Jak co roku w okolicach przełomu półrocza, opiniotwórcza w świecie IT firma Gartner opublikowała podsumowanie sytuacji na rynku Sales Force Automation. Raport, którego najbardziej rozpoznawalnym elementem jest popularny Magic Quadrant, ponownie wykazał znaczącą przewagę SugarCRM nad wieloma innymi dostawcami systemów CRM.
Co to jest Magic Quadrant Gartnera?
Magiczny kwadrant Gartnera to podzielony na cztery części i osadzony na osi wykres porządkujący rynek dostawców w ramach konkretnej branży. Ocenie podlega szczegółowość wizji przedsiębiorstwa oraz skuteczność wprowadzania jej w życie. Poszczególni producenci są przypisywani do następujących grup:
Leaders- otrzymują najwyższe oceny w obydwu kategoriach: zdolność do realizacji operacji oraz kompletność wizji.
Visionaries– rozumieją kierunek rozwoju branży lub posiadają własną wizję możliwych zmian w regułach rynkowych.
Challengers- cechuje ich umiejętność działania i gotowość dominacji nad znacznym segmentem rynku; nie wykazują jednak pełnego zrozumienia dla kierunku, w którym ten rynek podąża.
Niche players- skupiają się na małym fragmencie rynku lub prowadzą działania na tyle rozproszone, że nieczęsto dorównują innym dostawcom.
Pozycja SugarCRM w magicznym kwadrancie Gartnera
SugarCRM od kilku lat zajmuje nieodmiennie wysoką pozycję w ćwiartce wizjonerów systemów Sales Force Automation. Firma Gartner (analityczno-doradcza jednostka specjalizująca się w zagadnieniach strategicznego wykorzystania oraz zarządzania technologiami) także w edycji 2017 swojego raportu umieściła go na granicy części przeznaczonej dla liderów. Ponieważ wiele proponowanych przez SugarCRM rozwiązań wychodzi naprzeciw nowoczesnym trendom, a wręcz kreuje kierunek rozwoju branży – mimo wszystko określenie „wizjoner” wydaje się w tym przypadku bardziej adekwatne.
SugarCRM znalazł się wśród 16 najlepszych dostawców systemów służących automatyzacji procesów sprzedażowych. Pozycję wizjonera współdzieli z producentami takimi jak: SAP, CRMNEXT oraz Base. Pretendując do miana lidera rankingu zawzięcie goni Salesforce, Microsoft oraz Oracle.
Przewagi konkurencyjne SugarCRM wg raportu Gartnera
User Experience: SugarCRM robi wszystko, aby dostarczać jak najlepsze (wręcz wyjątkowe!) doświadczenie użytkownika. W tym celu skrupulatnie porównuje opinie osób korzystających z urządzeń mobilnych oraz systemu w przeglądarce. W efekcie stawia przede wszystkim na kontekstowość dostarczanych informacji oraz inteligentne panele. Dużym plusem rozwiązania jest jego atrakcyjny interfejs, który bezpośrednio wpływa na intuicyjność platformy.
Swoboda konfiguracji: ankietowani użytkownicy przyznali systemowi Sugar pozytywne oceny w kontekście budowy aplikacji, połączeń API oraz architektury technicznej. SugarCRM oferuje przy tym szeroki wachlarz możliwości ulokowania systemu: publiczne lub prywatne chmury oraz tzw. wdrożenia on-premise, co również zostało ocenione na plus.
Partnerzy wdrożenia oraz rynek aplikacji: SugarCRM posiada stosunkowo dużą liczbę partnerów, którzy oferują dodatkowe funkcjonalności sytemu (add-on apps dostępne w magazynie aplikacji SugarExchange).
Balansowanie na granicy lidera i wizjonera ma swoje plusy. Oznacza, że SugarCRM dba o to, by oferować innowacyjne, kreujące trendy rozwiązanie. Zamiast podążać za sforą (jak wielokrotnie formułował CEO Larry Augustin) SugarCRM stara się wyznaczać własne ścieżki. Producent odradza utrzymywanie status quo, a zamiast tego proponuje zupełnie nowatorskie środki gwarantujące wyjątkowe, niezapomniane doświadczenie klienta . Wysoka pozycja SugarCRM w kolejnym z rzędu magicznym kwadrancie Gartnera stanowi zatem potwierdzenie standardu zarówno samej organizacji, jak i oferowanego przez nią produktu. Miano wizjonera jest pożądane, ale niewielu faktycznie się należy. SugarCRM już od kilku lat udowadnia, że nie ma na rynku drugiego, tak przyszłościowego rozwiązania.
Cały raport dostępny tutaj: https://info.sugarcrm.com/gartner-magic-quadrant.html