15 listopada 2018 kończy się okres wsparcia producenta dla instancji systemu On-Premise w wersji 7.9. SugarCRM nie będzie prowadził pomocy technicznej dla klientów posiadających oprogramowanie tej serii. Nie będą już wydawane tzw. łatki serwisowe. Twórcy rezygnują również z naprawy błędów rozpoznanych po 15 listopada.
Sugar 7.9 End-of-Life – co dalej?
Wszyscy klienci korzystający z Sugar 7.9 On-Premise powinni rozważyć następujące opcje:
- Migracja do Sugar Cloud, zanim EOL się ukonstytuuje. Wszystkie wnioski o przeniesienie instancji do chmury producenta powinny być zgłoszone przed 15 listopada 2018.
- Upgrade do wersji 8.0 (z opcjonalnym 12-miesięcznym rozszerzonym wsparciem technicznym), która będzie wspierana do 31 października 2019 roku. Release Sugar 9.0 jest planowany wiosną 2019.
- Zakup rozszerzonego wsparcia technicznego dla wersji 7.9, który przedłuża support do 15 listopada 2019. W takim przypadku klienci korzystający z Sugar 7.9 mogą dalej zgłaszać poprawki krytycznych błędów i oczekiwać ich naprawy. W przypadku zainteresowania przedłużeniem wsparcia technicznego należy zgłosić się do przedstawiciela handlowego SugarCRM lub firmy partnerskiej z siedzibą w Polsce.
SugarCRM obiecuje pomoc
Zarząd SugarCRM Inc. deklaruje na oficjalnej stronie internetowej:
Rozumiemy, że informacja o Sugar 7.9 End-of-Life może wymagać radykalnych kroków związanych z przeniesieniem się na Sugar Cloud, upgrade do 8.0 lub zakupem rozszerzonego wsparcia technicznego, dlatego zobowiązujemy się ułatwić Państwu podjęcie właściwej decyzji. W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt lub zespołem obsługi klienta.
SugarCRM Release & EOL Plan
Więcej informacji o zasadach związanych z release’ami systemu Sugar On-Premise oraz Sugar On-Demand można uzyskać na oficjalnej stronie producenta – TUTAJ.
Pełna lista terminów EOL dla konkretnych wersji znajduje się TUTAJ.