Sugar – system CRM, który służy klientom. Ale nie tylko.

Sugar – system CRM, który służy klientom. Ale nie tylko.

Oprogramowanie  CRM (Customer Relationship Management) najczęściej definiowane jest po prostu na zasadzie tłumaczenia angielskiego skrótu jako system do zarządzania relacjami z klientami. Służy ono realizacji idei biznesowej, gdzie w centrum uwagi znajdują się potrzeby osób, do których kierujesz swoją ofertę. System Sugar oferuje Ci możliwość podążania za potrzebami klienta i docierania z właściwym przekazem, produktem, czy usługą w optymalnym momencie.

Tyle teoria. W praktyce system wspiera również wewnętrzne zależności; usprawnia procedury oraz komunikację w organizacji, którą zarządzasz. Jest niezwykle potężnym narzędziem do prowadzenia relacji z klientami, znacząco wpływa również na wydajność Twoich pracowników i partnerów biznesowych.

Sugar system CRM, który służy…

 

Odziałom, placówkom, filiom…

 

Duże firmy, zwłaszcza te złożone z wielu oddziałów zamiejscowych, często borykają się z problemem szumu komunikacyjnego w organizacji. Dyrektorzy poszczególnych placówek są odpowiedzialni za usprawnienie obsługi klienta, a także właściwe delegowanie obowiązków. System Sugar może służyć jako narzędzie, które to ułatwi. Jeżeli poszukujesz rozwiązania, które pozwala na efektywne przydzielanie zapytań ofertowych właściwym zespołom, powinieneś rozważyć nasz produkt. System przydaje się sprzedawcom zarówno do śledzenia własnych postępów, jak i obserwowania „podróży” klienta. Historia relacji biznesowej widoczna jest jak na dłoni, a to zapobiega powielaniu lub zaniechaniu działań nawet w największych korporacjach.

 

Partnerom zewnętrznym

 

Bywa, że przedsiębiorstwo wspierają także zewnętrzni partnerzy. Aby utrzymać odpowiedni poziom ich zaangażowania w bieżące procesy, istnieje możliwość przyznania im dostępu do wybranych obszarów systemu Sugar. Rzecz jasna nie wszystkie informacje, które przetwarzasz, powinny być dla nich widoczne. Mając to na uwadze, obopólną korzyść zapewnia współdzielenie bazy klientów (przy ograniczeniu widoku informacji poufnych), udzielenie dostępu do szablonów dokumentów, czy zbudowanie wspólnego repozytorium wiedzy.

 

Biurom Obsługi Klienta

 

Kolejna grupa, która korzysta z oprogramowania Sugar to pracownicy Obsługi Klienta (zatrudnieni w firmie lub pracujący w centrach usług zewnętrznych). Dostęp do zgłoszonych przez klientów wniosków otrzymują oni na podobnej zasadzie jak partnerzy zewnętrzni. Administrator systemu ma uprawnienia nadrzędne, dzięki którym steruje tym, co widzą poszczególni użytkownicy oraz wskazane przez niego zespoły. Ponieważ Sugar system CRM to aplikacja o otwartym kodzie, istnieje możliwość personalizacji struktury modułowej oraz ścieżek procesowych w systemie. Dzięki analizie przedwdrożeniowej – którą najlepiej, jeżeli przeprowadzi oficjalny partner SugarCRM w Polsce – jesteś w stanie dokładnie zbadać, a następnie uwzględnić w systemie nawet najbardziej specyficzne procedury. Dzięki temu zapewnisz m.in. płynność i efektywność obsługi posprzedażowej.

 

Klientom i jeszcze raz klientom

 

Sugar system CRM może być dostępny także dla Twoich klientów! Sprawdza się to zwłaszcza we wspomnianym Dziale Obsługi. Jego członkowie pracują jeszcze wydajniej dzięki obszarowi Portal Klienta. Za jego pośrednictwem klient samodzielnie i bezpośrednio w systemie zgłasza nowe zamówienia, reklamacje, czy zapytania ofertowe. Ma również możliwość podglądu faktur i innych dotyczących go dokumentów. Umożliwiając klientom dostęp do instancji systemu, usprawniasz waszą komunikację oraz zapewniasz przejrzystość i transparentność wymienianych informacji. Już nigdy żadne zgłoszenie nie zaginie na skrzynce mailowej byłego pracownika!