Wykorzystaj sztuczną inteligencję, aby ulepszyć działania marketingowe

Wykorzystaj sztuczną inteligencję, aby ulepszyć działania marketingowe

Technologia AI zrewolucjonizowała sposób prowadzenia działalności na całym świecie. Większość zastosowań sztucznej inteligencji koncentruje się jednak na ułatwianiu działań sprzedażowych o marketingowych. Według ankiety BCG, około 70% respondentów stwierdziło, że ich firmy już korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji, podczas gdy około 19% stwierdziło, że obecnie ją testuje. Przedsiębiorstwa, które wykorzystują nowe technologie, doświadczają wyższego zadowolenia klientów, produktywności i ogólnego tempa rozwoju.

Dla marketingu generatywne AI to przyszłość, ponieważ jest on przede wszystkim kształtowany przez zmieniające się nastroje odbiorców dotyczące treści i kampanii. Technologia ewoluowała, aby pomóc marketerom nadążyć za tym co się zmienia.

Jeśli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób możesz wykorzystać sztuczną inteligencję w swoich działaniach marketingowych, to czytaj dalej.

Sztuczna inteligencja pomaga zapobiec wypaleniu

Istnieją różne koszty związane ze zmniejszonymi możliwościami w przypadku marketingu. Według CMI 67% osób pracujących w tym dziale zgłasza, że ich zespoły są przeciążone. Doprowadziło to do tego, że wiele osób się wypala szybciej, niż jest to zakładane.

Z przepracowanym działem marketingu wiąże się wiele kosztów i ryzykowny potencjał wpływu na długoterminowe samopoczucie zespołu i wyniki finansowe firmy.

  • Zmniejszona produktywność: Można założyć, że przepracowanie zespołu marketingowego prowadzi do zwiększenia produktywności. Jednak często jest wręcz przeciwnie. Zmęczenie i wypalenie mogą skutkować zmniejszoną kreatywnością, mniejszą dbałością o szczegóły i większym prawdopodobieństwem popełnienia błędów. Ten spadek produktywności może utrudnić skuteczność kampanii i zagrozić osiągnięciu celów marketingowych.
  • Zmniejszona kreatywność: Marketing w dużej mierze opiera się na kreatywności i innowacji. Kiedy pracownicy są przepracowani, ich zdolność do nieszablonowego myślenia i opracowywania nowych strategii może się zmniejszyć. Może to skutkować stagnacją kampanii i niezdolnością do dostosowania się do zmieniających się warunków.
  • Jakość kontra ilość: Przepracowany dział może przekładać ilość nad jakość, szybko tworząc treści i kampanie, aby dotrzymać terminów. Zapewne będzie to skutkować spadkiem jakości materiałów marketingowych i negatywnie odbić się na marce.
  • Niewykorzystanie możliwości: Wyczerpany zespół prawdopodobnie nie być w stanie zidentyfikować i wykorzystać pojawiających się trendów. Jest możliwość, że doprowadzi to do utraty szans na uzyskanie przewagi konkurencyjnej lub wejście na nowe rynki.

Na szczęście generatywna sztuczna inteligencja może pomóc zespołom marketingowym wykorzystać technologię, aby zmniejszyć obciążenie pracą ich zespołów i dostarczać wysokiej jakości treści.

5 sposobów jak wykorzystać sztuczną inteligencję w marketingu

1.     Tworzenie pomysłów na treści

W przypadku generowania pomysłów na treści generatywna sztuczna inteligencja jest przełomem. Proponowanie nowych pomysłów na treści jest niezbędne dla marketerów ze względu na ich zdolność do utrzymania zaangażowania odbiorców i bycia na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami w niszy i w ich firmach.

Być może jednym z najbardziej znaczących postępów w generowaniu pomysłów na treści było pojawienie się narzędzi typu ChatGPT. Podobne narzędzia mogą zaoferować marketerom nowe spojrzenie na tematy, które już poruszali w swoich treściach, a także nowe, kreatywne pomysły na treści, aby nadążyć za nastrojami i preferencjami odbiorców.

marketing

2.     Automatyzacja tworzenia treści

Burza mózgów dotycząca pomysłów na treści to tylko jeden z wielu obszarów, w których marketing może wykorzystać moc AI. Narzędzia, które ułatwiają automatyzację tworzenia treści to kolejny aspekt, w którym nowa technologia zyskuje na popularności.

Sztuczna inteligencja pomaga zaoszczędzić czas i zasoby pomagając w tworzeniu postów w mediach społecznościowych, artykułów na blogach i kampanii e-mailowych.

Warto pamiętać, że generowane treści nadal wymagają ludzkiego oka, które doprowadzi je do perfekcji. Jednak tworzenie ich za pomocą AI pozwala na zwiększenie tempa i sprawniejsze działanie.

3.     Ulepsz istniejące treści

Dla marketerów stare treści są kopalnią złota. Mają potencjał do ciągłego odświeżania i aktualizowania o najnowsze spostrzeżenia. Sztuczna inteligencja jest doskonałym narzędziem do wykorzystania w tym kontekście.

AI można wykorzystać do analizy danych i opinii użytkowników. Następnie takie narzędzia mogą identyfikować i sugerować obszary, w których treść należy poprawić, zaktualizować i zoptymalizować.

Załóżmy, że artykuł na blogu jest nieaktualny. W tym przypadku AI może pomóc w odświeżeniu jego treści. Takie modele działają na różnych typach treści, więc bez przeszkód można je wykorzystać w mailach i postach na mediach społecznościowych.

marketing

4.     Personalizacja

Analityka predykcyjna i sztuczna inteligencja mają moc analizowania ogromnych ilości informacji i dostosowywania treści do preferencji, zainteresowań odbiorców. Personalizacja to doskonały sposób na zwiększenie poziomu CX pomagając w generowaniu wyższych współczynników konwersji i retencji przy jednoczesnym zwiększeniu lojalności wobec marki.

Choć AI nie zastąpi kreatywności ludzi, może stworzyć podstawę dla zespołów marketingowych, aby następnie dostosować się do ich konkretnych potrzeb. Pomaga to znacznie skracać czas potrzebny na dostarczenie wysokiej jakości treści.

5.     Segmentacja rynku

Dzięki sztucznej inteligencji i analityce osoby zajmujące się marketingiem mogą bardziej precyzyjnie działać w zakresie segmentacji rynku. Firmy mogą wykorzystać je do podejmowania lepszych decyzji w oparciu o cenne spostrzeżenia, aby pomóc im we wszystkich punktach kontaktu z klientem i znaleźć unikalne rozwiązania. Im bardziej precyzyjna jest segmentacja odbiorców, tym lepsze są ogólne wyniki inicjatyw marketingowych.

Dzięki takim możliwościom można teraz korzystać z AI wraz z ICP, aby uzyskać szczegółowe segmenty klientów i osiągnąć spójne i odpowiednie doświadczenia klientów.

marketing

Użycie AI w SugarCRM i wzmocnienie działań marketingowych

Dzięki SugarCRM marketerzy mogą pozwolić platformie wykonać pracę i zająć się zadaniami o wysokiej wartości. Dzięki generatywnym możliwościom sztucznej inteligencji SugarCRM możesz:

  • Tworzyć spersonalizowane treści sprzedażowe i marketingowe
  • Znajdować odpowiedzi na dylematy i otrzymywać trafne rekomendacje dotyczące kolejnych kroków
  • Skutecznie podsumowywać dane klientów
  • Tworzyć raporty od razu, gdy jest taka potrzeba

Dodatkowo, możliwości sztucznej inteligencji Sugar Market mogą pomóc marketerom skuteczniej radzić sobie z zadaniami, takimi jak tworzenie spersonalizowanych kampanii mailowych.

Podsumowanie

Tak duże zmiany technologiczne towarzyszą nam już jakiś czas. Dlatego warto z niego korzystać. Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na wykorzystanie AI, to warto rozważyć tę możliwość, która ułatwi nie tylko pracę, ale także bardziej zmotywuje zespół.

Jeśli zainteresował Cię ten temat i chcesz uzyskać więcej informacji na temat SugarCRM, skontaktuj się z nami!