Lead kwalifikujący się do sprzedaży to potencjalny klient pozyskany przez dział marketingu i zweryfikowany przez zespół sprzedaży. Po początkowym kontakcie potencjalnego klienta z działem marketingu, działu sprzedaży kontynuuje interakcję, badając jego zainteresowanie i zdolność do zakupu. Jeśli dział sprzedaży doda go do swojej kolejki, lead jest uznawany za „kwalifikowany” jako realna perspektywa do sprzedaży. Zastanówmy się teraz, jak porównać to z niewykwalifikowanym leadem.
Jeśli potrzebujesz więcej kwalifikowanych leadów sprzedażowych, to zainteresuj się systemem Sugar Market. Automatyzacja marketingu usprawnia komunikację między zespołami sprzedaży i marketingu, aby płynnie przekształcić leady marketingowe w leady zakwalifikowane do sprzedaży.
Czym jest niekwalifikowany lead?
Niekwalifikowany lead to potencjalny klient, który nie spełnia kryteriów ustalonych przez firmę lub zespół sprzedaży, aby przejść dalej w procesie. Niekwalifikowanym leadom brakuje pewnych atrybutów lub zachowań, co wskazuje na niższe zaangażowanie w sprzedaż i zamiar zakupu.
Leady kwalifikowane a niekwalifikowane – różnica
W przypadku outbound marketingu oraz sprzedaży celem jest segmentacja potencjalnych leadów na jedną z dwóch kategorii – leady kwalifikowane i leady niekwalifikowane. Leady mogą przychodzić z jednej kategorii do drugiej za pomocą kampanii nurturingowych. Ale tak naprawdę, jaka jest różnica?
Poniżej znajdują się sposoby, w jakie zazwyczaj porównujemy leady niekwalifikowane i kwalifikowane.
Leady niekwalifikowane
Leady kwalifikowane
Czym jest lead marketingowy?
Kwalifikowany marketingowo lead to taki, który wykazał zainteresowanie tym, co firma ma do zaoferowania w oparciu o jej działania marketingowe. Może to być pobranie oferty lub interakcja z zespołem marketingowym. Często zakwalifikowany lead nie wchodzi jeszcze do lejka.
Potencjalny lead sprzedażowy – co to jest?
Kwalifikowany lead sprzedażowy to potencjalny klient, który został oceniony przez zespół marketingu i sprzedaży i uznany za gotowego do bezpośredniego kontaktu i dalszej kwalifikacji w oparciu o określone kryteria, które wskazują na większe prawdopodobieństwo konwersji w płacącego klienta.
Jak zdefiniować leady kwalifikowane do sprzedaży?
Podczas gdy generowanie nowego biznesu i zwiększanie współczynnika konwersji jest ostatecznym celem, wykwalifikowane leady sprzedażowe są ważnym krokiem w procesie. Jak więc zdefiniować kwalifikowane leady?
Wewnętrzne działy sprzedaży i marketingu firmy mogą współpracować w celu zdefiniowania własnych parametrów dla obu typów potencjalnych klientów. Zaangażuj w te proces również dział obsługi klienta, ponieważ ma on doświadczenie w szkoleniu klientów i posiada wiedzę na temat wskaźników rezygnacji i ich przyczyn.
Czy wymyślenie własnych definicji jest trudniejsze, niż myślałeś? Nie musi być Zacznij od burzy mózgów na temat swojego idealnego nabywcy – jego pochodzenia, branży, wielkości, wszystkiego. Pomoże Ci to odkryć doświadczenie i umiejętności rozwiązywania problemów, na których musisz się oprzeć. Po zdefiniowaniu person kupujących należy określić potencjalnych klientów spełniających kryteria marketingowe i sprzedażowe.
Upewnij się, że Twoja strona internetowa i blog są uzupełnione treściami, które można wykorzystać na każdym etapie cyklu sprzedaży. Dzięki temu potencjalni klienci mogą dowiedzieć się więcej o Twojej firmie, a tym samym poznać swoje potrzeby. Mogą również kontynuować proces edukacyjny, a ponieważ już monitorujesz i oceniasz ich aktywność w witrynie, jednocześnie przechodzą przez lejek sprzedaży.
Jeśli maszy dodatkowe pytania, skontaktuj się z nami. Chętnie na nie odpowiemy.