Twórcy SugarCRM starają się na bieżąco usprawniać i udoskonalać komunikację „cukrowego” systemu. Przyświeca im zasada, że dbałość o detale oznacza jakość. Niedawno SugarCRM wprowadził kilka zmian w sposobie komunikacji.
Logo SugarCRM
Główne logo SugarCRM składa się z symbolu i napisu na białym tle. Ujednolicono jego kolor oraz wskazano preferencje co do umiejscowienia logo na dokumentach oraz w mediach cyfrowych. Jest to lewy górny róg strony. Preferowanym wariantem jest czarne logo na jasnym tle. Biała wersja logo również może być używana, pod warunkiem, że występuje na ciemnym tle.
Stack
Pojawiający się w logo stack, czyli stos jest jednym z fundamentów tożsamości wizualnej SugarCRM oraz elementem składającym się na rozpoznawalność marki. Obecnie, stos może być ukazywany na trzy sposoby:
- Immersice Stack – stos splata się z grafiką, stając się przeważającym elementem tła. Stos odsłania i przykrywa odpowiednie części ilustracji bądź fotografii w taki sposób, by podkreślić jej najistotniejsze elemety.
- Dynamic Stack – geometryczny wzór utworzony na podstawie oddzielenia od siebie warstw stosu. Obejmuje cztery główne kolory. Swoją dynamiczność zawdzięcza przenikaniu się warstw podczas nakładania się poszczególnych kolumn na siebie.
- Flat Stack – wzór utworzony ze stosu warstw. Może być stosowany w dowolnym podstawowym kolorze marki. Flat Stack został stworzony z myślą o minimalistycznym zdobieniu dokumentów. Idealnie sprawdzi się jako tło lub jego element. Nie jest zalecany w zestawieniu z fotografią.
Kolory SugarCRM
Paleta kolorów SugarCRM bazuje na specyfikacji CMYK zarówno dla dokumentów papierowych, jak i elektronicznych. Ważne, by używać kolorów podstawowych jako głównych i “podpierać” je kolorami kontrastowymi.
Zdjęcia
Użyte fotografie powinny oddawać ducha sprzedaży i marketingu. Zaleca się używanie obrazów, które:
- ukazują klienta na rozmytym tle
- wywołują pozytywne emocje
- są odpowiednio naświetlone, najlepiej przy użyciu naturalnego światła
- skupiają na urządzeniu, nie na osobie
- przedstawiają grupę osób na spotkaniu biznesowym
Rzeczy, których należy unikać:
- nakładki rozciągające się na całej szerokości obrazu
- grafika wektorowa na zdjęciach
- przesadnego gradientu
Dodatkowo, zaleca się, by korzystać tylko z ilustracji pochodzących od SugarClub. Wszystkie ilustracje muszą by ze sobą spójne. Jedyne, dozwolone tło ilustracji to wcześniej wspomniany Flat Stack.
Podsumowanie
Nowy sposób komunikacji SugarCRM jest z pewnością świeższy, bardziej spójny. Położono nacisk na ujednolicenie oraz wzmocnienie widoczności logo. Zmodyfikowano wizerunek stosu – elementu kojarzonego bezpośrednio z “cukrowym” systemem oraz sprecyzowano wymagania dotyczące używanych stocków i ilustracji.