza ich zasięgiem cenowym
  • chociaż możliwe jest przekształcenie niekwalifikowanych leadów w klientów, wskaźnik rezygnacji jest bardzo wysoki.

Leady kwalifikowane

  • ukończyli lub są w trakcie ukończenia cyklu kampanii nurturingowej
  • kontrolują swój własny cykl zakupowy, przeprowadzając własny reseach
  • przeprowadzono burzę mózgów i wymieniono dokładne potrzeby w zakresie rozwiązania
  • jasno określony budżet do wykorzystania i szukanie rozwiązań w ramach swoich możliwości
  • klienci pochodzący, którzy są zakwalifikowani jako leady mają zazwyczaj niski wskaźnik rezygnacji, ponieważ zamykają transakcję na własnych warunkach.
Kwalifikowane vs. niekwalifikowane leady

Czym jest lead marketingowy?

Kwalifikowany marketingowo lead to taki, który wykazał zainteresowanie tym, co firma ma do zaoferowania w oparciu o jej działania marketingowe. Może to być pobranie oferty lub interakcja z zespołem marketingowym. Często zakwalifikowany lead nie wchodzi jeszcze do lejka.

Potencjalny lead sprzedażowy – co to jest?

Kwalifikowany lead sprzedażowy to potencjalny klient, który został oceniony przez zespół marketingu i sprzedaży i uznany za gotowego do bezpośredniego kontaktu i dalszej kwalifikacji w oparciu o określone kryteria, które wskazują na większe prawdopodobieństwo konwersji w płacącego klienta.

Jak zdefiniować leady kwalifikowane do sprzedaży?

Podczas gdy generowanie nowego biznesu i zwiększanie współczynnika konwersji jest ostatecznym celem, wykwalifikowane leady sprzedażowe są ważnym krokiem w procesie. Jak więc zdefiniować kwalifikowane leady?

Wewnętrzne działy sprzedaży i marketingu firmy mogą współpracować w celu zdefiniowania własnych parametrów dla obu typów potencjalnych klientów. Zaangażuj w te proces również dział obsługi klienta, ponieważ ma on doświadczenie w szkoleniu klientów i posiada wiedzę na temat wskaźników rezygnacji i ich przyczyn.

Czy wymyślenie własnych definicji jest trudniejsze, niż myślałeś? Nie musi być Zacznij od burzy mózgów na temat swojego idealnego nabywcy – jego pochodzenia, branży, wielkości, wszystkiego. Pomoże Ci to odkryć doświadczenie i umiejętności rozwiązywania problemów, na których musisz się oprzeć. Po zdefiniowaniu person kupujących należy określić potencjalnych klientów spełniających kryteria marketingowe i sprzedażowe.

Upewnij się, że Twoja strona internetowa i blog są uzupełnione treściami, które można wykorzystać na każdym etapie cyklu sprzedaży. Dzięki temu potencjalni klienci mogą dowiedzieć się więcej o Twojej firmie, a tym samym poznać swoje potrzeby. Mogą również kontynuować proces edukacyjny, a ponieważ już monitorujesz i oceniasz ich aktywność w witrynie, jednocześnie przechodzą przez lejek sprzedaży.

Jeśli maszy dodatkowe pytania, skontaktuj się z nami. Chętnie na nie odpowiemy.